خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه و گرفتن پاسپورت ترکیه و اخذ اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به ترکیه است. به دلیل قوانین ‌و شرایط اخیر ترکیه خرید ملک در ترکیه هم یک سرمایه گذاری مالی در کشور ترکیه محسوب میشود و هم یک‌ روش مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک ، از این رو کسانی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند با یک تیر دو‌ نشان را میزنید.

یک نشان سرمایه گذاری مالی و یک نشان سرمایه گذاری برای آینده و اقامت در کشور ترکیه . در این مقاله می خواهیم به مواردی چون ؛شرایط خرید خانه در ترکیه ، هزینه خرید خانه ترکیه به ریال و محله های مناسب ترکیه برای خرید خانه در ترکیه ، شهر های مناسب برای خرید ملک در ترکیه بپردازیم. همچنین اگر دارای سرمایه کافی برای خرید ملک نیستید میتوانید مقاله مرتبط با تحصیل در ترکیه را که یکی دیگر از روش های اقامت در کشور ترکیه است را بخوانید.

اگر شما نیز قصد خرید ملک در ترکیه به عنوان یکی از راه های سرمایه گذای و مهاجرت به ترکیه را دارید میتوانید به عنوان ایجنت و وکیل خود در این امر با کارشناسان و وکلای  شرکت حقوقی و مهاجرتی ما در ارتباط باشید. بدین ترتیب نیاز است که از طریق چت در واتس آپ درخواست خود را ارسال کنید.

چرا خرید خانه در ترکیه ؟

همانطور که میدانید هر روز به تعداد افراد و ایرانی هایی که اقدام به خرید خانه و ملک در ترکیه میکنند اضافه میشود. و هر ماه شاهد شکستن میزان خرید خانه در کشور ترکیه توسط ایرانی ها هستیم. البته خرید ملک‌ در ترکیه در میان ملت های دیگر مانند روس ها، افغان ها و عرب های نیز محبوب است. یکی‌ از دلایل اینکه خرید خانه در ترکیه تا این میزان در بین ایرانی ها جذاب شده است، امکان اخذ اقامت دائم‌ و شهروندی ترکیه و گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه میباشد.

البته برای این منظور می‌توان به نزدیکی مرزی کشور ترکیه به ایران و نزدیکی فرهنگی این کشور اشاره کرد . همچنین از نظر نرخ ارز ترکیه واحد ارزی نزدیکتری به ریال ایران و کشور هایی مانند افغانستان و عراق دارد .

آیا رویای یک خانه تعطیلات در ترکیه را دارید؟ چه قصد نقل مکان، بازنشستگی یا سرمایه گذاری داشته باشید، ترکیه می تواند یک فرصت طلایی باشد. این کشور بزرگ دارای آب و هوای باشکوه و انتخابی از شهرهای شلوغ و استراحتگاه های ساحلی زیبا است. اما یکی از بزرگترین جذابیت ها باید قیمت پایین ملک آن باشد.

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد خرید ملک در ترکیه به عنوان یک خارجی بدانید، بررسی خواهیم کرد. ما همه چیز را از هزینه خرید ملک در بدروم تا گرفتن ویزای طلایی ترکیه برای خود پوشش خواهیم داد تا بتوانید در استانبول غرق آفتاب بازنشسته شوید.

اما در ابتدا  اجازه دهید با نگاهی گذرا به وضعیت بازار ملک در ترکیه شروع کنیم.

خرید ملک در ترکیه

بازار ملک در ترکیه چگونه است؟

بازار املاک ترکیه طی سال گذشته یا بیشتر افزایش قیمت های بسیار زیادی را تجربه کرده است و در اوایل سال 2021 ، 30 درصد افزایش یافته است. این به این معنی است که بازار به نفع فروشندگان است، اما خبر خوب برای خریداران این است که اخیراً رونق در پروژه‌های توسعه و بازسازی مسکن رخ داده است – که می‌تواند منجر به افزایش سهام مسکن در بازار شود.

