تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا نه تنها یکی از رویاهای تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور می باشد بلکه یکی از روش های مهاجرتی کم هزینه و مطمئن به این کشور پیشرفته و دیدنی میباشد. اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارید ما در این مقاله سعی داریم  پرتکرارترین سوالات شما در مورد تحصیل در مدارس استرالیا ،تحصیل در دانشگاههای استرالیا ،تحصیل در مقطع کارشناسی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد،تحصیل در مقطع دکترا ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، شرایط ویزای همراه استرالیا، اقامت پس از تحصیل در استرالیا، پاسخ دهیم.

نگاهی کلی به کشور استرالیا

استرالیا کشوری با حدود ۲۶ میلیون جمعیت می باشد. این کشور در قاره استرالیا واقع شده است و ششمین کشور پهناور جهان می باشد. واحد پول کشور استرالیا دلار استرالیا  است. اگر شعر شهر کانبرا  به عنوان پایتخت کشور استرالیا می باشد اما شهرهای سیدنی و ملبورن  به علت جمعیت بیشتر و موقعیت اقتصادی یا فرهنگی آنها از معروفیت بیشتری برخوردارند.

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در مدارس و نظام آموزشی استرالیا

تحصیلات مدرسه ای به طور کلی در استرالیا مشابه است و فقط تفاوت های جزئی بین ایالت ها و مناطق مختلف دارد. زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی است و به همین خاطر اکثر مدارس در استرالیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند البته بعضی از مدارس به صورت دو زبانه و به زبان‌های دیگری نیز وجود دارند. تحصیل در مدرسه (ابتدایی و متوسطه) بین سنین شش تا شانزده سالگی (سال اول تا سال 9 یا 10) اجباری است. تحصیلات مدرسه 13 ساله است و به موارد زیر تقسیم می شود:

دوره ابتدایی – مدارس ابتدایی در استرالیا سن ۶ یا ۷ سالگی به مدت ۷ یا ۸ سال اجرا می شود.
دوره اول دبیرستان – به مدت سه یا چهار سال، در بازه 7 تا 10 سالگی یا 8 تا 10 سالگی اجرا می شود.
دوره دوم دبیرستان- به مدت دو سال، در سال های 11 و 12 اجرا می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های استرالیا

آموزش عالی در دانشگاه های استرالیا شامل آموزش عالی (شامل دانشگاه ها) و آموزش و فنی و حرفه ای می شود. آموزش دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ها دنبال می شود. در صورتی که دانشگاه ها و موسسات ای نیز در کشور استرالیا می باشند که معادل آن ها موسسات فنی و حرفه ای در ایران هستند. تمرکز موسسات فنی و حرفه ای بیشتر بر روی آموزش اصول حرفه‌ای و عملی برای ورود به بازار کار و خدمات می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی در استرالیا

ورود به دوره کارشناسی در کشور ایتالیا معمولاً بعد از گذراندن دوره دبیرستان و به پایان رساندن دوره ۱۲ ساله می باشد. دانش آموزان متقاضیان تحصیل در این مقطع از کشورهای دیگر نیز باید مدرک معادل آن را ارائه بدهند. تحصیل در این دوره معمولاً بین ۶ تا ۸ ترم زمان می برد.
معمولاً برای تحصیل در این رشته نیاز به داشتن مدرک زبان معتبر معمولا حداقل آیلتس 6 و یا معادل آن در آزمون های دیگر نیاز است. البته در صورت داشتن نمرات کمتر و یا نبود مدرک زبان نیز پذیرش مشروط به گذراندن یک دوره زبان قبل از دانشگاه ممکن است. پذیرش در این مقطع معمولاً بر اساس سوابق تحصیلی قبلی و همچنین در بعضی از رشته ها آزمون ورودی و سطح زبان شما می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد استرالیا

اگر شما نیز از آن دسته متقاضیانی هستید که قصد تحصیل در یکی از دانشگاههای استرالیا در دوره کارشناسی ارشد را دارید. می‌توانید بعد از گذراندن مقطع لیسانس و کسب معدل قابل قبول معمولاً بالای ۱۴ یا ۱۵ برای این دوره اقدام کنید. مدت زمان لازم برای گذراندن این دوره ۲ تا ۴ ترم است.
برای اینکه بتوانید از یکی از دانشگاه های کشور استرالیا در این مطلب پذیرش کسب کنید نیاز به داشتن مدرک زبان معتبر حداقل نمره 6 یا 6.5 ‏ دارید. البته برای گرفتن پذیرش در این باید رزومه و سابقه کاری و درسی و همچنین انگیزه خود را به تیم پذیرش اثبات کنید.

