تحصیل در سوئد و گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سوئد یکی از راه های اخذ ویزا و ورود به این کشور زیبا میباشد. به صورت دیگر حتی اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی یکی از متداولترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور میباشد. در ادامه در خصوص کشور سوئد  و شرایط تحصیل و مدارک مورد نیاز و اطلاعات مفید دیگر بیشتر میپردازیم.

سوئد یکی از کشور های اسکاندیناوی واقع در بخش شمالی اروپا میباشد. این کشور به صورت پادشاهی اداره میشود. سوئد حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. از نظر وسعت چهارمین کشور بزرگ اروپایی(پنجمین با احتساب روسیه) میباشد. کشور سوئد با کشور های دانمارک،نروژ و فنلاند همسایگی دارد. واحد پولی این کشور کرون میباشد.

مهاچرت تجصیلی به سوئد

سیستم آموزشی کشور سوئد

در سیستم مدارس سوئد، طبق قانون آموزش سوئد (پیوند به زبان سوئدی) از زمان شش سالگی، کودکان حداقل ده سال به مدرسه می روند. تمرکز طولانی سوئد بر آموزش به عنوان یکی از دلایل این کشور برای افزایش نوآوری ذکر شده است.

تحصیل اجباری در سوئد

تحصیل اجباری سوئدی شامل چهار مرحله است: förskoleklass (سال پیش دبستانی یا سال صفر)، lågstadiet (سال های 1-3)، mellanstadiet (سال های 4-6) و högstadiet (سال های 7-9). به کودکان بین شش تا سیزده سال نیز قبل و بعد از ساعات مدرسه مراقبت های خارج از مدرسه ارائه می شود.

تحصیل در دبیرستان های سوئد

Gymnasium (دبیرستان، کلاس ششم یا دبیرستان، سالهای 10-12) اختیاری است. هجده برنامه ملی منظم سه ساله برای انتخاب وجود دارد که شش تای آنها برای آموزش عالی مانند دانشگاه و دوازده تای آنها حرفه ای هستند.

در حالی که شرایط ورودی بین برنامه ها متفاوت است، همه آنها از دانش آموزان می خواهند که نمرات قبولی در سوئدی، انگلیسی و ریاضیات را از سال آخر تحصیل اجباری خود داشته باشند.

اگر قصد تحصیل فرزندتان را در کشور سوئد دارید در ابتدا برای اخذ ویزا نیاز به داشتن پذیرش از یکی از مدرس مورد تایید این کشور را دارید در این خصوص میتوانید با مشاوران و ایچنت های موسسه ما از طریق تماس در واتس آپ ارتباط برقرار کنید.

تحصیل کارشناسی در سوئد

اگر قصد تحصیل در مقطع لیسانس در کشور سوئد را دارید مانند هر کشور دیگری باید ابتدا برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های مورد تایید این کشور اقدام کنید. بیشتر رشته ها در این مقطع به زبان سوئدی تدریس میشود اما برای ورود به رشته های کورس انگلیسی باید دارای مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل باشید.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور در ابتدا باید دارای مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های معتبر باشید. سپس باید مدرک زبان معتبر انگلیسی حداقل 6 الی 6.5 و یا معادل آن را داشته باشید. از دیگر مدارک ضروری برای گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های کشور سوئد داشتن توصیه نامه از اساتید معتبر، نگارش انگیزه نامه یا کاور لتر مناسب و در نهایت در صورت وجود مقاله و رزومه مناسب میباشد. البته داشتن مقاله در بسیاری از رشته ها ممکن است ضروری نباشد.

تحصیل دکترا در سوئد

همانطور که شاید بدانید تحصیل در مقطع دکترا در بسیاری از کشور های اروپا شغل محسوب میشود . به منظور تحصیل دکترا در این کشور در وهله اول داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر ضروری است. در وهله دوم داشتن مدرک زبان ، پروپوزال و مقاله های معتبر و همچنین رزومه خوب و کار های تحقیقاتی و در مواردی مصاحبه با اساتید در پذیرفته شدن متقاضی نقش مهمی را ایفا میکند.

دانشگاه های برتر سوئد

دانشگاه های برتر سوئد برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه‌های سوئد ترکیبی بی‌نظیر از برتری آکادمیک، تحقیقات پیشرفته و طیف متنوعی از برنامه‌ها میباشد که طیف گسترده ای از دانشجویان ارائه می‌شود. از دانشگاه تاریخی اوپسالا تا موسسه مدرن فناوری سلطنتی KTH، هر موسسه دارای نقاط قوت و تخصص های مربوط به خود است که آن را از بقیه جدا میکند.

در اینجا به لیستی از بهترین دانشگاه های سوئد برای دانشجویان بین المللی اشاره میکنیم:

دانشگاه اوپسالا
موسسه کارولینسکا
دانشگاه استکهلم
دانشگاه لوند
موسسه سلطنتی فناوری KTH
دانشگاه گوتنبرگ

ویزای تضمینی تحصیل در سوئد

 ویزای تحصیلی سوئد

اگر متقاضی از خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستید و می خواهید بیش از سه ماه در سوئد تحصیل کنید، قبل از سفر به سوئد باید برای ویزای دانشجویی سوئد و همچنین کارت اجازه اقامت اقدام کنید. اگر می خواهید کمتر از سه ماه تحصیل کنید، ممکن است فقط به ویزا نیاز داشته باشید.