در چند سال گذشته تقاضا برای املاک ترکیه توسط خریداران خارجی افزایش یافته است. این به دلیل همه‌گیری کووید-19 کاهش یافت، اما بازار ملک به دلیل تقاضای محلی و کاهش نرخ بهره حفظ شده است.

آیا خارجی ها می توانند در ترکیه ملک بخرند؟

برای خرید ملک در ترکیه لازم نیست شهروند یا مقیم ترکیه باشید. با این حال، خرید خانه در ترکیه به طور خودکار حق زندگی در آنجا را اعطا نمی کند – خارجی ها ممکن است هنوز نیاز به درخواست ویزا یا اجازه اقامت داشته باشند.

همچنین چند محدودیت وجود دارد که خریداران خارجی باید قبل از شروع جستجوی ملک خود در ترکیه بدانند:

شهروندان خارجی نمی توانند بیش از 30 هکتار ملک در ترکیه خریداری کنند

خرید یا اجاره ملک در مناطق ممنوعه نظامی و نظامی مجاز نیست.

شرایط خرید ملک و شهروندی ترکیه

مانند برخی دیگر از کشورها، ترکیه دارای یک طرح “ویزای طلایی” است که به خارجی ها در صورت انجام حداقل سرمایه گذاری تابعیت و شهروندی اعطا می کند.چند راه برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد، از بین آنها می توان به روش هایی مانند راه اندازی کسب و کار یا واریز مبلغ مشخصی در بانک ترکیه اشاره کرد.

اما شما می توانید در ترکیه ملک بخرید و تابعیت دریافت کنید، البته به شرطی که حداقل 250000 دلار (یا معادل آن به ارزهای دیگر) خرج کنید. به محض اینکه خانه خود را خریدید، کارت اقامت دائم دریافت می کنید و می توانید بلافاصله برای شهروندی ترکیه درخواست دهید. شما می توانید پاسپورت ترکیه خود را در کمتر از 3 تا 6 ماه دریافت کنید.

آیا خرید ملک در ترکیه امن است؟

خرید ملک در خارج از کشور همیشه ریسک بیشتری نسبت به خانه دارد، تا حدی به این دلیل که باید به فرآیندهای قانونی ناآشنا عادت کنید.بازار املاک ترکیه همیشه در بین خریداران خارجی از شهرت خوبی برخوردار نبوده است. خواندن داستان های وحشتناک گاه به گاه کلاهبرداری، کلاهبرداری و مشکلات دیگر، برخی از خریداران بالقوه را در گذشته ترسانده است.

از این رو بسیار مهم است که با افراد قابل اعتماد و موسسات معتبر وارد قرارداد شوید.اما خبر اطمینان‌بخش این است که به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، دولت ترکیه برای محافظت از خریداران و جلوگیری از تقلب در املاک و مستغلات، کنترل‌ها را تشدید کرده است.

شهرهای ترکیه برای خرید ملک

بهترین شهر برای خرید ملک در ترکیه

ترکیه دارای انبوهی از استراحتگاه‌های ساحلی آفتاب‌گیر، مناطق زیبای حومه شهر و شهرهای پرجنب‌وجوش برای انتخاب است. مکان مناسب شما برای خرید ملک بستگی به چیزی دارد که به دنبال آن هستید – خانه تعطیلات، بالشتک سالمندان یا چاله در مرکز شهر.

بیایید تنها چند مورد از محبوب ترین شهرها و استراحتگاه های ترکیه را در بین خریداران خارجی بررسی کنیم. همچنین می‌توانید از بعضی از سایت های ترکی وضعیت خانه ها را بررسی کنید.

 خرید خانه در استانبول

 این کلانشهر زنده و پرجنب‌ وجوش یکی از محبوب‌ترین شهر ها برای خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها است و حدود 44 درصد متقاضیان خارجی  استانبول را برای خرید خانه جدید یا ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه انتخاب می‌کنند. این شهر راه ارتباط خوبی دارد و مملو از غذا های جذاب، فرهنگ و تاریخ است، اگرچه به‌طور کلی ارزان‌ترین مکان برای خرید خانه در ترکیه محسوب نمیشود.

