تحصیل در انگلیس در کنار سایر روشهای مهاجرت به کشور انگلستان یکی از کم هزینه ترین و رایج ترین راه های ورود به کشور انگلستان و مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی می باشد. شاید برای شما جالب باشد که کشور انگلستان به عنوان دومین مقصد محبوب برای متقاضیان خارجی تحصیل در خارج از کشور شناخته می شود.

کشور انگلستان بخشی از بریتانیا می باشد.کشور انگلستان از راه زمینی به ولز در غرب و اسکاتلند در شمال برخورد می کند. دریای ایرلند در شمال غربی انگلستان و دریای سلتیک در جنوب غربی آن واقع شده است. انگلستان از شرق با دریای شمال و از جنوب با کانال مانش از قاره اروپا مجاورت دارد.

واحد پول کشور انگلستان پوند استرلینگ میباشد  و دارای جمعیتی حدود ۶۵ میلیون نفر است. این کشور به تازگی از اتحادیه اروپا خارج شده است.

سیستم آموزشی و مقاطع تحصیلی در انگلیس

تحصیلات عمومی و اجباری در انگلستان از پنج سالگی شروع (4 سالگی در ایرلند) و در ۱۶ سالگی به پایان میرسد.در صورتی که دانشجویان قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند می توانند در مقاطع دانشگاهی به صورت اختیاری به تحصیل ادامه داد. نظام آموزشی کشور انگلستان به ۵ مقطع تحصیلی تقسیم شده است:

 دوره پیش دبستانی در انگلستان : این دوره در کشور انگلستان در  سنین سه تا پنج سال  و به صورت اختیاری دنبال می‌شود.
دوره دبستان در انگلستان: این دوره در کشور انگلستان از ۵ سالگی آغاز تا ۱۱ سالگی ادامه دارد.
 دوره دبیرستان در انگلستان : دانش‌آموزان  در انگلستان معمولاً از سن ۱۱ سالگی وارد این دوره می شوند و تا ۱۶ سالگی به تحصیل در این دوره ادامه می دهد. سال 9 و 11 در این دوره معروف به دوره GCSE میباشد.
دوره آموزش پیشرفته در انگلستان  : سن تحصیلی در این دوره از ۱۶ تا ۱۸ سال می باشد. البته این دوره اجباری نیست و مختص کسانی است که تحصیلات دبیرستان آن‌ها در سطح A-Level نباشد.  مباحثی که در این دوره تدریس می‌شود می‌تواند در تحصیلات عالی و همچنین بعضی از کالج ها نیز یادگیری می شود.
دوره آموزش عالی در انگلستان : این دوره در سنین بالای ۱۸ سال و  پس از پایان دوره های قبلی و به صورت اختیاری  پیگیری می‌شود.

دوره های پیش نیاز برای تحصیل در دانشگاه های انگلیس

یکی از شروط اصلی برای ورود به دانشگاه ها در کشور انگلستان، تکمیل و گذراندن دوره GCSE در سنین ۱۳ الی۱۴ تا ۱۶ سالگی و همچنین در ادامه یکی از دوره های A-level یا فاندیشن میباشد.برخی از مدارس یک دوره یک ساله(فشرده) GCSE را در سال یازدهم برای دانش آموزان بین المللی که به دنبال تحصیل در مدرسه در انگلستان هستند ارائه می دهند. دوره A-level بیشتر مختص افرادی که قصد تحصیل در یکی از رشته های علوم پزشکی مانند دندانپزشکی، داروسازی، و پزشکی و حقوق را دارند. دوره فاندیشن نیست بیشتر مختص افرادی است که قصد تحصیل در سایر دوره ها و رشته ها را دارند.

البته در  بعضی از دانشگاه ها  هر دو دوره را تایید می کنند.به طور معمول متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه های انگلستان با مشکل عدم ارزشیابی مدارک خود  برای تحصیل در دانشگاه های این کشور مواجه می شوند.برای این دسته از متقاضیان می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور به تحصیل بپردازند باید دوره های گفته شده قبلی  را در صورت لزوم قبل از ورود به دانشگاه سپری کند ممکن است یک الی  ۳ سال به طول بیانجامد.