شرایط تحصیل دکترا در استرالیا

دوره دکترا در استرالیا مانند کشورهای دیگر پس از تکمیل دوره کارشناسی ارشد دنبال می‌شود. پس کاملاً واضح است تحصیل و شانس اخذ پذیرش در این مقطع مناسب و عملکرد متقاضی در مقاطع قبلی به ویژه دوره فوق لیسانس دارد. دوره دکترا در دانشگاه های استرالیا معمولاً بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.
برای این که بتوانید در این دوره پذیرش بگیرید باید تیم پذیرش و استادان را برای قبول درخواست شما متقاعد کنید. علاوه بر مدارک گفته شده برای دوره کارشناسی ارشد، شما باید مدارکی اضافی مانند رزومه کاری مقالات و پژوهش های انجام شده را برای متقاعد کردن تیم پذیرش ارسال کنید. معمولاً داشتن زبان بالای ۷ نقش موثری در پذیرش شما دارد.

شرایط تحصیل پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در استرالیا

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در استرالیا تقریبا مشابه شرایط تحصیل در کانادا و تحصیل در آمریکا در رشته های علوم پزشکی میباشد به این صورت که ابتدا متقاضی باید در یکی از رشته های ساینس مانند مدیکال ساینس در مقطع کارشناسی تحصیل کند و سپس باید برای ورود به رشته مدنظر خود اماده شود .

برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی کشور هایی با شرایط بهتر چه از نظر تحصیل چه از نظر هزینه وجود دارد در این خصوص میتوانید مقاله های مرتبط با پزشکی در ایتالیا ، تحصیل در ایتالیا ،تحصیل در مجارستان، تحصیل در ترکیه و تحصیل در اسپانیا را مطالعه کنید.

مزایای تحصیل در استرالیا

مزایای تحصیل و زندگی در استرالیا

تقریباً هرآنچه که برای زندگی و تحصیل نیاز دارید در استرالیا گنجانده شده است. داشتن دانشگاه های با کیفیت و هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه  در مقایسه با دیگر کشور های گران قیمت جنگل های انبوه و سواحل باران تنها بخشی از مزایا و جذابیت های زندگی و تحصیل در کشور استرالیا می باشد.  پس جای تعجب نیست که چرا بسیاری از دانشجویان کشور استرالیا را برای تحصیل و ادامه زندگی انتخاب می کنند.

تنوع فرهنگی نژادی دانش‌آموزان

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید نگران نباشید شما اولین فرد آخرین فرد از کشور خود نیستید کشور استرالیا پس از ایالت متحده و همچنین انگلستان بیشترین آمار مهاجرت و جذب دانشجویان خارجی را دارد. کیفیت بالا آموزش و شهرت دانشگاه های استرالیا بسیاری از متقاضیان خارجی را برای ادامه تحصیل راهی  این کشور می‌کند. دانشگاه‌های بزرگ در استرالیا از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند و برنامه‌ها و خدماتی را ارائه می‌کنند که برای کمک به تحصیل به دانشجویان بین المللی طراحی شده‌اند تا از تجربیات آموزشی خود نهایت استفاده را ببرند.

شهرت آکادمیک که جهانی

استرالیا با وجود این  وسعت چندانی ندارد، به عنوان مرکز برخی از بهترین موسسات تحقیقاتی روی زمین شناخته شده است. برنامه های دانشگاهی با کیفیت بالا در زمینه های علمی، مانند پرستاری و مراقبت های بهداشتی، شیمی، زیست شناسی، جانورشناسی و حیات وحش، ریاضیات، فناوری و مهندسی در تعداد زیادی از دانشگاه های بزرگ استرالیا یافت می شوند.  به این خاطر که مدارک تحصیلی به دست آمده در  استرالیا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، این دلیل محکمی است که  ادامه تحصیل در خارج از کشور در استرالیا به  نقطه عطفی در رزومه حرفه ای هر دانشجو اضافه شود.

گزینه های بورسیه تحصیل در خارج از کشور

شهریه های گران و همچنین هزینه تحصیل و زندگی همواره یکی از دغدغه های اساسی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است. با درک این موضوع، دولت استرالیا هر ساله بیش از 200 میلیون دلار به طور خاص برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا می آیند کنار می گذارد. ارائه این گونه بورسیه ها معمولاً به شرایط خاص متقاضیان بستگی دارد شرایطی همچون  رزومه تحصیلی امارات کسب‌شده نیاز مالی و…. .