 خرید خانه در آنتالیا 

دومین انتخاب محبوب برای 21٪ از خریداران خارجی ملک، خرید ملک در آنتالیا است که قیمت های نسبتاً ارزان ملک را ارائه می دهد. این شهر جمعیت مهاجر زیادی دارد و گردشگران زیادی را جذب می کند، بنابراین میتواند انتخاب خوبی برای تعطیلات باشد. همچنین گزینه ای برای خرید ملک در آلانیا در بالای ساحل وجود دارد که به “مروارید ریویرای ترکیه” معروف است.

 خرید خانه در فتحیه 

این شهر هم یکی از شهرهایی است که بسیاری از خارجی ها در آن زندگی می کنند که مناظر زیبای ساحلی، سواحل عالی، دارایی مقرون به صرفه و طعم زندگی سنتی ترکیه را ارائه می دهد. اگر در حال خرید ملک برای زندگی هستید، ممکن است این نقطه توریستی محبوب را در زمستان کمی بیش از حد آرام بیابید.

 خرید خانه در بدروم

بدروم به عنوان یک شهر شیک در سواحل جنوب غربی ترکیه برای کسانی که به دنبال طعم تجمل هستند ایده آل است، اگرچه دهکده های ماهیگیری عجیب و غریب نیز دارد. گرچه قیمت املاک  در این شهر جزو ارزان ترین مورد در کشور نیست، اما برای بیشتر بودجه ها موردهایی برای عرضه وجود دارد.

 خرید خانه در بورسا 

اگر به دنبال  شهری در نزدیکی استانبول هستید میتوانید فقط یک ساعت با ماشین از استانبول به بورسا بروید. همراه با املاک ارزان، این شهر دارای مکان های تاریخی جذاب، کوه های باشکوه، پارک های سبز و حمام های حرارتی است.

 خرید خانه در آنکارا 

اگر به دنبال زندگی شهری هستید اما  هزینه خانه ها در استانبول را بسیار گران  ارزیابی می کنید، شهر آنکارا می‌تواند جایگزین خوبی باشد. آنکارا به عنوان پایتخت اداری ترکیه همه چیز مانند مغازه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌هایی اقتصادی که میتوانید بخواهید را دارد، و برای مهاجران شاغل و صاحبان مشاغل بین‌المللی عالی است.

هزینه تقریبی ملک در ترکیه چقدر است؟

 

اکنون به بخش مهم می رسیم – هزینه ملک در ترکیه برای شما چقدر خواهد بود؟ این تا حد زیادی به خرید و مکان خرید شما بستگی دارد، اگرچه به طور کلی قیمت ملک در ترکیه بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اروپایی مانند انگلستان است.به عنوان مثال، میانگین قیمت هر متر مربع برای خرید یک آپارتمان در مرکز شهر در ترکیه تنها 781 پوند است. در بریتانیا، قیمت آن بسیار بیشتر از ۴۲۴۷ پوند است.

شهر هزینه هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر هزینه هر متر مربع آپارتمان در خارج مرکز هزینه میانگین ۱۰۰ متر مربع
استانبول €1459 €818 €63,205
بورسا €1230 €1122 €41,150
ازمیر €899 €584 €47,700
آنکارا €808 €566 €19,021⁹
آنتالیا €782 €446 €35,019
محله های استانبول برای خرید ملک

بهترین محله های استانبول برای خرید ملک

استانبول به عنوان قطب توریستی، تجاری و اقتصادی، شهری فوق العاده متنوع است. بنابراین، هر مهاجر شاغل یا بازنشسته ای که به این کشور نقل مکان می کند، می تواند مناطق متعدد استانبول را برای یافتن یک مقصد ایده آل برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کاوش کند. در طول دو دهه، استانبول تغییرات چشمگیری در ظاهر و زیبایی تجربه کرده است. محلات این شهر به سمت خارج و به مناطق زیبای اطراف گسترش یافته است و بدون هیچ زحمتی مزایای زندگی شهری را به مهاجران ارائه می دهد. در ادامه تعدادی از محله های محبوب استانبول آورده شده است که می توانید برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در نظر بگیرید.

