وکیل طلاق در ایتالیا

طلاق در ایتالیا و وکیل طلاق در ایتالیا همچنین قوانین طلاق در ایتالیا برای بسیاری از ایرانیان مقیم این کشور که با یکی از افراد مقیم در این کشور و طبق قونین این کشور ازدواج کرده اند یا با یک فرد ایرانی ازدواج کرده اند و قصد جدایی در ایتالیا را دارند و باید از قوانین این کشور و ایران تابعیت کنند بسیار دارای اهمیت است. همینطور بسیاری از افراد در ایران ازدواج کرده اند و قصد جدایی در کشور ایتالیا را دارند باید مراجل جدایی را طبق قوانین ایران نیز طی کنند تا جدایی انها از نظر کشور ایران نیز به رسمیت شناخته شود. از این رو در این مقاله سعی خواهیم کرد که به موضوع ازدواج و طلاق در ایتالیا بپردازیم. موسسه اوج پرواز با همکاری موسسه حقوقی حامی ساعد که ماهیت مهاجرتی حقوقی دارد میتواند در این زمینه به صورت تخصصی به شما مشاوره دهد.

طلاق ایرانیان خارج کشور

بر اساس قانون کشور ایران افرد ایرانی مقیم در خارج کشور که تصمیم به جدایی در خارج کشور دارند برای درخواست و ثبت طلاق خود همزمان با انجام پروسه طلاق در کشور محل سکونت باید روند طلاق ایرانی و طبق مقررات و قوانین ایران را نیز پیگیری کنند. در شروع اهمیتی ندارد که برای طلاق با قانونی کدام کشور اقدام میکنید . اما در نهایت هر دو طلاق باید به ثبت برسد . در صورتی که ثبت طلاق در ایران صورت نگیرد موجب می‌شود تا تعهدات ازدواج متقاضی طلاق در ایران همچنان استوار بماند. در صورتی که طلاق ایرانی به درستی ثبت نشود، زن قادر خواهد بود نسبت به تقاضای مهریه خود از دادگاه داخل ایران اقدام کند همسر خود را ممنوع الخروج کند.

وکالت طلاق ایرانیان خارج کشور

خیلی از مهاجران  ایرانی مقیم در خارج کشور برای انجام امور طلاق وسایر امور حقوقی خود از خارج کشور نیاز به داشتن وکیل طلاق و مشاور طلاق دارند به این خاطر که در دادگاه برای طلاق توافقی نیز حضور متقاضی یا وکیل او مورد نیاز می باشد. در صورت داشتن وکیل متخصص طلاق ایرانیان خارج از کشور نیاز به حضور موکل برای جاری شدن صیغه عقد نیز ضرورتی ندارد. اگر برای طلاق ایرانی خود نیاز به مشاوره رایگان و همچنین وکیل ایرانی دارید می‌توانید از طریق چت در واتس‌آپ با کارشناسان و وکلای دفتر ما در ارتباط باشید.

طلاق در ایتالیا

مراحل ثبت طلاق ایرانیان در ایتالیا :

از انجایی که متقاضیان طلاق در خارج کشور شرایط حضور در ایران را ندارند ضرورت دارد به یک وکیل ایرانیان خارج از کشور با تخصص در امور خانواده وکالت داده تا به منظور گرفتن رای طلاق توافقی و ثبت آن پیگیری های لازم را انجام دهد.

نکته مهم این است که که حتی در صورتی که طرفین در کشور خارجی طلاق گرفته اند و در پروسه کنسولگری تصمیم به اقدام برای خواندن صیغه شرعی طلاق را دارند امکان گرفتن رای طلاق در ایران بسیار کم میباشد و پیشنهاد میشود از طریق وکیل در ایران روند طلاق توافقی را طی کنند.

مراحل ثبت طلاق ایرانیان در خارج کشور :

به صورت کلی مراحل ثبت طلاق ایرانیان در خارج کشور همانند مراحل ثبت طلاق در نمونه بالا در کشور ایتالیا می باشد. بدین صورت که باید در کنسولگری ایران در کشور مربوطه اقدامات لازم انجام شود و همچنین به منظور انجام روند های قانونی و درخواست ها و پیگیری های آن به یک وکیل متبحر در پیگیری امور ایرانیان مقیم خارج از کشور وکالت داده شود. گروه و موسسه ما ما که یک موسسه حقوقی و مهاجرت می باشد و دارای وکلای حقوقی و مهاجرتی در زمینه امور حقوقی شما می باشد میتواند شما را در این زمینه یاری کند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان از طریق چت در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

وکالت طلاق میخکی چیست ؟

با توجه به روند ای که اخیراً (در سال 2023) در کنسولگری ایران در خارج از کشور وجود دارد دادن هرگونه وکالت نامه به وسیله سامانه میخک صورت می گیرد. از این راه متقاضیان قادر خواهند بود با استفاده از سامانه میخک وزارت امور خارجه اقدام به ثبت وکالتنامه طلاق کنند. شما میتوانید این وکالتنامه را مستقیما به یک وکیل دادگستری دهید.