مزایای تحصیل در انگلیس

مزایای تحصیل در کشور انگلیس

تحصیل در دانشگاه های انگلستان به عنوان یک کشور جهان اولی و پیشرفته به عنوان یک خارجی و به خصوص ایرانی دارای مزایای مختلفی است که در ادامه به برخی از انها اشاره میکنیم:

دانشگاه های معتبر بین المللی انگلیس

مدارک تحصیلی اخذ شده در کشور انگلستان از  اعتبار بین المللی فوق العاده ای برخوردار است و داشتن مدرک تحصیلی مدرک تحصیلی تاثیر فوق‌العاده‌ای در  رزومه تحصیلی و اثبات سطح علمی افراد در سراسر جهان دارد. فارغ التحصیل شدن در یکی از دانشگاه های انگلستان شانس شما را برای پذیرش توسط دانشگاه‌های بین المللی دیگر و همچنین اخذ کار توسط کارفرمایان برتر بسیار بالاتر  می‌برد.

کیفیت آموزشی  برتر در انگلستان

سیستم آموزشی بریتانیا به عنوان الگو برای بسیاری از کشورها قرار گرفته است،  زیرا یکی از بهترین و با کیفیت ترین سیستم تحصیلی را دارد. دانشگاه های بریتانیا به طور منظم توسط سازمان QAA بازرسی می شوند تا استانداردهای آموزشی، علمی و تحقیقی را بررسی کنید تا از پیروی از معیارهای مشخص شده مطمئن شوند. یکی از  کشورهایی که از سیستم آموزشی انگلستان پیروی می کند کشور هند می باشد.

فرصت های ارائه شده توسط سیستم آموزشی انگلستان

رشته ها و گزینه های بسیار برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان وجود دارد. مدت تحصیل دردانشگاه‌های انگلستان معمولاً کوتاه تر از سایر دانشگاه ها می باشد که همین امر منجر به کاهش هزینه های تحصیل و اقامت میشود.  برای مثال طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بیشتر رشته ها در کشور انگلستان یک ساله می باشد.

فرهنگ منحصر به فرد در انگلستان

وجود دانشجویان  با نژادها و ملیت های مختلف  باعث می شود که شما  زندگی در یک محیط چند فرهنگی را تجربه کنید، با دانشجویان بین‌المللی معاشرت کنید و و مهارت های بسیاری را کسب کنید که برای عضویت در نیروی کار جهانی امروز  نقش مهمی دارد.

کار در حین تحصیل و اجازه کار پس از تحصیل در انگلستان

در کنار تحصیل، می توانید در یک شغل پاره وقت،به کار مشغول شویم و نه تنها مهارت های شغلی و زبانی خود را افزایش دهید کسب درآمد نیز بکنید.همچنین دانشگاه ممکن است موقعیت های مناسبی را برای  بعد از تحصیل به شما پیشنهاد  بکند. طبق قوانین کنونی شما می توانید پس از اتمام تحصیل به مدت دو سال در این کشور بمانید.

بورسیه ها و حمایت های مالی در انگلستان

اکثر دانشگاه های بریتانیا برنامه های بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی و فرصت های مالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند تا حمایتی  برای کاهش هزینه های زندگی و تحصیل آنها باشد.البته دریافت بسیاری از این کمک هزینه ها با توجه به رزومه و صلاحیت  اعدام می شود.

زیرساخت قوی تحقیقاتی در بریتانیا

سازمان تعالی پژوهشی ۳۰% از تحقیقات دانشگاه های بریتانیا را به عنوان “پیشرو در جهان” و 46٪ آن را به عنوان “در سطح بین المللی عالی” طبقه بندی کرده است.