اگر از کشورهایی مانند ایالات متحده، ژاپن و کانادا هستید – که برای ورود به سوئد نیازی به ویزا ندارید – و می خواهید بیش از سه ماه در سوئد تحصیل کنید، باید برای اجازه اقامت اقدام کنید.

شرایط ویزای دانشجویی سوئد

شرایط ویزای دانشجویی سوئد ممکن است بسته به اینکه اهل کجا هستید متفاوت باشد. معمولاً مدارک لازم شامل موارد زیر است:

نامه پذیرش در یک موسسه آموزشی سوئد. قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی، ابتدا باید در دانشگاه یا کالج سوئد پذیرفته شوید. شما باید مدرکی مبنی بر پذیرش این درخواست به عنوان بخشی از درخواست ویزای خود ارائه دهید.
اثبات حمایت مالی  شما باید ثابت کنید که در حین تحصیل در سوئد می توانید از نظر مالی خود را تامین کنید. این می تواند به صورت صورت حساب بانکی، جوایز بورس تحصیلی یا سایر اسناد مالی باشد.
گواهی بیمه سلامت شما به پوشش بیمه درمانی معتبر در سوئد برای کل مدت اقامت خود نیاز دارید.
هزینه اپلیکیشن پرداخت شده هنگام ارسال درخواست ویزای خود باید هزینه درخواست را پرداخت کنید.
اثبات تسلط به زبان انگلیسی اگر برنامه تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس می شود، ممکن است لازم باشد مدرکی دال بر مهارت خود در زبان انگلیسی ارائه دهید.
پاسپورت معتبر پاسپورت شما باید حداقل شش ماه پس از پایان اقامت مورد نظر شما در سوئد معتبر باشد.
عکس اندازه پاسپورت نیز یکی از مواردی است که هنگام درخواست ویزا درخواست میشود.
فرم درخواست تکمیل شده شما باید فرم درخواست ویزای دانشجویی سوئد را تکمیل کنید و مدارک اضافی درخواست شده توسط سفارت یا کنسولگری سوئد را ارائه دهید.

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در سوئد کار کنم؟

بله، متقاضیان پس از اتمام تحصیل میتوانند در این کشور بمانند و کارکنند البته پس از اتمام تحصیل محدودیت هایی در مورد مدت زمانی که می توانید به عنوان دانشجوی غیر اتحادیه اروپا در سوئد بمانید وجود دارد اما برای جستجوی کار می توانید 12 ماه دیگر در سوئد بمانید.با این حال، مدت زمانی که شما مجاز به اقامت هستید ممکن است بسته به شرایط شما متفاوت باشد.

اگر در مورد الزامات تمدید ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت در سوئد نیاز به توضیح دارید، با موسسه مهاجرتی اوج پرواز تماس از طریق چت آنلاین در واتس آپ تماس بگیرید و با کارشناسان دانشجویی بین المللی ما برای راهنمایی مشورت کنید.

ساعات کاری ویزای دانشجویی سوئد

هیچ محدودیتی برای تعداد ساعاتی که دانشجویان می توانند در طول تحصیل در سوئد کار کنند وجود ندارد. با این حال، انتظار می رود دانش آموزان حدود 40 ساعت در هفته را صرف انجام تعهدات تحصیلی خود کنند، مانند شرکت در کاس ها یا فعالیت بر روی تکالیف، بنابراین شما نباید ساعات کاری بیش از توان خود را انجام دهید.

علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر کاری که انجام می‌دهید قانونی است و حقوق شما منصفانه و مطابق با قوانین کار سوئد است.

مشاوره مهاجرت به سوئد

اخذ پذیرش تضمینی سوئد

یک اتفاق خوب و ویژه برای آن دسته از داوطلبان که نگران پذیرش خود در کشور سوئد هستند این است که کارشناسان و ایجنت های موسسه مهاجرتی اوج پرواز  به تعدادی محدود اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی برای داوطلبان خود از کشور سوئد می کند. اگر شما نیز قصد اقدام برای تحصیل در سوئد را دارید برای برخورداری از خدمات گروه مهاجرتی ما میتوانید از قسمت تماس با ما یا چت در واتساپ شرایط خود را ارسال کنید.

اخذ ویزای تضمینی سوئد 

موسسه مهاجرتی اوج پرواز به عنوان یک موسسه مهاجرتی با تجربه های فروان و با بیشترین تعداد ویزا های موفق در زمینه ویزای تحصیلی سوئد اقدام به فعالیت در زمینه ی مشاوره و اقدامات لازم در خصوص ویزا تحصیلی و توریستی برای کشور سوئد میکند.برای درخواست میتوانید در واتس آپ پیام بدهید.

موسسه مهاجرتی سوئد

در این مقاله سعی شد با موارد مهم و ضروری در مورد تحصیل در مقاطع مختلف سوئد اشنا شوید . در صورتی که نیاز به بررسی پرونده شما و اطلاعات تخصصی و اختصاصی برای تحصیل در هر یک از مقاطع گفته شده دارید میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از قسمت چت آنلاین در واتساپ با مشاوران گروه اوج پرواز ارتباط برقرار کنید. می توانید سوالات خود را از طریق دیدگاه ها نیز برای ما ارسال کنید.