پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان که به عنوان یک مرکز اقتصادی و علمی شناخته شده در جهان شهرت دارد و توانسته آن را به مقصدی مورد توجه برای متقاضیان علاقه مند تبدیل کند. ادعای شهرت این کشور در سیستم آموزشی دولتی آن نهفته است که بیش از 400000 دانشجوی بین المللی را در خود جای داده است. دانشگاه های ملی در اینجا به شدت پژوهش محور هستند و آموزش جامع ارائه می دهند. فقط برای MBBS در آلمان، بیش از 30 گزینه تخصصی وجود دارد. از چشم پزشکی گرفته تا پزشکی قانونی، دانشجویان می توانند راه های مختلف پزشکی را دنبال کنند.

دانشگاه های پزشکی در آلمان هم دانش نظری و هم تخصص روش شناختی را آموزش می دهند. با این حال، رقابت زیاد است و تعداد کمی از دانشجویان می توانند در آلمان پزشکی تحصیل کنند. اگرچه همه دانش آموزانی که دبیرستان را به پایان رسانده اند واجد شرایط ثبت نام هستند، برنامه های بسیار کمی به زبان انگلیسی موجود است.

در این مقاله، علاوه بر معرفی رشته پزشکی در آلمان و بررسی شرایط تحصیل در آلمان ، به پاسخ به سوالات اساسی مرتبط با تحصیل در این کشور می‌پردازیم. این سوالات شامل مواردی نظیر شهریه تحصیل در دانشکده‌های پزشکی آلمان، شرایط تحصیل در رشته پزشکی، شرایط سنی مورد نیاز، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان، دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید در ایران که در آلمان ترجیح داده می‌شوند، شرایط ویزای تحصیل در آلمان برای دانشجویان پزشکی، و درآمد پزشکی در آلمان می‌پردازیم. اگر تمایل به تحصیل در آلمان یا سایر کشورها در رشته پزشکی و سایر رشته‌های پیراپزشکی را دارید، می‌توانید از طریق چت در واتساپ با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری را دریافت کنید.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

شرایط پزشکی در آلمان

چرا در آلمان پزشکی بخوانیم؟

آلمان کشوری است که به سرعت در حال رشد و تکامل است و بخشی از اتحادیه اروپا است.
این کشور در فهرست پیشرفته ترین اقتصادهای جهان در رتبه چهارم قرار دارد.
پس از فارغ التحصیلی از UMCH، شما حق دارید به عنوان یک پزشک در سراسر اروپا و سراسر جهان تمرین کنید.
آموزش و موسسات پزشکی آلمان در 10 جدول برتر هر نمودار قرار دارند.
دانشگاه تارگو مورس پردیس پزشکی هامبورگ انتقال دانشجو را ارائه می دهد.
UMCH به شما این امکان را می دهد که در مجهزترین کلینیک ها تمرین کنید و از بهترین ها در این زمینه بیاموزید.
در مورد کیفیت آموزش و زندگی هیچ سازشی وجود ندارد.
امکانات UMCH مجهز به مدرن ترین تجهیزات پزشکی می باشد.

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در آلمان

برنامه های پزشکی تحت پوشش دوره های آلمانی numerus clausus (NC) قرار می گیرند. این نشان می دهد که دریافت برنامه های پزشکی محدود و بسیار رقابتی است. پذیرش از طریق پلتفرم Hochschulstart انجام می شود، اما این پلت فرم برای دانشجویان اتحادیه اروپا محدود است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند از استفاده از پلتفرم Hochschulstart اجتناب کنند و مستقیماً به دانشگاه ها درخواست دهند. با این حال، آنها ابتدا باید مدرکی دال بر مهارت زبان آلمانی داشته باشند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه های مختلف پزشکی در آلمان عبارتند از

برای پذیرش، دیپلم دبیرستان یا معادل آن با ریاضی، شیمی و فیزیک به عنوان دروس اجباری مورد نیاز است.
مدرک مهارت در سطح آلمان حداقل تا سطح C1. نمرات B2/B1 ممکن است توسط برخی از دانشگاه ها نیز درخواست شود. در چنین شرایطی، متقاضیان خارجی می توانند برای دوره های زبان آلمانی برای دانشجویان بین المللی اقدام کنند.
نمرات واجد شرایط در معاینه پزشکی ملی کشور دانش آموز مورد نیاز است.
همه متقاضیان باید نمرات قبولی را در مرحله مصاحبه یا آزمون MCQ که توسط دانشگاه پزشکی آلمان انتخاب شده است، کسب کنند.