سیستم پشتیبانی از دانشجویان خارجی

دانشجویان خارجی در سال از طرف دولت بریتانیا به گرمی مورد استقبال قرار می گیرد. انجمن‌های دانشجویی بین‌المللی، علاوه بر سازمان‌دهی مهمانی‌ها، برگزاری مراسم ها ، مدیریتفعالیت‌ها و گردش‌ها، با مشاوره در مشکلات شخصی در روزهای سخت نیز به متقاضیان و دانشجویان کمک می کنند.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

تحصیل کارشناسی در انگلیس

دانشجویان انگلیسی پس از گذراندن  مقطع متوسطه می تواند وارد دوره کارشناسی یا لیسانس شوند. دانشجویان خارجی همچنین در صورت ارزشیابی مدارک تحصیلی گذشته آنها در صورت نیاز گذراندن دوره GCSE و یکی از دوره های A-level یا فاندیشن و همچنین داشتن مدرک زبان سطح آیلتس 6 یا مدارک معادل آن در تافل، دولینگو به ادامه تحصیل در این مقطع بپردازد. تحصیل در این مقطع در دانشگاه های انگلستان ۳ یا چهار سال  زمان می برد.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلیس

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاههای کشور انگلستان را دارند باید دارای مدرک معتبر و مورد تایید دانشگاه های انگلستان و همچنین سطح زبان مناسب( آیلتس حداقل 6 یا 6.5).تحصیل در  دوره فوق لیسانس در دانشگاه های انگلستان از یک تا سه سال به طول می انجامد. همچنین مدارک دیگری مانند سوابق تحصیلی، معرفی نامه همچنین ارائه انگیزه نامه از مدارک مورد نیاز برای اخذ  پذیرش در این مقطع می باشد.

تحصیل دکترا در انگلیس

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دوره دکترا در یکی از دانشگاههای انگلستان را دارند باید از یکی از دانشگاه های مورد تایید  انگلستان در دوره‌ه  کارشناسی ارشد شده باشند. برای اینکه با درخواست پذیرش شما در این مقطع موافقت شود معمولا سوابق تحصیلی، سطح زبان و همچنین مقالات پژوهشی و علمی شما مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین برای اینکه بتوانید از یکی از دانشگاه های انگلستان پذیرش بگیرید باید یکی از استادان دانشگاه را به عنوان سوپروایزر معرفی کنید.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس

اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های علوم پزشکی را در کشور انگلستان دارید باید پس از اتمام مقطع متوسطه خود، در صورت گذراندن دوره های مورد نیاز GCSE و A-LEVEL و کسب نمرات مناسب و همچنین شرکت در یکی از آزمون BMAT و UKCAT به تحصیل در  در رشته مورد علاقه خود ادامه می دهید. سطح زبانی مورد نیاز برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کشور انگلستان آیلتس 7 و یا معادل ان در مدرک های دیگر مانند تافل و … می باشد.

مهاجرت کاری پزشکان به انگلیس

برای اجازه کار در رشته های پزشکی در کشور انگلستان در ابتدا نیاز به احراز مدارک تحصیلی و توانایی کافی علمی، زبانی و عملی متقاضی مورد نظر از طریق شرکت در هر یک از آمون های مربوطه میباشد.

در رشته پزشکی شرکت در آزمون تخصصی به نام PLAB(کوتاه شده کلمات Professional and Linguistic Assessments Board) یا یه عبارت دیگر بُرد ارزیابی حرفه ای و زبانی ضرورت دارد که دواطلب باید برای ارزیابی علم کافی و توانایی های مربوطه برای داشتن اجازه کار به عنوان یک پزشک باید به صورت موفقیت آمیز آن را سپری کند .

اجزای امتحان PLAB از دو بخش مجزا به نام PLAB1 و PLAB2 نام دارند ساخته شده است . برای حضور در آزمون PLAB2 باید در PLAB1 قبول شده باشید. داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 در این ازمون ها ضروری است.

