تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا به دلیل امکان تحصیل با هزینه کم و یا حتی تحصیل رایگان داروسازی و بورسیه داروسازی مانند بورسیه استانی داروسازی ایتالیا همچنین آزمون ورودی نسبتاً آسان تحصیل در ایتالیا را به شدت مورد توجه قرار داده است. همچنین امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیا یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن می باشد. درحال حاظر دو دانشگاه بلونیا  Bologna university و تورورگاتا Torvergata university داروسازی را به زبان انگلیسی ارایه میدهند. همچنین نباید فراموش کرد که دانشگاه های ایتالیا به دلیل حضور در اتحادیه اروپا دارای کیفیت بالایی می باشد. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی در کشور ایتالیا را دارید در ادامه همراه ما باشید. 

هم اکنون این نوشته را به  معرفی بیشتر در خصوص شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی و به زبان ایتالیایی اختصاص میدهیم. همچنین شرایط بورسیه استانی ایتالیا در رشته داروسازی ، تحصیل داروسازی رایگان در ایتالیا، معرفی دانشگاه های ممتاز داروسازی در ایتالیا خواهیم پرداخت. در پایان اگر تصمیم به مشاوره های بیشتر و بررسی و اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دارید می توانید از طریق قسمت ارتباط با ما و همچنین چت واتساپ با کارشناسان و مشاوران گروه مهاجرتی اوج پرواز در ارتباط باشید.

بورسیه داروسازی در ایتالیا

 شرایط  داروسازی ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا بنا به وزارت علوم ایتالیا را می توان کارشناسی ارشد دانست که به صورت یک دوره 5 ساله تدریس می شود. هدف از این آموزش 5 ساله، گنجاندن داروسازان در این ساختار به سرعت در حال رشد در زمینه های داروسازی، داروسازی صنعتی و بیوتکنولوژی مانند آسیب شناسی های بالینی، تشخیص های پزشکی، دستگاه های پزشکی، لوازم آرایشی، مکمل های غذایی، اثرات محصولات دارویی جدید، ایمنی است. نگرانی از قرص ها و داروهای جدید و مراقبت دارویی. از نسل جوان داروسازان خواسته می شود تا چگونگی برخورد با این ساختار و تفسیر نیازهای لازم را بررسی کنند.

دانشگاه های داروسازی در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه ها در ایتالیا آموزش داروسازی 5 ساله ارائه می دهند. در بین این دانشگاه ها، تنها دانشگاه بولونیا و تورورگاتا رم آموزش داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این، آموزش داروسازی ایتالیایی در تمامی دانشگاه ها به جز تورورگاتا ارائه می شود.

دانشگاه بولونیا (انگلیسی، ایتالیایی)

دانشگاه رم تور ورگاتا (انگلیسی)

دانشگاه میلان (ایتالیایی)

دانشگاه پادووا (به ایتالیایی)

دانشگاه ساپینزا رم (به ایتالیایی)

دانشگاه ناپل فدریکو دوم (به ایتالیایی)

دانشگاه پاویا (به ایتالیایی)

دانشگاه تورین (به ایتالیایی)

دانشگاه پیزا (به ایتالیایی)

دانشگاه فلورانس (ایتالیایی)

دانشگاه پروجا (به ایتالیایی)

دانشگاه باری آلدو مورو (به ایتالیایی)

دانشگاه پارما (به ایتالیایی)

دانشگاه سینا (به ایتالیایی)

دانشگاه فرارا (به ایتالیایی)

دانشگاه مودنا (به ایتالیایی)

دانشگاه تریست (به ایتالیایی)

رتبه و رنکینگ دانشگاه های داروسازی ایتالیا

این رتبه‌بندی‌ها بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS توسط Subject Pharmacy & Pharmacology در سال 2021 است.

دانشگاه میلان به عنوان پنجاه و یکمین دانشگاه برتر جهان در گروه داروسازی رتبه بندی شده است.

دانشگاه پادووا به عنوان هفتاد و نهمین دانشگاه برتر در گروه داروسازی نشان داده شده است.

دانشگاه ساپینزا رم به عنوان هشتاد و دومین دانشگاه برتر رتبه بندی شده است.

دانشگاه بولونیا در رتبه 99 بهترین دانشگاه داروسازی قرار دارد.

دانشگاه فدریکو دوم ناپل در بین 150 دانشگاه برتر رتبه بندی شده است.

دانشگاه پاویا در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه تورین در بین 150 تا 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه پیزا در بین 150 تا 200 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است.

دانشگاه فلورانس در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه پروجا در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه رم تورورگاتا در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه باری آلدو مورو در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه پارما در بین 250 دانشگاه نشان داده شده است.

دانشگاه سیه نا در بین 300 دانشگاه برتر رتبه بندی شده است.

دانشگاه فرارا در بین 350 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه مودنا در بین 350 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه تریست در بین 350 دانشگاه برتر رتبه بندی شده است..

موسسه تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا دارای بخش های داروسازی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی است. این یکی از قدیمی ترین دانشگاه های غرب و قدیمی ترین در جهان است. دانشکده داروسازی دانشگاه بولونیا حداکثر 100 دانشجو می پذیرد. شرایط و شرایط ورود مانند هر موسسه وجود دارد. داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا هستند باید این شرایط را برآورده کنند.

شرایط پذیرش در داروسازی ایتالیا

اینها شرایط ورود به بخش داروسازی دانشگاه بولونیا هستند:

دیپلم دبیرستان داشته باشید

مدرک مهارت زبان سطح B2

کسب امتیاز کافی از آزمون TOLC-F

به خصوص اگر می خواهید در یک بخش ایتالیایی تحصیل کنید یا فقط می خواهید قبل از رفتن به دانشگاه به ایتالیا بروید، می توانید ایتالیایی را یاد بگیرید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه تورورگاتا

اگرچه دانشگاه رم تورورگاتا در سال 1982 تاسیس شد، اما یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است، بخش داروسازی فقط به زبان انگلیسی دارد. این دانشگاه همچنین با دانشگاه ناتینگهام همکاری می کند، که بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2021 توسط بخش، رتبه 5 را در داروسازی و فارماکولوژی دارد. بر این اساس، در چارچوب پروژه‌های مشترک و تحقیقاتی، دانشجویان از دو دانشگاه با فرهنگ‌های مختلف فرصت همکاری با یکدیگر را پیدا می‌کنند. آنها احتمالاً به سرعت در شرکت های داروسازی در داروخانه ها و دانشگاه ها و همچنین در آژانس های پزشکی اروپایی و ملی شغل پیدا می کنند. دانشکده داروسازی انگلیسی در دانشگاه رم تور ورگاتا تعداد محدودی دانشجو (80 نفر در سال) می پذیرد. بنابراین تعامل بهتری بین دانشجویان و اساتید ایجاد خواهد شد. علاوه بر این، معلمان می توانند زمان بیشتری را با دانش آموزان بگذرانند و راهنمایی های مستمر ارائه دهند.

در بخش؛ فارماکولوژی، سم شناسی، شیمی دارویی، فارماکوژنومیک، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی و ژن درمانی، درمان های پیشرفته، داروهای یتیم و غیره. دوره هایی را خواهید دید که توسط دانشمندان بسیار ماهر در رشته های خود تدریس می شوند.

اینها شرایط ورود به بخش داروسازی دانشگاه تورورگاتا هستند:

دیپلم و کارنامه دبیرستان

مدرک مهارت زبان سطح B2

کسب 18.0 امتیاز در آزمون TOLC-F

آزمون ورودی داروسازی ایتالیا TOLC-F چیست؟

آزمون TOLC-F توسعه ای از آزمون های TOLC است و برای کسانی که می خواهند داروسازی در ایتالیا تحصیل کنند ساخته شده است. شما این فرصت را دارید که به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در آزمون شرکت کنید. هزینه آزمون 30 یورو می باشد. این آزمون شامل 50 سوال چند گزینه ای و دارای پنج گزینه است. هر دانشگاهی معیارهای جذب داوطلب خود را دارد، اما ارزیابی امتیازات داده شده یکسان است. ارزشیابی و نمره آزمون به شرح زیر است:

برای هر پاسخ صحیح 1 امتیاز

-0.25 امتیاز برای هر پاسخ اشتباه

0 امتیاز برای هر سوال بی پاسخ

72 دقیقه برای 50 سوال در نظر گرفته شده است. این سوالات و صورتجلسه ارائه شده به شرح زیر است:

زیست شناسی: 15 سوال، 20 دقیقه

شیمی: 15 سوال، 20 دقیقه

ریاضیات: 7 سوال، 12 دقیقه

فیزیک: 7 سوال، 12 دقیقه

منطق: 6 سوال، 8 دقیقه

شما همچنین می توانید در امتحان شرکت کنید حتی اگر دبیرستان را تمام نکرده باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ امتحانات، مراحل درخواست و تحصیل داروسازی در ایتالیا، می توانید با پر کردن فرم درخواست یا از طریق واتس اپ با ما تماس بگیرید.

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا بستگی به شرایط شما دارد،و هزینه آن بین 156 تا 3500 یورو متغیر است. هنگام تعیین محدوده شهریه، مدارکی خاص مورد نیاز است. معمولا موکلان و متقاضیان تحصیلی ما 156 یورو در سال برای شهریه داروسازی پرداخت می کنند. در صورتی که مدارک متقاضیان به درستی و به موقع آماده نشود،ملزم به پرداخت شهریه سالانه 3500 یورو هستند. همچنین در صورت گرفتن بورسیه تحصیلی داروسازی ایتالیا هزینه شهریه رایگان خواهد بود. 

 

مشاوره تحصیل داروسازی در ایتالیا

موسسه مهاجرتی تحصیل داروسازی در ایتالیا

 اگر شما نیز از تصمیم به ادامه تحصیل خود یا فرزند خود در یکی از دانشگاه های ایتالیا به خصوص در  رشته های زیرمجموعه پزشکی دندانپزشکی و داروسازی هستید  توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی برای بررسی بیشتر شرایط  خود و مشاوره‌ در خصوص اقدام برای بورسیه استانی ایتالیا و همچنین منابع آزمون آزمون ورودی و انتخاب شهر شهر از طریق چت در واتساپ با مشاورین ما در ارتباط باشید.