مدارک مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی

قبل از تایید پذیرش، از دانشجویان بین المللی خواسته می شود که سوابق زیر را ارائه دهند.

همه ریز نمرات تحصیلی گذشته
نامه قصد و مقاله شخصی
مدارک آزمون مهارت زبان انگلیسی و آلمانی
CV به روز شده
عکس پاسپورت و مدارک اقامت
گواهی پرداخت کننده هزینه

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

دولت آلمان علاوه بر کمک های مالی ویژه دانشگاه، انواع بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی نیز حمایت می کند. متقاضیان می توانند بر اساس نیاز، شایستگی یا موفقیت در برنامه های فوق برنامه از کمک استفاده کنند.

برنامه های پزشکی آلمان توسط سازمان های مشهوری مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) تایید شده است. بورسیه تحصیلی برای تحصیل پزشکی و برنامه های مرتبط در آلمان محدود است، با این حال، بسیاری از دانشگاه های دولتی حداقل شهریه را برای داوطلبان انتخاب شده دریافت می کنند.

بورسیه DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst).
سرویس تبادل آکادمیک آلمان از طریق بورسیه های تحصیلی، برنامه کمک مالی DAAD را رهبری می کند. بورسیه های DAAD عمدتاً برای فارغ التحصیلان و دانشجویان پژوهشگر اختصاص داده می شود. واجد شرایط بودن برای هر نوع بورسیه تحصیلی با کمک هزینه ماهانه 850 دلار متفاوت است.

بورسیه تحصیلی Friedrich-Ebert-Stiftung برای تحصیل در آلمان
دانش‌آموزان در هر رشته موضوعی اگر شایستگی تحصیلی یا تحصیلی برجسته‌ای داشته باشند، آرزوی تحصیل در آلمان داشته باشند و به ارزش‌های سوسیال دموکراسی وقف و زندگی کنند، واجد شرایط درخواست هستند. مزایا را شامل می شود

934 یورو در ماه برای برنامه بورسیه پایه و 1200 یورو در ماه برای برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی.
276 یورو کمک هزینه خانواده، در صورت وجود
بازپرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی
هر درآمدی که بیش از 400 یورو در ماه باشد، در مقابل بورسیه اعتباری خواهد بود.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

مشاوره تحصیل پزشکی آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

106 برنامه تحصیلی برای پزشکی در آلمان وجود دارد. با این حال، تنها یکی از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شود.

برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی، دانشجویان بین المللی فقط یک دانشگاه را انتخاب می کنند. UMFST Targu Mures یک موسسه رومانیایی معتبر است. این دانشگاه که در سال 1945 تأسیس شد، برنامه های مختلفی را در طیف گسترده ای از رشته های پزشکی و بهداشتی ارائه می دهد. پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

UMFST Targu Mures دارای یک پردیس در آلمان است. این پردیس که در هامبورگ واقع شده است منحصراً به عنوان دانشگاه تارگو مورس پردیس پزشکی هامبورگ (UMCH) شناخته می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

همانطور که برای اکثر برنامه های ارائه شده در دانشگاه های دولتی آلمان، تحصیل پزشکی در آلمان معمولا برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان آلمانی رایگان است. تنها هزینه ای که باید بپردازند دو بار در سال کمک ترم است که بسته به دانشگاه 200 تا 300 یورو در هر ترم است و مزایای زیادی برای دانشجویان دارد.

دانشجویان بین المللی معمولاً می توانند در آلمان به صورت رایگان در رشته پزشکی تحصیل کنند.

