پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی و اسپانیایی و همچنین کیفیت بالای آموزشی در کنار تحصیل بسیار پایین رشته پزشکی در اسپانیا از جمله مزیت هایی است که  بسیاری از متقاضیان را برای تحصیل در اسپانیا ، این کشور تاریخی ، اروپایی و پیشرفته ترغیب کرده است. از مزیت های دیگر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور اسپانیا می توان به هزینه های به صرفه، رنک بالایی دانشگاه ها و تحصیل به هر دو زبان انگلیسی به اسپانیا اشاره کرد. در ادامه این  مقاله به توضیح بیشتر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا می پردازیم. همچنین شرایط تحصیل بدون مدرک زبان  در رشته پزشکی و دندانپزشکی، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی رایگان در اسپانیا ، معرفی دانشگاههای برتر پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا خواهیم پرداخت. در پایان برای دریافت مشاوره های بیشتر همچنین بررسی و انجام امور اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به اسپانیا میتوانید از طریق قسمت ارتباط با ما و همچنین چت واتساپ با کارشناسان و مشاوران گروه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

در نظر گرفتن دلایل بسیاری ممکن است شرایط اسپانیا به عنوان یک مقصد مطالعاتی ایده‌آل به نظر بیاید. یکی از دلایل اصلی آن این است که اسپانیا ترکیبی مناسب از آموزش با کیفیت و فضای طبیعی زیبا را دارد که همراه با هزینه‌های معقول تحصیل در اسپانیا، ترکیبی جالبی از ویژگی‌ها را فراهم می‌کند. برای تحصیل پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی، عواملی مانند زبان و سایر الزامات نقش اساسی ایفا می‌کنند، به ویژه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا. در بخش‌های زیر، به تفصیل به دلایل و راه‌های مطالعه پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی پرداخته‌ایم. می‌توان گفت که مزایا به تعداد زیادی وجود دارد و تنها چیزی که لازم است، مقدار مناسبی از اراده برای پیشروی در مسیر تبدیل شدن به یک پزشک است.

چرا پزشکی در اسپانیا؟

اسپانیا کشوری زیبا با فرهنگی منحصر به فرد، طبیعتی خیره‌کننده، آشپزی شگفت‌آور و یک سیستم آموزش عالی برجسته به شهرت جهانی برای تدریس و تحقیق می‌باشد. جوانان بین‌المللی پرقدرت اسپانیا به آن یک لبه اضافه می‌دهند که در تنوع، تلاقی فرهنگ‌ها و رشد شخصی تاثیرگذار است. مطالعه پزشکی در اسپانیا می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی تجربه‌ای بسیار پر معنی باشد.

پس می‌توان گفت که دلایل اصلی برای مطالعه پزشکی در اسپانیا به شرح زیر هستند:

دانشگاه‌های شهرت جهانی: اسپانیا دارای دانشگاه‌های با رتبه‌بندی بسیار بالا است، با پنج دانشگاه حتی در جایگاه ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان برای رشته پزشکی.

جامعه دانشجویان بین‌المللی بزرگ: در سال ۲۰۱۵، تنها ۱۵۳٬۱۹۳ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های اسپانیا بودند، که در مدت سه سال تقریباً ۳۰٪ افزایش یافته است.

فرهنگ زیبا: فرهنگ اسپانیایی سرگرم‌کننده، متمایز و استثنایی است. با رقص فلامنکو، غذاهای لذیذ و خواسته بی‌پایان برای زندگی به مراتب اسپانیا را به عنوان مکانی برای مطالعه و استراحت تبدیل می‌کند.

هزینه‌های تحصیلی معقول: در مقایسه با مقصد‌هایی مانند ایالات متحده، استرالیا یا انگلیس، هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا به طور کلی مقرون به صرفه و معقول است.

پذیرش پزشکی در اسپانیا 

رفع الزامات پذیرش: دانشجویان بین‌المللی باید الزامات خاصی را مرتبط با تحصیلات قبلی، گرفتن ویزای دانشجویی و ارتقاء توانایی زبانی ملاقات کنند. دانشجویانی که تحصیلات قبلی خود را خارج از اسپانیا انجام داده‌اند، باید ابتدا برای تأیید مدارک خود به سفارت اسپانیا در کشور خود درخواست دهند.