محله نیسانتاسی در استانبول
نیسانتاسی محله ای گران قیمت با رستوران ها و مغازه های شیک است. گزینه های خوب از 250000 دلار شروع می شود. یک چیز عالی این است که سرمایه گذاری در Nisantasi شما را واجد شرایط شهروندی بر اساس برنامه سرمایه گذاری می کند.

محله جهانگیر در استانبول
جهانگیر بخشی هنری از شهر استانبول است که در آن هنرمندان و نوازندگانی را خواهید دید که در اطراف شهر هجوم آورده اند. اگر به دنبال مکانی هستید که در آن به همه چیز نزدیک باشید، می توانید در جهانگیر به دنبال ملک باشید.

محله کاراکوی در استانبول
کاراکوی سمت “هیپستر” استانبول نامیده می شود. برای شروع، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در خیابان‌ها وجود دارد و صدها نفر از زندگی لذت می‌برند و سبک زندگی هیپستر خود را دنبال می‌کنند. کاراکوی واقعا می تواند حال و هوای شهر را به شما بدهد.

محله تکسیم در استانبول
تکسیم یکی از مرکزی ترین مناطق استانبول است. اینجا جایی است که بسیاری از معماری های قدیمی را خواهید دید. برخی از قدیمی ترین مساجد ترکیه را می توان در اینجا یافت. از آنجا که این منطقه قدیمی است، کیفیت معماری ممکن است با محله های آن متفاوت باشد.

محله اتیلر در استانبول
اگر به دنبال تجمل هستید، اتیلر برای شما ایده آل است. بسیاری از کافه‌های شیک، مغازه‌های معروف و دفاتر خوب در این منطقه وجود دارد. شما می توانید یک ویلا با منظره بسفر یا یک آپارتمان لوکس در اتیلر پیدا کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این یکی از گران ترین مناطق استانبول است.

محله سارییر در استانبول
این منطقه به دلیل نزدیکی به مراکز مالی و در عین حال چشم‌انداز زیبای ان مشهور است. سارییر از آنجایی که به مناطق سرسبز شهر نزدیک است، جزو اولین انتخاب خانواده هایی است که به استانبول نقل مکان می کنند. این منطقه انواع مختلفی از گزینه های مسکن، مانند عمارت، ویلا، و اقامتگاه های لوکس را ارائه می دهد.

چگونه می توانم در ترکیه ملک پیدا کنم؟

اگر هنوز در ترکیه زندگی نمی‌کنید و با بازار آشنا نیستید آژانس‌های املاک و موسسات حقوقی مهاجرتی می‌تواند ایده خوبی باشد. همچنین وجود یک نماینده و همراه مطمئن در کشور ترکیه که هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی تسلط دارد بسیار به شما توصیه می شود، زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند روند را بهتر طی کنید و تمام جزئیات مهم را درک کنید. خوشبختانه موسسه حقوقی حامی دادگستر ساعد با همکاری گروه مهاجرتی اوج پرواز دارای نماینده قانونی و مطمئن در کشور ترکیه می باشد که پس از شروع همکاری در ایران شما را از لحظه ورود به ترکیه تا خرید خانه همراهی می کند. در صورتی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی همچنین چت در واتساپ با موسسه ما در ارتباط باشید.

مشاوره خرید ملک در ترکیه

شرکت و موسسه حقوقی خرید ملک در ترکیه

تا اینجا در این مقاله سعی کردیم که شما را با خرید ملک در کشور ترکیه آشنا کنیم و همچنین معرفی شهر ها در کشور ترکیه و بهترین محله های استانبول برای خرید خانه در ترکیه بپردازیم همچنین شرایط قانونی اخذ اقامت در ترکیه را با شما بررسی کردیم. اگر قصد مشاوره های بیشتر و یا خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت و شهروندی کشور ترکیه را از این طریق دارید می توانید برای مشاوره های بیشتر از طریق راه های ارتباطی و همچنین چت در واتساپ با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.