۱-این نکته را در نظر داشته باشید که متن موجود در سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند ب پیشنهاد می شود برای اعطای وکالت ، متن کامل را از وکیل خود دریافت کنید.

۲-متقاضیان باید پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک ، یکبار به سفارت و کنسولگری ایران در کشور مربوطه مراجعه کنند .

کل این روند ممکن است بین یک ماه و نیم تا دو ماه زمان بخواهد. البته در مواردی برای انجام کوتاه تر این روند می توانید با مشاوران ما از طریق چت در واتساپ مشاوره داشته باشید.

وکالت طلاق ثنا چیست ؟

با توجه به روند موجود تمامی خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران با استفاده از سامانه ثنا ( خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی )صورت انجام می پذیرد.

شما با ثبت نام در این سامانه می توانید برای منعقد کردن قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه مراحل آن را انجام دهید. بدین گونه قادر خواهید بود در مدت کوتاه تری اقدام به طلاق توافقی از طریق وکیل خود کنید.

امکان ثبت نام در این سامانه برای ایرانیان از خارج از کشور هم وجود دارد.

وکیل ایرانی طلاق در ایتالیا 

با توجه به قانون ایران حتی برای طلاق توافقی حضور زوجین وکیل آنها در دادگاه الزامی میباشد. قابل توجه است که بودن بستگان درجه یک در جلسات دادرسی کافی نیست. به همین خاطر باید به وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور وکالت داده شود.

خوشبختانه پس از دادن وکالت به یک وکیل با تجربه در ایران الزامی به حضور موکل حتی برای جاری شدن صیغه طلاق هم نمیباشد. تمامی روند بدون نیاز به حضور موکل و از طریق وکیل صورت میپذیرد.

مراحل طلاق در ایتالیا

مراحل طلاق در ایتالیا

یکی از روندهای ضروری قانون طلاق در ایتالیا جدایی قبل از طلاق است. در ادامه به روند طلاق در ایتالیا اشاره خواهیم کرد.

 جدایی قبل از طلاق

منظور به جریان افتادن درخواست طلاق، یکی از طرفین یا هر دو باید به دادگاه دادخواست جدایی کنند. با موافقت دادگاه با این درخواست، زوجین باید قبل از تشکیل دادگاه اصلی مدتی جدا از یکدیگر زندگی کنند. در این مرحله تمامی مسئولیت های زناشویی پایان می باید. و طرفین در مورد امور مالی با یکدیگر توافق کنند و تقسیم قانونی دارایی‌ها صورت گیرد.اما در دوره جدایی اولیه مسئولیتهای مربوط به فرزندان همچنان برقرار است.جدایی قبل از طلاق برای درخواست‌های یک‌طرفه ۱۲ ماه به طول می انجامد. مدت زمان جدایی توافقی ۶ ماه میباشد. پس از این دوره طرفین باید برای انجام روند دوباره به دادگاه مراجعه کنند.

 تقسیم دارایی‌ها بعد از طلاق در ایتالیا

قوانین مربوط به تقسیم برابر دارایی‌ها به صورتی که در بسیاری از  کشورهای اروپایی و آمریکایی رایج است در قانون ایتالیا وجود ندارد. در واقع بر اساس قانون ایتالیا زوجین به هنگام ثبت ازدواج خود قادر خواهند بود از مالکیت مشترک یا جداگانه‌ی دارایی‌ها یکی را انتخاب کنند. در مورد مهاجران، قانون مالکیت مشترک به صورت پیش فرض اجرا می‌شود.

 حضانت فرزندان در ایتالیا

طبق قانون ایتالیا زن و شوهر قادر نخواهند بود حضانت فرزند خود را به به فردی غیر از زوجین محول کنند و لازم است یکی از آنها حضانت فرزند را قبول کند. درصورت عدم توافق، دادگاه تصمیم می‌گیرد حضانت فرزند یا فرزندان را به کدام یک بدهد.

مشاوره طلاق رایگان

مشاوره رایگان طلاق

اگر شما نیز قصد درخواست طلاق در ایران یا در خارج از کشور را دارید در روند دادخواست خود حتما نیاز به مشاوره در این زمینه دارید. مخصوصا اگر در خارج از کشور قرار دارید و دسترسی به ایران ندارید و همچنین با قوانین کشور مربوطه آشنایی ندارید حتماً باید با مشاوران و کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان دارید می توانید از طریق چت در واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.