دانشگاه خصوصی ایتالیا

دانشگاه خصوصی ایتالیا به دانشگاه هایی میگویند که تحصیل در این دانشگاه ها به صورت خصوصی بوده و دولتی نیستند. پذیرش در دانشگاه های خصوصی ایتالیا در بسیاری از رشته های داروسازی و رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی و همچنین به زبان ایتالیایی صورت می‌گیرد . به منظور کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره و اقدام برای دانشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا به طور کل برای تحصیل در ایتالیا میتوانید از طریق تماس در واتساپ و یا از طریق اینستاگرام و یا قسمت تماس با ما  با گروه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید.همچنین در ادامه توضیح کلی در مورد دانشگاه های خصوصی ایتالیا داده شده است.

در کشور ایتالیا علاوه بر دانشگاه های دولتی تعدادی دانشگاه خصوصی نیز وجود دارند . که در رشته های متنوعی مانند رشته های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و سایر رشته ها به زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می‌دهند . از دانشگاه های غیر دولتی ایتالیا می‌توان به دانشگاه خصوصی سان رافائل ، دانشگاه خصوصی دل سا کئوره و دانشگاه خصوصی هیومنیتاس اشاره کرد . همچنین گفتنی است که برای ورود به دانشگاه دولتی ایتالیا و دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کشور ایتالیا باید با توجه به زبان مورد نظر تا سال 2022 در یکی از از آزمونهای آلفاتست و یا آزمون آیمت(IMAT) معنی آزمون تولک مدیکال شرکت کنند.

تفاوت دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در ایتالیا 

برخلاف دانشگاه های دولتی که زیر نظر دولت ایتالیا  اداره می‌شوند دانشگاه های آزاد ایتالیا به صورت مستقل اداره می‌شوند. اگرچه برای ورود به بسیاری از رشته ها در دانشگاه های غیر دولتی ایتالیا همانند دانشگاه های دولتی در ایتالیا ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی باشد اما ورود به دانشگاه های غیر دولتی ایتالیا ساده تر میباشد و رقابت کمتری دارد. از طرفی هزینه دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر میباشد. گرچه بعضی از دانشگاه های غیر دولتی ایتالیا دارای بورسیه های مربوط به خود میباشند و ممکن است بعضی دانشجو‌ ها شامل تخفیفاتی شوند اما معمولا دانشگاه های غیر دولتی ایتالیا شامل بورسیه دولتی یا بورسیه استانی ایتالیا نمیشوند . از نظر کیفیت تحصیل، دانشگاه ها آزاد در مقایسه با دانشگاه های دولتی تجهیزات بهتر و کیفیت تحصیلی بالاتری دارند. 

پزشکی در دانشگاه خصوصی ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا 

هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی و آزاد ایتالیا نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است. مقدار شهریه تحصیل در دانشگاه های آزاد ایتالیا با توجه به رشته های مختلف متفاوت است . به طور مثال هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه غیر دولتی هیومنیتاس ایتالیا بین حدود ۲۰ هزار یورو میباشد . هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در سایر دانشگاه های خصوصی ایتالیا نیز به صورت نسبی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو میباشد . 

بورسیه تحصیلی دانشگاه خصوصی در ایتالیا  

از آنجایی که دانشگاه های غیر دلتی ایتالیا به صورت مستقل اداره می‌شوند، امکان اخذ بورسیه استانی و‌‌‌ کمک هزینه تحصیلی در آنها امکان پذیر نمیباشد .با این وجود، بعضی از دانشگاه های خصوصی بورسیه های مربوط‌ به خود را دارند که با توجه به نمره و‌ رتبه اخذ شده در آزمون ورودی و در طول سال ها تحصیل به صورت تخفیف و یا امکانات رفاهی دیگر ممکن است به دانشجویانی تعلق بگیرد. 

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه خصوصی

همانطور که گفته شد در رشته های خاص مانند پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های خصوصی ایتالیا مانند دانشگاه های خصوصی هیومنیتاس Humanitas ، دانشگاه سان رافائل San Raffaele و یا سان دل کئوره آزمون ورودی وجود دارد .معمولا سوالات این آزمون ساده و به علت ظرفیت بالا و رقابت کمتر نسبت به دانشگاه های دولتی ایتالیا  قبولی در این آزمون آسان تر میباشد. این آزمون معمولا برگرفته از سوالات زیست، شیمی و ریاضی و فیزیک میباشد . همچنین ممکن است سوالاتی در مورد هوش و اطلاعات عمومی و یا سوالاتی مانند ادیان ( دانشگاه واتیکان) نیز شامل شود . 

تاریخ آزمون ورودی دانشگاه های غیر دولتی در کشور ایتالیا 

تاریخ برگزاری آزمون های ورودی ایتالیا معمولا با توجه به دانشگاه مورد نظر متفاوت است. اما به صورت کلی زودتر از آزمون های آلفا تست، آزمون آیمت و آزمون تولک پزشکی ( تولک مدیکال، Tolc Med) میباشد . همچنین ممکن است این آزمون به صورت آنلاین و از راه دور‌ نیز برگزار شوند .

پزشکی ایتالیا بدون ازمون

دانشگاه خصوصی هیومنیتاس Humanitas

دانشگاه خصوصی Humanitas ایتالیا یا همان دانشگاه هیومنیتاس( به نام دانشگاه Hunimed نیز شناخته میباشد) یک‌ دانشگاه غیر دولتی در کشور ایتالیا میباشد . دانشگاه Humanitas یک دانشگاه بین المللی است که به علوم زیستی در میلان اختصاص دارد. آموزش های علمی و عملی در این دانشگاه کاملاً با همکاری بیمارستان Humanitas صورت می‌گیرد و در آن ادغام شده است.

همه دوره های این دانشگاه  از مفهوم یادگیری فعال الهام گرفته شده است، به دقت بین تئوری و عمل متعادل می شود تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان ما مهارت های تفکر انتقادی و مستقل را در کنار شایستگی های حرفه ای خاص توسعه می دهند.

دانشگاه Humanitas دانشجویان خود را برای پیشرفت در زمینه های بالینی و تحقیقاتی در ایتالیا یا خارج از کشور آماده می کند. دانشگاه هیومنیتاس یک محیط بین المللی و محرک همه دوره ها به دنبال حمایت از رشد شخصی و حرفه ای دانش آموزان خود میباشد و به پرورش روحیه همکاری، کنجکاوی و مسئولیت پذیری اعتقاد دارد.

امروزه دانشگاه Humanitas میزبان 2000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دانشجویان مقطع کارشناسی به 4 رشته تقسیم می شوند:

دکترای پزشکی و جراحی (انگلیسی) – 180 دانشجو در سال

مدرسه MEDTEC (انگلیسی) – 70 دانش آموز در سال

مدرک لیسانس پرستاری (ایتالیایی) – 165 دانشجو در سال

مدرک لیسانس فیزیوتراپی (ایتالیایی) – 50 دانشجو.

دانشگاه خصوصی Vita-Salute San Raffaele (سان رافائل) 

دانشگاه Vita-Salute San Raffaele یک دانشگاه واقع در میلان میباشد و محلی برای تحصیل  نه تنها برای دانشکده پزشکی و جراحی – با همکاری موسسه و کلینیک های گروه IRCCS San Raffaele Hospital – بلکه همچنین برای دانشکده های روانشناسی و فلسفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه ازاد سان رافائل ایتالیا با توجه به نوع رشته و طول دوره متفاوت است. بعضی از این رشته ها هم به زبان انگلیسی هم به زبان ایتالیایی میسر میباشد. اما به صورت کلی هزینه دانشگاه غیر دولتی سان رافائل ایتالیا  San Raffaele  مانند سایر دانشگاه های ازاد از دانشگاه های دولتی ایتالیا بیشتر است.

دانشگاه خصوصی (Cattolica del Sacro Cuore) کاتولیک دل کوئره 

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس Catholic University of the Sacred Heart (Università Cattolica del Sacro Cuore)  یک دانشگاه خصوصی ایتالیایی با الهام از کاتولیک است که در سال 1921 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در میلان و سایر مکان‌ها در برشا، کرمونا، پیاچنزا و رم است. مؤسس و مروج دانشگاه کاتولیک قلب مقدس مؤسسه مطالعات عالی جوزپه تونیولو است. در این دانشگاه رشته های مختلفی همچون پزشکی اقتصاد و رشته های مهندسی میباشد . در بسیاری از این رشته ها تحصیل به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی مهیا شده است.

موسسه مهاجرتی ایتالیا

جمع بندی تحصیل در مراکز غیر دولتی ایتالیا 

در این نوشته سعی کردیم که مروری کوتاه بر دانشگاه های غیر دولتی در کشور ایتالیا داشته باشیم، به طور کلی دانشگاه های خصوصی دارای مزایایی مانند ورود آسان تر بدون آزمون ورودی یا آزمون ورودی آنلاین و همچنین کیفیت بالای دانشگاه های ایتالیا و مورد تایید بودن در ایران می باشد. و از موارد دیگر آن میتوان به هزینه های بالای تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی ایتالیا و عدم دریافت بورسه تحصیلی استانی در دانشگاه خصوصی اشاره کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره و اقدام برای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ایتالیا میتوانید از طریق تماس در واتساپ و یا از طریق اینستاگرام و یا قسمت تماس با ما با گروه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید.

2 پاسخ
  1. Ali madad
    Ali madad گفته:

    سلام میخواهم در یکی از دانشگاه های خصوصی ایتالیا در رشته اقتصاد تحصیل نمایم من افغانی مقیم ایران هستم لطفا راهنمایی کنید تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *