تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان به عنوان یکی از مقاصد مهم متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی برای دانشجویان ایرانی میباشد . مورد تایید بودن دانشگاه های مجارستان ، رنکینگ خوب دانشگاه ها و همچنین ، لازم نبودن مدرک زبان و ورود بسیار آسان‌تر برای تحصیل در رشته ی پزشکی از مزایای تحصیل پزشکی در مجارستان میباشد. در این مطلب خواهیم کوشید که همزمان با دادن توضیحاتی در مورد رشته پزشکی در مجارستان در مورد سوالات پرتکراری مانند کالج های پزشکی در مجارستان ، هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان ، شهریه رشته پزشکی در مجارستان ، رنکینگ پزشکی دانشگاه های مجارستان ، هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان شما را آگاه بسازیم . اگر تصمیم به شروع تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان ، تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان ، تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان ، تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مجارستان و یا سایر رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی در مجارستان را دارید برای دریافت مشاوره های لازم و انجام مسیر مهاجرتی خود میتوانید از طریق چت در واتس آپ یا شماره تماس ما در اروپا با مشاوران موسسه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید .

اعزاک دانشجو به مجارستان

🩺 مهمترین دلایل تحصیل پزشکی در مجارستان:

فرصت مدرک پزشکی در دانشگاه‌های مجارستان برای دانشجویان کشورهایی که امکان‌ تحصیلی زیادی برای پزشکی وجود ندارد مناسب میباشد. همانطور که میدانید در بسیاری از کشور ها مانند ایران ورود به رشته پزشکی از راه کنکور به دلیل ظرفیت کم دانشگاه‌ها، تقاضای بالا و همچنین سختی آزمون ورودی بسیار سخت و طاقت فرساست. جالب است بدانید تحصیل پزشکی در مجارستان نه تنها برای ایرانیان بلکه در برخی دیگر از کشورها، مانند آلمان، اسپانیا یا پرتغال، نسبتا محبوب هست.از این رو دلایل مختلفی وجود دارد که مجارستان را بسیار جذاب می کند که به چند مورد از آن در زیر خواهیم پرداخت:

آموزش با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای اروپایی

مدارک پزشکی در مجارستان به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند،دانشگاه‌هایی که رشته پزشکی را در کشور مجارستان ارائه میدهند اساسا مطابق با استانداردهای بین‌المللی کیفیت آموزشی در اروپا فعالیت می‌کنند. در دانشگاه های مجارستان شما میتوانید از تحصیل پزشکی در یکی از کشور های اروپایی با امکانات بالا لذت ببرید و مطابق علم روز از تجهیزات پیشرفته آن استفاده کنید.

شهریه نسبتا کمتر پزشکی در مجارستان

گرچه برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور مجارستان این کشور ارزانترین کشور درنظر گرفته نمیشود. برای مثال تحصیل پزشکی در ایتالیا و آلمان ارزانتر از تحصیل پزشکی در مجارستان میباشد. اما دانشگاه‌های که رشته پزشکی در مجارستان ارائه می‌دهند شهریه کمتری در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی مانند انگلستان دارند.

رشته پزشکی بدون آزمون در مجارستان

همانطور که می‌دانید یکی از مواردی که بسیاری از متقاضیان را در سراسر دنیا به تحصیل در رشته پزشکی به فکر مهاجرت می‌اندازد ورود بسیار سخت و کنکورهای با رقابت بسیار بسیار بالا و امکان قبولی حتی غیر ممکن می‌باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت تحصیل پزشکی در مجارستان را می‌توان به ورود آسان‌تر به رشته‌های حوزه علوم پزشکی نام برد. تحصیل در رشته پزشکی در کشور مجارستان بر خلاف برخی دیگر از کشورها مانند ایران دارای رقابت کمتر و احتمال بالاتر حتی قطعی ورود به این رشته بسیار پرطرفدار و پولساز می‌باشد.

شانس ویزای تحصیلی بالاتر

همانطور که می‌دانید یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با آن روبرو هستند شانس ویزای کشور مقصد می‌باشد. بعضی از کشورها به سختی ویزای تحصیلی صادر می‌کنند و یا شرایط بسیار سختی برای اجازه صدور ویزا قرار داده‌اند. مثلاً مقدار تمکن بالا و یا حساسیت سنی برای صدور ویزای تحصیلی همچنین بعضی از کشورها شرط داشتن مدرک زبان و حداقل معدل را نیز به همراه انگیزه نامه بررسی می‌کنند. اما خوشبختانه صدور ویزای تحصیلی مجارستان اگر به صورت دقیق و زیر نظر کارشناسان زبده صورت بگیرد می‌تواند شانس صدور ویزای تحصیلی مجارستان را بسیار بسیار بالاتر از سایر کشورها ببرد.

امکان تردد در حوزه شینگن

یکی دیگر از مزیت‌هایی که می‌تواند تاثیر در یک کشور خارجه برای شما به ارمغان بیاورد علاوه بر اعتبار بالای مدرک تحصیلی بالا بردن اعتبار پاسپورت شما می‌باشد. در صورتی که برای تحصیل در مجارستان از طریق ویزای شینگن اقدام شود میتوان به راحتی با داشتن ویزای شنگن و اقامت قانونی کشور مجارستان در سایر کشورهای شنگن نیز بدون نیاز ویزا تردد نمود. خوشبختانه کارشناسان و وکلای موسسه مهاجرتی اوج پرواز قادر به مشاوره برای اقدام در اخذ ویزای شینگن میباشند.

تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی

یکی دیگر از مزیت‌های ویژه و برجسته تحصیل در کشور مجارستان علاوه بر تمام مزیت‌هایی که تا به حال بدان‌ها اشاره شده است، امکان تحصیل در رشته پزشکی و سایر رشته‌های علوم پزشکی به زبان انگلیسی می‌باشد. در سایر کشورها مانند کشور آلمان بعضاً تحصیل در رشته پزشکی سایر رشته‌های علوم پزشکی فقط به زبان همان کشور امکان‌پذیر می‌باشد.

اخذ پذیرش پزشکی بدون مدرک زبان در مجارستان

یکی دیگر از موانعی که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با آن روبرو هستند ارائه مدرک زبان نمره بالا و در مدت زمان بسیار کم می‌باشد. همانطور که می‌دانید برای بسیاری به دلیل نداشتن وقت آمادگی برای شرکت در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان زمانبر و هزینه بر خواهد بود. خوشبختانه امکان ورود به کشور مجارستان بدون مدرک زبان و تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های پزشکی این کشور در شرایطی ممکن می‌باشد.

ویزای تحصیلی مجارستان

🏛️ دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی در مجارستان

در میان دانشگاه‌هایی که در کشور مجارستان وجود دارند و اقدام به تدریس آموزش رشته پزشکی در این کشور می‌کنند چهار دانشگاه در مجارستان وجود دارد که مدرک پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در ادامه نام هر یک از این دانشگاه‌ها را برای شما خواهیم آورد و به معرفی آنها خواهیم پرداخت :

دانشگاه Szeged: یا به فارسی دانشگاه سگد یکی از دانشگاه های پیشرو در مجارستان، Szeged یک دانشگاه بین المللی رتبه بندی شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تحقیقاتی مجارستان است و دارای دوازده دانشکده و نوزده دانشکده دکترا است. هر یک از این دانشکده‌ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند اما برخی از دوره ها را به زبان آلمانی نیز ارائه می دهند. این دانشگاه دارای یک بیمارستان آموزشی گسترده است و دارای بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در اروپای مرکزی است.

دانشگاه Pécs: دانشگاه پچ یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در مجارستان است. دانشکده پزشکی آن در سال 1951 افتتاح شد و از آن زمان Pécs متخصصان مشهور جهانی را آموزش داده است. دانشجویان پزشکی قادر به استفاده از29 کلینیک، 22 موسسه نظری و 9 بیمارستان آموزشی هستند.

دانشگاه Debrecen: در دانشگاه دبرسن دوره های تحصیلی کاملا انگلیسی هستند. آنها دوره های پیش پزشکی را برای دانش آموزانی که نیاز به یادگیری زیست شناسی، شیمی و فیزیک خود دارند، ارائه می دهند. دانشکده پزشکی در این دانشگاه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. دبرسن یک دانشگاه و چند پردیس دانشگاهی دارد و دانشجویان آموزش های بالینی خود را در بیمارستان شهری در دبرسن دریافت می کنند.

دانشگاه Semmelweisis : پذیرش در دانشگاه سملویز نیاز به آزمون ورودی و مصاحبه شخصی دارد که از اوایل اسفند تا پایان خرداد برگزار می شود. مدرک پزشکی از Semmelweisis در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و در حال حاضر مراحل اعتبار سنجی WFME (فدراسیون جهانی آموزش پزشکی) را طی می کند. این دانشگاه به متقاضیان و دانشجویان خود یک تجربه تئوری قوی و عملی ارائه می دهند.

🏆 رتبه بندی دانشکده های پزشکی مجارستان در سال 2023

دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی به دلیل برتری خود به خوبی معرفیشده اند. چهار دانشگاه پزشکی همگی در 500 دانشگاه برتر رتبه بندی QS (2023) و/یا رتبه بندی شانگهای (2022) قرار دارند – لیست‌های رتبه‌بندی شناخته شده بین المللی که دانشگاه ها را با استفاده از معیارهای متعددی مانند کیفیت تدریس، امکانات، خروجی تحقیقات، تعداد دانشجویان بین‌المللی و غیره ارزیابی می کنند.همه دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند و تفاوت معنا داری در هزینه ها وجود ندارد. تحصیل پزشکی در هر یک از چهار دانشگاه پزشکی مجارستان گامی عالی در مسیر پزشک شدن است.

University City QS Ranking Shangai Ranking Tuition fees per year
Semmelweis University Budapest 201-250 201-300 Ca. 16,500 EUR
University of Pécs Pécs 401-450 401-500 Ca. 15,000 EUR
University of Szeged Szeged 301-350 401-500 15,800 EUR
University of Debrecen Debrecen 351-400 Ca. 15,000 EUR

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان :

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان به طور متوسط 15000 یورو در سال است و بین دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا یکسان است. در اکثر دانشگاه ها، پس از انجام مصاحبه، اما قبل از درخواست ویزای خود، از شما خواسته می شود که هزینه های سال اول را از قبل پرداخت کنید.

همه متقاضیان، چه از داخل یا خارج از اروپا، هزینه اپلای و ثبت نام را پرداخت می کنند. این هزینه بین 150 تا 300 یورو متغیر هستند و معمولاً قابل استرداد نیستند. این قوانین در بسیاری از دانشگاه های دیگر نیز وجود دارد.

علاوه بر درخواست و هزینه های تحصیل ممکن است هزینه های دیگری مانند هزینه های آزمون زبان، ویزا و سایر هزینه های اداری وجود داشته باشد. هزینه های ثبت نام در برخی از دانشگاه ها قابل انجام است و معمولاً حدود 200 یورو است.

بورسیه دانشجو پزشکی در مجارستان ممکن است؟

بله، بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مجارستان وجود دارد. برخی از آنها توسط دولت و برخی دیگر توسط دانشگاه ها یا سازمان های دیگر ارائه می شود. برخی از آنها مبتنی بر شایستگی هستند و برخی دیگر دانش آموزان یک کشور یا منطقه خاص را هدف قرار می دهند. بنابراین، مطمئن شوید که به اطراف خود نگاه کنید.

از جمله بورسیه های تحصیلی در دسترس برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

بودجه دولتی: برنامه بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum توسط دولت مجارستان ارائه می شود. تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و هزینه ای ماهیانه برای هزینه های زندگی و بیمه درمانی وجود دارد.
دانشگاه Szeged: دانشگاه Szeged بورسیه SZTE Start را به دانشجویان ورودی ارائه می دهد. این کمک یکباره برای کمک به دانش آموزان در سال اول است.
دانشگاه پچ: دارای چندین گزینه بورسیه تحصیلی است، از جمله یکی برای جوانان مسیحی، مهاجران مجارستانی و متقاضیان ایالتی دوجانبه.

معایب تحصیل پزشکی در مجارستان

رفتن به مجارستان برای تحصیل پزشکی مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، اما چند نکته وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد:
هزینه های تحصیل: هزینه های کلی ممکن است بیشتر از کشور شما باشد. با این حال، یک مدرک خوب از یک دانشگاه معتبر همیشه یک سرمایه گذاری ارزشمند است.
مدرک: مدارک پزشکی از دانشگاه‌های معروفی مانند Szeged یا Pécs در سراسر اروپا پذیرفته می‌شوند، اما همچنان باید قوانین کشور خود را دوباره بررسی کنید. مدارک و سایر مدارک تحصیلی ممکن است قابل انتقال باشند، اما روند تایید ممکن است چندین ماه طول بکشد. اگرچه این مختص مجارستان نیست و در مورد مدرک پزشکی از هر کشور دیگری نیز یکسان خواهد بود.
اقامت پس از فارغ التحصیلی: احتمالاً نمی توانید بمانید و به عنوان یک پزشک در مجارستان به طبابت بپردازید، مگر اینکه مجارستانی را یاد بگیرید، که زبان بسیار دشواری است. اما مدرک پزشکی مجارستانی ممکن است گام خوبی برای کار به عنوان پزشک در جایی دیگر در اتحادیه اروپا یا اروپای بزرگ باشد.

مشاوره رایگان تحصیل در مجارستان

مشاوره اعزام دانشجو به مجارستان

در این نوشته سعی کردیم با مرور مواردی ضروری و اساسی در مورد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان اطلاعات مفیدی داده شود. اگر نیاز به بررسی پرونده شما برای تحصیل پزشکی در مجارستان و مشاوره تخصصی و اختصاصی برای تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور را دارید میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از قسمت چت آنلاین در واتساپ با کارشناسان گروه اوج پرواز ارتباط برقرار کنید.همچنین قادر خواهید بود سوالات خود را از طریق دیدگاه ها نیز برای ما ارسال کنید.