دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در سال های اخیر تبدیل به یکی از بهترین مقاصد داوطلبان تحصیل در رشته های علوم پزشکی برای ایرانیانی است که رویای دندانپزشک شدن و داشتن درآمد بالای دندانپزشکی را دارند. از ویژیگی های که خواندن رشته داندانپزشکی را برای داوطلبان ایرانی جذاب میکنید می‌توان به مورد تایید بودن دانشگاه های مجارستان ، رنکینگ خوب دانشگاه ها و همچنین ، الزامی نبودن مدرک زبان و ورود بسیار راحت تر برای تحصیل در رشته ی دندان پزشکی اشاره کرد. در این نوشته سعی میکنیم همزمان با معرفی رشته پزشکی در مجارستان در مورد سوالات پرتکراری مانند کالج های پزشکی در مجارستان ، هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان ، شهریه رشته پزشکی در مجارستان ، رنکینگ پزشکی دانشگاه های مجارستان ، هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان صحبت کنیم . اگر قصد اقدام برای تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان ، تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان ، تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان ، تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مجارستان و یا سایر رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی در مجارستان را دارید برای دریافت مشاوره های لازم و انجام مسیر مهاجرتی خود میتوانید از طریق چت در واتس آپ با مشاوران موسسه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید .

دانشگاه های دندانپزشکی در مجارستان

مزایای دندانپزشکی در مجارستان

همانطور که میدانید خیلی از متقاضیان در سال های اخیر اشتیاق زیادی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در مجارستان نشان داده اند . و هرساله به تعداد دانشجویانی که برای تحصیل در این رشته به مجارستان مهاجرت میکنند افزوده میشود. دلایل زیادی می‌توان نام برد که چرا داوطلبان مجارستان را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب میکنند، ما در ادامه به دلایل اصلی آن ها اشاره خواهیم کرد.

تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون در مجارستان

همانطور که میدانید چالش اصلی شیفتگان رشته های علوم پزشکی در ایران و کشور های دیگر آزمون سخت ورودی و کنکور سراری با سوالات سخت و پیچیده میباشد .تا حدی که چندین سال از عمر متقاضیان پشت کنکور سراسری سپری میشود . یکی از دلایل اصلی برای تحصیل در رشته های پزشکی در مجارستان دندانپزشکی در مجارستان و داروسازی در مجارستان ورود آسان‌تر به دانشگاه های این کشور نسبت به ایران و سایر کشور های با آزمون دیگر میباشد. ورود به دانشگاه های کشور مجارستان در رشته های علوم پزشکی معمولا بدون آزمون و یا یک آزمون به مراتب ساده تر میباشد.

مدرک دندان پزشکی در مجارستان معتبر است؟

کشور مجارستان به دلیل حضور در اتحادیه اروپا یکی از اعضای پیمان بلونیا بوده و از نظر کیفیت هم سطح دیگر دانشگاه های این اتحادیه میباشد.دانشگاه‌های پزشکی مجارستان دارای استانداردهای بالا برای آموزش پزشکی هستند و به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه آموزش دندان پزشکی در اروپا شناخته می‌شوند.

هزینه منطقی تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

همانطور که میدانید تحصیل در رشته دندان پزشکی به عنوان یک رشته لاکچری و پر درامد در بسیاری از نقاط دنیا پر هزینه و گران تمام میشود.
هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در مجارستان حداقل نسبت به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان بسیار کمتر است. در نتیجه، دانشجویان می‌توانند برای کسب مهارت‌های دندانپزشکی به طور کامل در این دانشگاه ها به مطالعه بپردازند.

 امکانات آموزشی بالای تحصیل در مجارستان

دانشگاه‌های دندانپزشکی مجارستان عمدتا دارای تجهیزات به روز و نسبتا پیشرفته ای میباشد و برای دانشجویان امکانات آموزشی عالی را محیا ساخته است . این امکانات شامل آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و تجهیزات دندانپزشکی مدرن میباشد. همچنین دانشگاه‌های دندانپزشکی مجارستان برنامه‌های تربیتی بسیار خوبی دارند که دانشجویان را برای مواجهه با واقعیت‌های مهارت‌های پزشکی آماده می‌کنند.

 آینده شغلی روشن بعد از تحصیل در مجارستان

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های دندانپزشکی مجارستان، دانشجویان می‌توانند در کشور مجارستان و یا سایر کشور های مجاز اتحادیه اروپا و آمریکا به شغل خود راه یابند.