دو سناریو وجود دارد که در آن دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل پزشکی در آلمان هزینه پرداخت کنند:

دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا که می خواهند در دانشگاهی در ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ تحصیل کنند باید برای هر ترم تحصیلی 1500 یورو بپردازند.
دانشجویانی که در یکی از چهار دانشگاه خصوصی که تحصیلات پزشکی در آلمان را ارائه می دهند، ثبت نام میکنند، باید شهریه ای بین 5700 تا 15500 یورو در هر ترم بپردازند.

هزینه های زندگی تحصیل پزشکی در آلمان

هزینه زندگی در هامبورگ برای یک فرد مجرد حدود 850 یورو است. اجاره آپارتمان 1 خوابه بسته به موقعیت مکانی بین 700 تا 950 یورو است. بنابراین، آلمان در مقایسه با کشورهای اروپای مرکزی و شرقی نسبتاً گران است.

چند سال برای تحصیل پزشکی در آلمان؟

برای تکمیل مدرک پزشکی در آلمان شش سال و سه ماه تحصیل تمام وقت طول می کشد. برای بهره وری زیاد در یادگیری، برنامه تحصیلی شما در مراحل خاصی سازماندهی شده است. توجه داشته باشید که هر مرحله منجر به یک امتحان خاص می شود که در پایان آزمون نهایی شما را تشکیل می دهد.

مرحله پیش بالینی (همچنین به عنوان Vorklink شناخته می شود) – در طول دو سال اول تحصیلی خود در دانشگاه، با مفاهیم و موضوعات اصلی در پزشکی آشنا خواهید شد. در پایان این مرحله، پیشرفت تحصیلی شما با استفاده از یک امتحان خاص که به صورت کتبی و شفاهی خواهد بود و موضوعاتی مانند آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی را در بر می گیرد، سنجیده می شود.

مرحله علوم بالینی – در سه سال آینده تحصیل خود علاوه بر دانش نظری، با شرکت در سخنرانی‌ها، جلسات آزمایشگاهی، سمینارها و دوره‌های کارآموزی، مهارت‌های عملی مهمی را نیز به دست خواهید آورد. در پایان این مرحله، در امتحانی شرکت خواهید کرد که معمولاً یک امتحان کتبی است.

سال آخر بالینی – در آخرین سال تحصیلی خود به عنوان دانشجوی پزشکی در آلمان، آزمون نهایی دولتی را انجام خواهید داد که تخمین علمی و حرفه ای شما را در پزشکی برآورد می کند. توجه داشته باشید که در صورت عدم قبولی در آزمون نهایی دولتی نمی توانید مجوز پزشکی دریافت کنید. این امتحان نهایی یک امتحان شفاهی و عملی است.

برترین دانشکده های پزشکی در آلمان

بر اساس چندین معیار، از جمله شهرت، امکانات مدرن و آینده شغلی، اینها بهترین دانشکده های پزشکی در آلمان هستند:

دانشگاه هایدلبرگ
دانشگاه Rwth آخن
دانشگاه لوبک
ویتن/دانشگاه هرک
دانشگاه ماگدبورگ
دانشگاه مونستر
دانشگاه ورزبورگ
دانشگاه توبینگن
دانشگاه فرایبورگ
دانشگاه لایپزیگ

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

مشاوره مهاجرت کاری و تحصیلی پزشکی در آلمان

در این متن، ما قصد داریم به شما اطلاعاتی در مورد فرصت‌های تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان ارائه دهیم. اگر شما علاقه دارید به تحصیل پزشکی در آلمان بپردازید، توصیه می‌شود با مشاوران و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید تا شرایط تحصیلی، بورسیه‌ها، مقررات سنی و دیگر جزئیات مرتبط با تحصیل در آلمان را به دقت بررسی کنید. ما آماده‌ایم تا در تمام مراحل تحصیلی شما را همراهی کنیم و به شما در انتخاب شهر و دانشگاه مناسب کمک کنیم. برای مشاوره و انجام کارهای تحصیلی خود، می‌توانید با گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید