تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان به عنوان یک کشور اروپایی بسیار پیشرفته و با کیفیت آموزشی بالا یکی از بهترین گزینه ها برای شروع و ادامه تحصیل در خارج کشور میباشد. همچنین امکان کار در آلمان و همچنین تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در آلمان و در نهایت اقامت دایم در کشور آلمان از طریق تحصیل کاملا شدنی است . اگر قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارید و نیاز به اطلاعات بیشتر برای تصمیم گیری نهایی دارید میتوانید در ادامه این نوشته همراه ما باشید . همچنین در صورتی که قصد اقدام برای گرفتن پذیرش تضمینی آلمان را دارید میتوانید با مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی اوج پرواز از طریق چت آنلاین در واتس آپ در تماس باشید .

آلمان هفتمین کشور بزرگ اروپاست. مساحتی به وسعت 137847 مایل مربع دارد که 34836 مایل مربع آن توسط خشکی و 3011 مایل مربع شامل آب است. برلین بزرگترین ایستگاه قطار اروپا را دارد. برلین 9 برابر بزرگتر از پاریس است و پل های بیشتری نسبت به ونیز دارد.جمعیت کشور آلمان در آخرین نظرسنجی ها ۸۱ میلیون نفر می باشد.

آلمان به عنوان یکی از ابرقدرت های اقتصادی شناخته می شود. ارز رایج کشور آلمان یورو میباشد. همچنین این کشور یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، حوزه شینگن و عضو ناتو است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

سیستم آموزشی کشور آلمان

سیستم آموزشی آلمان بر اساس قوانین و مقررات قانون اساسی “Grundgesetz” عمل می کند. وزارتخانه‌های فدرال آموزش و وزارت علم و فرهنگ مرجع اصلی تنظیم دستورالعمل‌های سیاست آموزش، علم و هنر و تصویب قوانین و مقررات اداری مربوط به آن هستند هستند.

سیستم آموزشی مدارس آلمان به 5 سطح تقسیم می شود:

آموزش در دوران کودکی در آلمان : آموزش اولیه در دوران کودکی، برخورداری از این دوره آموزشی و مراقبتی در آلمان اختیاری است.این دوره مراقبتی و آموزشی را کودکان 0 تا 6 ساله در قلمرو فدرال آلمان دریافت می کنند.

آموزش ابتدایی در آلمان (Grundschule): آموزش اجباری را از طریق کلاس های توانایی مختلط برای کودکان 6 ساله ارائه می دهد تا زمانی که آنها کلاس 4 (یا 6 در برلین و براندنبورگ) تحصیلات مدرسه را به پایان برسانند.
آموزش متوسطه اول در آلمان(Sekundarstufe): آموزش متوسطه اول،آموزشی است که برای دانش آموزان 10 تا 15/16 سال در کلاس های 5/7 تا 9/10 ارائه می شود. دروس این سطح ماهیتی کلی دارد و به عنوان آمادگی برای سطح بالای آموزش متوسطه عمل می کند.
آموزش متوسطه دوم در آلمان(Sekundarstufe):تحصیلات متوسطه دوم دوره ای است که دانش آموزان 15/16 تا 18 ساله که دوره متوسطه اول را به پایان رسانده اند، به منظور آمادگی برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی و و یا فنی حرفه ای باید در آن شرکت کنند.

 تحصیل کارشناسی یا لیسانس در آلمان

اگر شما نیز تصمیم به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس را داریم باید دوران متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده باشد.طول دوره لیسانس در کشور آلمان معمولاً بین ۶ تا ۸ ترم تحصیلی می باشد. زبان تدریس دوره لیسانس در دانشگاه های آلمان بیشتر به زبان آلمانی است.
اگر چه تعدادی رشته ها مخصوصاً در دانشگاه های خصوصی و بین المللی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. به منظور تحصیل در این دوره شما نیاز به داشتن مدرک B2 و یا معادل ان با مدارکی مانند آیلتس تافل و یا دولینگو (در بعضی موارد) دارید.البته در صورتی که مدرک شما B1 باشد باید یک دوره زبان قبل از ورود به دانشگاه نیز شرکت کنید.

 تحصیل کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در آلمان

در صورتیکه متقاضیان دوره کارشناسی را به اتمام رسانده باشند، میتوانند برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه های آلمان اقدام کنند. تدریس در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی در این مقطع ممکن است. برای تحصیل به زبان انگلیسی به نمره حداقل ۶ آیلتس و برای تحصیل به زبان آلمانی به مدرک حداقل سطح B2 نیاز می باشد.همچنین در مواردی ممکن است نیاز به آزمون جی آر ای باشد.
تیم پذیرش داوطلبان را بر اساس نمره زبان رزومه کاری و درسی و همچنین بررسی انگیزه داوطلب بررسی و اقدام به صدور پذیرش می‌کنند.

تحصیل دکترا در آلمان

اگر شما نیز به ادامه درس خواندن در دوره دکترا در یکی از دانشگاه های آلمان فکرمی کنید،باید مناطق گذشته را با موفقیت به پایان رسانده باشید.برای تحصیل در این دوره شما نیازمند داشتن تحصیلی و سابقه علمی قابل قبول و تایید استاد راهنما در دانشگاه مقصد باشید.
با توجه به زبان تحصیل متقاضیان باید مهارت زبانی خود را با ارائه مدارک زبانی معتبر انگلیسی یا آلمانی اثبات کنند.