محیط زندگی جذاب مجارستان برای دانشجویان

مجارستان کشوری با محیط زیست زیبا است و دارای فرهنگ چند‌گانه‌ای است که برای دانشجویان خارجی جذاب است.همچنین مجارستان یک کشور با فرهنگ بسیار غنی است و دارای تمدن‌های باستانی است. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل بیننده این شاهکارهای تاریخی باشند.

ویزای معتبر شنگن مجارستان

خوشبختانه با راهنمایی های موسسه اوج پرواز متقاضی تحصیل در مجارستان برای ورود به خاک این کشور اقدام به اخذ ویزای شنگن میکند که بعدها به اقامت تحصیلی در مجارستان منجر میشود با داشتن ویزای شنگن مجارستان متقاصی قادر خواهد بود دسترسی به 26 کشور عضو منطقه شنگن اروپا: با دریافت ویزای شنگن مجارستان، شما می‌توانید به سایر کشورهای عضو منطقه شنگن بدون نیاز به ویزای جداگانه سفر کنید. این شامل کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، هلند و غیره می‌شود.با یک ویزای شنگن مجارستان، شما نیازی به ثبت‌نام ویزا برای هر کشور شنگن مجزا ندارید. این به معنی کاهش زمان و هزینه مربوط به درخواست ویزا است.

 فرصت‌های گسترده‌ای برای مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی و علمی

در دانشگاه های مجارستان معمولا پروژه های تحقیقاتی و کار اموزی بسیاری وجود دارد که دانشجویان در دانشگاه‌های مجارستان امکانات عالی برای مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی و علمی دارند و می‌توانند تجربیات خارق‌العاده‌ای را کسب کنند. تجربیاتی که در آینده میتواند مهارت کاری و حرفه ای آنها را ارتقا دهد.

امکان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

در بسیاری از کشور ها تحصیل در رشته های علوم پزشکی تنها به زبان همان کشور رایج است. و تعداد کمی از دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی را به دانشجویان می‌دهند.اما خوشبختانه ، امکان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی وجود دارد. برخی از دانشگاه‌های مجارستان دوره‌های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. در این دوره‌ها، دانشجویان به صورت کامل به درس‌ها و آزمون‌ها در زبان انگلیسی آموزش می‌بینند.

تحصیل دندانپزشکی بدون مدرک زبان در مجارستان

برای ورود به دانشگاه های مجارستان و ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در ابتدا نیازی به داشتن مدرک زبان نمیباشد و متقاضی با استفاده از یکی از روش های زیر بدون مدرک زبان وارد دانشگاه میشود .

تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان بدون مدرک زبان ممکن است از طریق فراهم کردن یکی از شروط زیر به دست آید:

1. اخذ مدرک دوره زبان: برخی دانشگاه‌ها در مجارستان ممکن است شرط اصلی ورود به دوره دندانپزشکی را بهره‌برداری از مدرک دوره زبان انگلیسی بدون نیاز به آزمون زبان قرار دهند. در این صورت، می‌توان با حضور در دوره زبان مناسب و کسب مدرک شناخته شده قادر به ورود به دوره دندانپزشکی شد.

2. آزمون زبان قبولی: برخی دانشگاه‌ها در مجارستان به جای نیاز به مدرک دوره زبان، برگزاری آزمون زبان را می‌طلبند. در صورت قبول در این آزمون با نمره کافی، می‌توان در دوره دندانپزشکی ثبت‌نام کرد.

3. تحصیل در دانشگاه‌های با آموزش به زبان مجاری: برخی دانشگاه‌ها در مجارستان دوره دندانپزشکی را به زبان مجاری تدریس می‌کنند. اگر شما قادر به یادگیری و فهم زبان مجاری باشید، می‌توانید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید.

اما به هر حال، برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان بدون مدرک زبان، باید برنامهی‌ریزی مناسب، تمرین و تلاش کنید تا زبان انگلیسی را در حد نیاز‌ فراگیرید .

3. کالج زبان:  خوشبختانه موسسه ما قادر به گرفتن پذیرش از کالج های معتبر پزشکی و زبان در مجارستان میباشد که در این صورت میتوانید یک دوره در این کالج ها شرکت کنید و نیازی به ارایه مدرک زبان ندارید.
مزایای دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان مورد تایید ایران است ؟

بله، مدارک تحصیلی در رشته دندانپزشکی از مجارستان در ایران تایید می‌شوند. در صورتی که فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده در مجارستان مدارک خود را به همراه ترجمه‌های رسمی‌شده به زبان فارسی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه دهند، می‌توانند بر اساس قوانین و مقررات مربوط در ایران، مورد تایید قرار گیرند.بنابراین بله، تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران است. با اتمام تحصیل و کسب مدرک دندانپزشکی در مجارستان، می‌توانید در ایران به عنوان دندانپزشک فعالیت کنید. البته برای اجرای حرفه دندانپزشکی در ایران، بایستی مجوز مربوطه را نیز اخذ کنید.