در حین مطالعه کار کنید

دانشجویان بین المللی می توانند پس از دریافت ویزای دانشجویی صورت پاره وقت کار کنند که می تواند منجر به کاهش هزینه های تحصیل و زندگی آنها شود.دانشجویان  به طور قانونی اجازه‌ای ۲۰ ساعت کار خدماتی و عمومی مانند اشتغال در رستورانها  و از این دست  مشاغل  دارند. با توجه به حداقل دستمزد در استرالیا که  حدود 17 دلار در ساعت است، دانش آموزان می توانند بخش  قابل توجهی از  مخارج مربوط به اجاره،  خورد و خوراک، آب و برق، و شاید حتی کمی از شهریه را پوشش دهند.

آب و هوای افسانه‌ای در استرالیا

اکثر نقاط استرالیا از آب و هوای مطلوبی برخوردار هستند که یک نکته مثبت برای دانش آموزان است. به جز برخی مکان‌ها، آب و هوای استرالیا در طول سال نسبتاً گرم تا کاملاً گرم و به صورت متعادل می باشد. سواحل در استرالیا آفتابی و زیبا هستند و هزاران گردشگر را به خود جذب می کنند. دمای هوا در شهرهای مانند سیدنی، بریزبن و ملبورن معمولا بالای 50 درجه فارنهایت  هستند. نکته قابل توجه این است که از آنجایی که استرالیا در نیمکره جنوبی قرار دارد،  به همین دلیل فصل ها  نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی برعکس می شوند یعنی کریسمس آفتابی و گرم است!

ششمین کشور پهناور دنیا تنها ۲۶ میلیون جمعیت دارد. همین امر باعث شده است که نرخ اشتغال، رفاه، سطح زندگی و همچنین تحصیل در موقعیت مطلوبی قرار داشته باشد. همچنین قوانین مهاجرتی مساعد مانند ویزای همراه امکان ورود   همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال یکی از شرایط مطلوب مهاجرت به استرالیا  می باشد.

ویزای تحصیلی استرالیا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

با شروع پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان روال اخذ ویزا تحصیلی برای کشور استرالیا نیز تحت تاثیر قرار دارد. اما بعد از گذشت ماه ها و سال ها و همچنین انجام واکسیناسیون گسترده در کشور استرالیا و سایر نقاط جهان شرایط برای گرفتن ویزای تحصیلی از کشور استرالیا نیز بهبود یابد.
برای اینکه شما بتوانید بعد از اخذ پذیرش سفارت کشور استرالیا درخواست ویزا بدهید باید بدانید که تمامی مدارک و شرایط شما باید تکمیل و بدون نقص باشد تا خللی در روند اخذ ویزای شما ایجاد نشود. مدارکی مانند تمکن مالی ،گردش مالی ،مدارک هویتی، مدارک تحصیلی ،گواهی عدم سوء پیشینه، و همچنین فرم ها و تقاضاهای معمول همچنین باید بدانید که برای ورود به خاک استرالیا باید روند واکسیناسیون خود را با یکی از واکسن های مورد تایید این کشور تکمیل کرده باشد.

در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی استرالیا میتوانید به سایت رسمی سفارت استرالیا در ایران مراجعه کنید.

پذیرش و ویزا با تافل هوم ادیشن و دولینگو از استرالیا

یکی از مواردی که برای بسیاری از متقاضیان سوال شده است. امکان اخذ پذیرش و ویزا برای کشور استرالیا و دانشگاه های این کشور با آزمون تافل آنلاین در خانه و دولینگو میباشد. در این خصوص باید گفت که بعضی از دانشگاه های کشور استرالیا این آزمون را ممکن است تایید کنند. و خوشبختانه موسسه ما توانسته برای بسیاری از دانشگاه های استرالیا با این آزمون ها پذیرش بگیرد. همچنین امکان اخذ آزمون تافل تضمینی نیز ممکن میباشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به قسمت مربوطه در مقاله آزمون تافل هوم ادیشن و آزمون دولینگو مراجعه کنید یا از طریق چت در واتس آپ با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره پذیرش استرالیا

موسسه مهاجرتی تحصیل در استرالیا

در این مقاله سعی شده به صورت کلی توضیحاتی در مورد تحصیل و زندگی در کشور استرالیا داده شود. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در کشور استرالیا یا  در خارج از کشور را دارید. به منظور مشاوره رایگان و اختصاصی و همچنین بررسی شرایط شما  می‌توانید از شماره های داده شده با ما در تماس باشید و یا به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.