 تحصیل پزشکی دندانپزشکی داروسازی در آلمان

ورود به رشته های علوم پزشکی در کشور آلمان فقط به زبان آلمانی امکان‌پذیراست. به منظور دریافت پذیرش تحصیل در یکی از دانشگاه های آلمان در رشته های علوم پزشکی، دو راه پیش روی داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در کشور آلمان می باشد.اولین راه پس از پایان دوران دبیرستان و اخذ دیپلم تجربی(در مواردی دیپلم ریاضی) شرکت در کالج ها و آمادگی در آزمون های ورودی رشته های نامبرده می باشد.در این روش نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نمی باشد.

اما راه دوم مختص افرادی است که در کنکور سراسری در ایران پذیرفته شده و یا در یکی از رشته های پزشکی دندانپزشکی داروسازی و در مواردی پیراپزشکی دریکی ازدانشگاه های معتبر جهانی در حال تحصیل می باشند. در صورتی که این دانش آموزان دارای مدرک زبان آلمانی و معدل بالای تحصیلی باشند ،می توانند به طور مستقیم وارد دانشگاه های آلمان شوند.

مزایای تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان

تحصیل رایگان، یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کشور آلمان می باشد. به صورت کلی تحصیل برای آلمانی ها و دانشجو های خارجی رایگان است. دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارند که با پرداخت هزینه می توانید به تحصیل بپردازید.
کیفیت بالا و سطح علمی بی نظیر دانشگاه های آلمان تقریباً زبانزد تمامی دانشجویان دنیا می باشد. کشور آلمان به عنوان یک کشور پیشرفته و دارای اولین اقتصاد اروپا بودجه قابل توجهی به منظور ارتقاء سطح آموزشی دانشگاه های خود در نظر گرفته است.
دارا بودن سیستمی چند ملیتی و چند فرهنگی نیز یکی از دیگر مزیت های زندگی و تحصیل در کشور آلمان می باشد. کشور آلمان به خاطر مهاجر پذیر بودن در سال های اخیر از ایران تعداد بیشماری از مهاجران و سراسر دنیا بوده است و همین امر باعث ارتباط فرهنگی و تنفس نژادی در این کشور شده است.
اقامت در منطقه شنگن یکی دیگر از فرصت هایی که تحصیل و زندگی در آلمان برای یک دانشجو به ارمقام می آورد امکان حضور در منطقه شنگن می باشد و دانشجو در این صورت امکان مسافرت در کل محدوده شینگن را دارا می‌شود. همچنین آمار اشتغال بی نظیر پس از تحصیل و کیفیت زندگی بالای آلمان باعث شده است که دانشجویان حین تحصیل و بعد از تحصیل به راحتی برای یک شغل دلخواه خود مشغول شود. در این صورت احتمال دریافت اقامت بعد از تحصیل و یافتن کار بالا می رود.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

شرایط درخواست ویزای تحصیلی آلمان

در سالهای اخیر به دلیل افزایش متقاضیان تحصیل در کشور آلمان نوبت دهی برای درخواست ویزای تحصیل سفارت آلمان با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. در سال ۲۰۲۲ آخرین تغییرات روند نوبت دهی برای سفارت آلمان بهبود یافته است.اما در شرایطی امکان درخواست ویزای تحصیلی از آلمان از کشور های دیگر به خصوص درخواست ویزای آلمان از ترکیه نیز تحت شرایطی ممکن میباشد.

البته متقاضیان برای دریافت وقت ویزای تحصیلی به طور میانگین باید ۱۴ ماه منتظر بمانند. البته متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش و مدارک زبان آنها آماده می باشند می توانند اقدام درخواست فوری کنند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سفارت آلمان در تهران مراجعه کنید. در صورتی که نیاز به خدمات ویزا المان دارید میتوانید از طریق تماس با ما و یا چت در واتس آپ با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره تحصیل در آلمان

ویزای تضمینی آلمان

در صورتی که شما نیز تصمیم به اقدام برای اخذ هر یک از انواع ویزا های کشور آلمان را دارید می توانید از خدمات تضمینی موسسه مهاجرتی اوج پرواز استفاده کنید. کارشناسان ما به وسیله یکی از روش های ارتباطی مانند تماس با ما، یا چت آنلاین در واتساپ و یا فرم ارزیابی با شما در ارتباط هستند. کارشناسان ما پس از بررسی شرایط شما در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما برای تماس وقت قبلی تعیین خواهند کرد.

اخذ پذیرش تضمینی در آلمان

یک اتفاق عالی و بی نظیز برای آن دسته از داوطلبان که دغدغه پذیرش خود از کشور آلمان را دارند این است که ایجنت ها و وکلای موسسه مهاجرتی اوج پرواز هر ساله برای تعدادی از متقاضیان اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی تضمینی از کشور آلمان می کند. اگر شما نیز متقاضی ادامه تحصیل در آلمان هستید برای برخورداری از خدمات مهاجرتی ما میتوانید شرایط خود را از قسمت تماس با ما یا چت در واتساپ را ارسال کنید.

موسسه مهاجرتی آلمان

در این نوشته سعی کردیم که با مرور شرایط مهم و اساسی در مورد تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف آلمان وضعیت این کشور را بررسی کنیم. اگر احتیاج به بررسی وضعیت شما و اطلاعات تخصصی و خصوصی برای تحصیل در هر یک از مقاطع یاد شده را دارید میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از قسمت چت آنلاین در واتساپ با مشاوران موسسه پرواز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین از طریق دیدگاه ها نیز قادر خواهید بود نظرات خود را برای ما ارسال کنید.