رتبه علمی دندانپزشکی در مجارستان چند است؟

رتبه دانشگاه های دندانپزشکی در مجارستان متناسب با دستاوردها و ویژگی های هر دانشگاه متفاوت است. به‌طورکلی می‌توان گفت که برخی از دانشگاه های برتر دندانپزشکی در مجارستان عبارتند از:

1. دانشگاه سملوایز مجارستان (Semmelweis University)
2. دانشگاه دبرسن (University of Debrecen)
3. دانشگاه پازمانی بوداپست (Budapest Medical School)

توجه داشته باشید که رتبه بندی دانشگاه های دندانپزشکی در مجارستان ممکن است در هر سال تغییر کند و همچنین بسته به پیشرفت های تحصیلی و تحقیقاتی دانشگاه ها، رتبه آن‌ها تغییر می‌کند. همچنین، رتبه ‌بندی های مختلف وجود دارند که توسط سازمان های مختلف آموزش عالی منتشر می‌شود. بنابراین، برای به‌دست آوردن رتبه دقیق تر، می‌توانید به سایت های معتبر رتبه بندی دانشگاه ها و مراجعه به سایت های رسمی دانشگاه ها مراجعه کنید.

شهریه دندانپزشکی در مجارستان چقدر هست ؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان معمولاً بسیار پایینتر از کشورهای دیگر است. هزینه تحصیل در مجارستان ممکن است بین 3500 تا 12000 یورو در ترم باشد. اما باید توجه داشت که هزینه تحصیل می‌تواند در هر دانشگاه یا هر برنامه تحصیلی متفاوت باشد، بنابراین ممکن است بهتر باشد به صورت خاص درباره دانشگاه خاصی که علاقه دارید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

دندانپزشکی در مجارستان چند سال طول میکشد ؟

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان معمولاً پنج سال طول می‌کشد. اما پس از اتمام دوره تحصیلی اصلی، برخی دانشگاه‌ها پیشنهاد کارشناسی ارشد در رشته دندانپزشکی را نیز ارائه می‌دهند که برای کسانی که می‌خواهند تخصص خود را افزایش دهند و به مطالعات پژوهشی علاقه دارند، مناسب است. البته قبل از ورود به دانشگاه گاهی نیاز به شرکت در یک دوره پیش نیاز که به کالج های پزشکی مجارستان معروف هستند میباشد .

معایب تحصیل در مجارستان

شهریه دانشگاه: گرچه شهریه دانشگاه ها در مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگه مانند انگلستان و استرالیا کمتر و مقرون به صرفه‌تر است اما به هر حال مخصوصاً در رشته‌های پزشکی کشورهایی هستند که می‌توان با هزینه کمتر در انها تحصیل کرد. در این خصوص می‌توانید مطالب ما در مورد تحصیل در ایتالیا و تحصیل در آلمان را مطالعه کنید.

زبان: زبان مجاری، که در مجارستان صحبت می‌شود، ممکن است برای برخی افراد پیچیده باشد. به طور کلی، آموزش در دانشگاه‌های مجارستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود، اما هنوز به تعداد محدودی محدود است.

فاصله جغرافیایی: اگر تازه وارد مجارستان هستید، احتمالاً به دور از خانه و خانواده خود خواهید بود. برای برخی افراد، این ممکن است به عنوان یک عامل تنهایی و از دست دادن ارتباط با دوستان و خانواده شان تعبیر شود.

مهم است که در نظر داشته باشید که این موارد تجربه شخصی و ممکن است برای همه دانشجویان در مجارستان صادق نباشد. همچنین، همیشه منابع قابل اعتماد و اطلاعات دقیق را بررسی کنید تا به تصمیم بهتری در مورد تحصیل در مجارستان برسید.

مشاوره تحصیل دندانپزشکی

مشاوره مهاجرتی مجارستان

در این مطلب تلاش کردیم با نکات مهم و اساسی در مورد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان اطلاعات داده شود. در صورتی که نیاز به بررسی پرونده شما و اطلاعات تخصصی و اختصاصی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور دارید میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از قسمت چت آنلاین در واتساپ با مشاوران گروه اوج پرواز ارتباط برقرار کنید. می توانید سوالات خود را از طریق دیدگاه ها نیز برای ما ارسال کنید.