تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان همواره یکی از گزینه های ادامه تحصیل در خارج از کشور برای متقاضیان تمامی کشورها به خصوص داوطلبان و دانشجویان ایرانی می باشد. تحصیل در دانشگاه های مجارستان از جهت سهولت برای ورود در رشته های تاپ و همچنین کیفیت بالای آموزشی آن بخصوص مورد تایید بودن از طرف وزارت علوم و بهداشت ایران و همچنین کشور های اروپایی از دلایل مهم آن می باشد. از رشته هایی که تحصیل آنها در دانشگاه های این کشور بسیار محبوب می باشد می توان به رشته های پزشکی در مجارستان، داروسازی در مجارستان و دندانپزشکی در مجارستان اشاره کرد.

نگاهی به کشور مجارستان 

کشور مجارستان کشوری در اروپای میانه و در جوار کشور هایی مانند اتریش، اسلواکی ، اوکراین و ….  می باشد و در منطقه شنگن و جزو اتحادیه اروپا میباشد .مجارستان طبق آخرین سرشماری ها حدود 10 میلیون  نفر جمعیت دارد و در کشور مجارستان ارز هایی مانند فورینت و یورو رایج است.

مزایای تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان به عنوان یک کشور اروپایی که دانشگاه‌های آن عضو پیمان بلونیا نیز میباشند دارای مزایای خاص خود می باشد که در ادامه به برخی از مزایای تحصیل در این کشور اروپایی ‏می پردازیم.

تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا 

به عنوان یک کشور اروپایی در کشور مجارستان تحصیل نقش مهمی دارد و اکثریت افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.بسیاری از دانشگاه های مجارستان بین المللی هستند و به زبان انگلیسی تدریس میکنند. از آن میان می توانیم دانشگاه سگد(Szeged)،دانشگاه سملوایز (SEMMELWEIS)و همچنین دانشگاه  بوداپست(BUDAPEST) اشاره کرد.

ارائه رشته های متنوع در دانشگاه های مجارستان

علاوه بر برخورداری از سیستم آموزشی معتبر که اکثر دانشگاه های مجارستان دارند، امکان فرصت های تحصیلی متنوع نیز یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه های این کشور اروپایی است. سیستم دانشگاهی عالی در کشور مجارستان شاخه های تحصیلی بسیاری را در برمیگیرد. رشته هایی نظیر پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی و سایر شاخه های پرطرفدار مهندسی در دانشگاه های مجارستان تدریس میشوند.

ورود بی دردسر به رشته های پرمتقاضی 

بهترین مزیت ورود به دانشگاه های مجارستان نبود ازمون های سخت و پر متقاضی در رشته های محبوبی همچون دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی است. از طرفی دانشگاه های مجارستان به دلیل عضویت در کشور های شنگن و اروپایی از اعتبار بالایی در دنیا برخوردار است.

4.معتبر بودن دانشگاه های مجارستان برای وزارت علوم و بهداشت ایران و کشور های دیگر:

اکثر دانشگاه های مجارستان در ارتباط و همکاری با دانشگاه های بزرگ جهان میباشد. به همین سبب نه تنها مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران باشد بلکه در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار باشد. دانشگاه سگد ، بوداپست و سملوایز که از دانشگاه های باکیفیت مجارستان هستند و همگی از دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در سال تحصیلی 2022 و  دارای رشته های پرمتقاضی همچون پزشکی ،دندانپزشکی و داروسازی هستند.

ورود به دانشگاه های مجارستان نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد :

بیشتر دانشگاه های مجارستان  برای تحصیل به زبان انگلیسی نیازی به مدرک زبان ندارند.و در صورتی که دانشگاه مدرک زبان نخواهد. برای درخواست ویزا از سفارت هم نیازی به مدرک زبان نیست.