شناخت به زبان: بیشتر برنامه‌های پزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند، گرچه در مواردی ممکن است در ابتدا نیازی به مدرک زبان نباشد اما شناخت نسبی این زبان به طور معمول لازم است. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است برنامه‌هایی با ترکیب زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه دهند. همچنین کالج های زبان در اسپانیا نیز وجود دارند که میتوان قبل ورود به دانشگاه در انها شرکت کرد.

محدودیت‌های پذیرش:  برخی دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا بین اولین دانشگاه‌های سیستم آموزش عالی اسپانیا بودند که تعداد محدودی جای خالی موجود را معرفی کردند که به نام “نومروس کلاوسوس” شناخته می‌شوند. به این معنا که دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا تعداد محدودی ظرفیت دارند. هدف از محدودیت جای خالی این است که دانشجویان بتوانند دانش عملی بهتری کسب کنند و از تجمع زیاد در دوره‌های آموزشی در بیمارستان جلوگیری شود.

ویزای دانشجویی: دانشجویان بین‌المللی از کشورهای غیر-اتحادیه اروپا باید ویزای دانشجویی برای ورود به اسپانیا و اقامت در آن دریافت کنند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای درخواست ویزای دانشجویی خود به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور محلی که ساکن هستند، مراجعه کنند.

مدت زمان تحصیل پزشکی در اسپانیا:

معمولاً حدوداً شش سال زمان می‌برد تا مطالعه پزشکی در اسپانیا تکمیل شود و برنامه تحصیلی پزشکی به طور کامل به اتمام برسد. دو سال اول بر روی مطالعات پیش‌کلینیکال تمرکز دارند و مباحث اصول علوم پزشکی از جمله زیست‌شناسی، فیزیک، آناتومی ابتدایی، فیزیولوژی و فرآیندهای نرمال و غیرنرمال در سیستم‌های اعضای بدن را آموزش می‌دهند. معمولاً این دوره، تنها دوره‌ای است که دانشجوها به مطالعه مفاهیم اصولی پزشکی وقت اختصاص می‌دهند. پس از اتمام آموزش پیش‌کلینیکال، دانشجویان به تحت نظر گرفتن دکترها در مطالعات بالینی خود وارد می‌شوند. پس از گذشت شش سال، دانشجویان می‌توانند به تخصص خود برای آموزش‌های تکمیلی بیشتر ادامه دهند.

آیا می‌توان در اسپانیا به زبان انگلیسی  تحصیل پزشکی کرد؟

بطور کلی، برای مطالعه پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی، دانشجویان باید به زبان اسپانیایی هم دانش داشته باشند. بیشتر برنامه‌های پزشکی به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند، با تعداد کمی استثناء که دانشگاه‌ها انگلیسی و اسپانیایی را ترکیب می‌کنند. احتمالاً در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر برنامه‌های پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد تا دانشگاه‌های عمومی. اگر علاقه‌مند به دنبال کسب مدرک پزشکی هستید و تمایل به یادگیری زبان اسپانیایی (یا از قبل آن را بلد هستید) دارید، حتماً به امکانات آموزش عالی اسپانیا توجه کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه‌های تحصیلی برای مطالعه پزشکی در اسپانیا معقول و نسبتاً ارزان است، به ویژه در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده. دانشگاه‌های دولتی معمولاً شهرت دارند و هزینه‌های تحصیلی پایین‌تری دارند که ممکن است تا ۳٬۰۰۰ یورو در سال برای برنامه‌های کارشناسی از آنها درخواست شود. در دانشگاه‌های خصوصی که هزینه‌های خود را تعیین می‌کنند، هزینه مطالعه پزشکی ممکن است تا ۲۰٬۰۰۰ یورو در سال برسد.

دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید ایران در اسپانیا:

بعضی از برترین دانشگاه‌های پزشکی در اسپانیا عبارتند از:

دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona): این دانشگاه به دلیل کیفیت و سنت در تدریس و آموزش پزشکی شهرت دارد. این دانشگاه نسل‌های زیادی از پزشکان برجسته را آموزش داده است که به بهبود جامعه کمک کرده‌اند. برنامه آموزش پزشکی در دانشگاه بارسلونا بسیار توجه به جنبه‌های عملی دارد و شامل چرخه‌ها و تمرینات بالینی در مراکز مراقبت اصلی و بیمارستان‌های متصل به دانشکده است. دانشجویان فرصت برقراری ارتباط با برخی از بهترین حرفه‌ای‌های حوزه پزشکی را دارند.

دانشگاه خودمختار بارسلونا (Autonomous University of Barcelona): برنامه پزشکی در دانشگاه خودمختار بارسلونا به دلیل کیفیت تدریس و برنامه مطالعاتی از طریق تمرینات بالینی شناخته می‌شود. از طریق این برنامه، دانشجویان در محیط تحقیقات رقابتی و با جدیدترین پیشرفت‌های علمی آشنا می‌شوند. دانشجویان مهارت‌های پزشکی تخصصی را در بزرگترین مراکز مراقبتی در اطراف دانشگاه کسب می‌کنند. به علاوه، تأکید استثنایی به دست‌آوردن مهارت‌های ارتباطی و کار تیمی که اغلب در این حرفه حیاتی هستند، داده می‌شود.

دانشگاه خودمختار مادرید (Autonomous University of Madrid): این دانشگاه که در پایتخت اسپانیا واقع شده است، یک دانشکده پزشکی اختصاصی در شمال مادرید دارد. برنامه پزشکی در این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزش و روش‌های آموزشی و تسهیلات آموزشی و یادگیری شناخته می‌شود. دانشجویان به کسب مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به پزشکان عالی در حرفه‌ی خود می‌پردازند و سپس قادر به سازماندهی بهتر جامعه می‌شوند. مطالعه پزشکی در این دانشگاه به معنای یادگیری از یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اسپانیا است.

دانشگاه کامپلوتنس مادرید (Complutense University of Madrid): دانشکده پزشکی در دانشگاه کامپلوتنس مادرید به خاطر تمیزی و تخصص شناخته می‌شود. این دانشگاه یکی از بالاترین تقاضاها برای مطالعات در این حوزه دارد و برنامه‌های تحصیلی در زمینه‌های پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، روان‌شناسی و غیره ارائه می‌دهد. دانشجویان از بهترین روش‌های تدریس، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها برای یادگیری جوانب ضروری پزشکی و حرفه‌ی انتخابی خود بهره‌می‌برند.

دانشگاه ناورا (University of Navarra): همچنین در میان برترین دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا قرار دارد، دانشگاه ناورا امکانات، تجهیزات و تسهیلات بهترین کیفیت را به دانشجوان خود ارائه می‌دهد تا در حرفه‌ی خود موفق شوند. دانشکده پزشکی این دانشگاه دارای ۳۱ برنامه تبادل با دانشگاه‌های معتبر در ۱۶ کشور جهان است که به دانشجویان امکان می‌دهد تا تجربه بین‌المللی کسب کنند و دید جهانی از جهان پزشکی بدست آورند.

آیا می توانم در اسپانیا پزشکی به زبان انگلیسی بخوانم؟

گرچه عمدتا تحصیل در دانشگاه دولتی در اسپانیا به زبان اسپانیایی میباشد اما اگر می‌خواهید در رشته پزشکی در اسپانیا تحصیل کنید، برنامه بین‌المللی پزشکی در دانشگاه ناوارا به شما مزایای زیادی می‌دهد، از جمله: نزدیک به 50 درصد موضوعات در سال اول و دوم دوره پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند

مشاوره تحصیل پزشکی در اسپانیا

در پایان اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی یا اسپانیایی در کشور اسپانیا را دارید بهتر است برای بررسی شرایط شما و توضیحات بیشتر در خصوص بورسیه شرایط سنی و همچنین معرفی شهر ها و دانشگاه های موجود و تفاوت، مزیت ها و معایب هر شهر با مشاورین و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید. برای گرفتن مشاوره و انجام کارهای تحصیلی شما توسط گروه مهاجرتی اوج پرواز می توانید از طریق قسمت تماس با ما و یا قسمت تماس و چت در واتساپ با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید از قسمت دیدگاه ها سوالات خود را مطرح کنید