مهاجرت کاری دندانپزشکان به انگلیس

به منظور مهاجرت کاری به کشور انگلیس برای دندانپزشکان مانند پزشکان نیاز به شرکت در ازمون مشابهی میباشد . این گروه از  داوطلبان باید در آزمونی به نام ORE ( Overseas Registration Exam ) شرکت کنند و ازمون را با نمره قبولی پشت سر بگذارند . همانند آزمون پزشکی برای شرکت در آزمون ORE  نیاز به داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 میباشد.امتحان صلاحیت دندانپزشکان در انگلیس نیز مانند PLAB دارای دو بخش ORE1 و ORE2 میباشد

ویزای تحصیلی انگلستان

طبق سایت اداره مهاجرت انگلستان برای تحصیل در مقاطع عالی در دانشگاه انگلستان باید ویزای دانشجویی درجه 4 عمومی انگلستان را دریافت کنید. اخذ ویزای تحصیلی انگلستان گرچه دارای شرایط خود است اما با داشتن شرایط ان و مدارک و نکات ضروری کاملا شدنی است. افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی انگلستان را دارند باید در ابتدا یک پیشنهاد/CAS دریافت کنند و سپس در کنار مدارک دیگر تحصیلی و مالی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنند.

یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان داشتن پذیرش از یکی از مدارس و یا دانشگاههای مورد تایید کشور انگلستان میباشد. متقاضیان پس از اخذ پذیرش و با توجه به مقطع مورد نظر می‌توانند با آمادگی مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.
از مدارکی که به طور معمول برای ویزای تحصیلی از کشور انگلستان مورد نیاز است می‌توان به مدارکی مانند تمکن مالی، مدرک زبان معتبر با توجه به مقطع مورد نظر، تهیه و تکمیل فرم های مورد نیاز، پاسپورت معتبر و غیره اشاره کرد.

پذیرش و ویزا با تافل هوم ادیشن و دولینگو از انگلستان

یکی از مواردی که برای بسیاری از متقاضیان سوال شده است. امکان اخذ پذیرش و ویزا برای کشور انگلستان و دانشگاه های این کشور با آزمون تافل آنلاین در خانه و دولینگو میباشد. در این خصوص باید گفت که بعضی از دانشگاه های کشور انگلستان این آزمون را ممکن است تایید کنند. و خوشبختانه موسسه ما توانسته برای بسیاری از دانشگاه های انگلستان با این آزمون ها پذیرش بگیرد. همچنین امکان اخذ آزمون تافل تضمینی نیز ممکن میباشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به قسمت مربوطه در مقاله آزمون تافل هوم ادیشن و آزمون دولینگو مراجعه کنید یا از طریق چت در واتس آپ با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره پذیرش انگلستان

ویزای تضمینی انگلیس

اگر شما هم قصد اقدام برای دریافت هر یک از انواع ویزا های به کشور انگلیس را دارید می توانید از خدمات تضمینی موسسه مهاجرتی اوج پرواز بهره ببرید. به همین دلیل با یکی از روش های ارتباطی مانند تماس و چت آنلاین در واتساپ و یا فرم ارزیابی با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما پس از بررسی پرونده شما در اولین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار میکنند.

اخذ پذیرش تضمینی در انگلیس

یک خبر فوق العاده و نوید بخش برای آن دسته از داوطلبانی که نگرانی پذیرش خود در کشور انگلیس را دارند این است که ایجنت ها و وکیل های موسسه مهاجرتی اوج پرواز همیشه برای متقاضیان خود اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی تضمینی از کشور انگلستان می کند.اگر شما نیز داوطلب ادامه تحصیل در انگلیس هستید به منظور بهره مندی از خدمات مهاجرتی ما میتوانید شرایط خود را در بخش تماس با ما یا چت در واتساپ بفرستید مشاورین ما پس از بررسی شرایط شما با شما در ارتباط خواهند بود .

موسسه مهاجرتی انگلیس

تا به اینجا سعی کردیم که با مرور شرایط مهم و ضروری تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف انگلیس شرایط این کشور را بررسی کنیم. اگر شما نیاز نیاز به بررسی وضعیت خود و دریافت اطلاعات تخصصی و فردی برای تحصیل در هر یک از مقاطع یاد شده دارید میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از قسمت چت آنلاین در واتساپ با مشاوران موسسه اوج پرواز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین می توانید سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه ها نیز برای ما ارسال کنید.