دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی و همچنین کیفیت بالای یادگیری به همراه بورسیه استانی یا بورسیه جهان سوم و تحصیل رایگان در رشته دندان پزشکی در ایتالیا از جمله ویژگی هایی است که  بسیاری از داوطلبان را برای تحصیل در ایتالیا ، کشوری بی نظیر ، اروپایی و پیشرفته  تشویق می کند. در ابتدا باید بگوییم تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا در دو دانشگاه سینا یا سیه نا  siena university  و همچنین دانشگاه ساپینزا sapienza university امکان پذیر می باشد. از ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایتالیا می توان به هزینه های پایین، رتبه خوب دانشگاه ها و امکان ادامه تحصیل به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی اشاره کرد.

 هم اکنون این نوشته را به  معرفی بیشتر در خصوص شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی و به زبان ایتالیایی  اختصاص میدهیم. همچنین شرایط بورسیه استانی ایتالیا در رشته دندانپزشکی، تحصیل دندانپزشکی رایگان در ایتالیا، معرفی دانشگاه های ممتاز دندانپزشکی در ایتالیا خواهیم پرداخت. در پایان اگر تصمیم به مشاوره های بیشتر و بررسی و اقدامات لازم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا دارید می توانید از طریق قسمت ارتباط با ما و همچنین چت واتساپ با کارشناسان و مشاوران گروه مهاجرتی اوج پرواز در ارتباط باشید.

گفتنی است که برای ادامه  تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا همانند تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون ورودی لازم است. داوطلبانی که تصمیم به تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند باید برای شرکت در آزمون آیمت Imat اقدام کنند. با این وجود داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی را دارند باید در  امتحانی به نام تولک مدیکال TOLC MEDICAL شرکت کنند. این در حالی است که تا سال ۲۰۲۲   داوطلبان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان ایتالیایی باید در  امتحان آلفا تست حضور پیدا می کردند.

تحصیل دندانپزشکی در خارج کشور

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

 مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا همانند مدت زمان تحصیل برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا شش سال می باشد. همچون رشته پزشکی در ایتالیا برای ورود به دانشگاه ها و شروع تحصیل در رشته دندانپزشکی از سال اول (بجز مواردی) در ایتالیا باید در آزمون ورودی شرکت کنید. این آزمون ورودی با توجه به زبان تحصیل شما یعنی تحصیل به زبان انگلیسی یا ایتالیایی متفاوت می باشد. یکی از ملزومات دیگر  اقدام برای تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا  دارا بودن مدرک دیپلم 12 ساله  و یا پیش دانشگاهی می باشد ( در صورت نداشتن مدرک دیپلم استثنائاتی نیز وجود دارد). برای اقدام برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا حداقل معدل دیپلم در نظر گرفته نشده است. عامل اصلی پذیرش و تحصیل در رشته  دندان پزشکی در ایتالیا  پذیرفته شدن در آزمون ورودی مربوطه می باشد( IMAT  یا TOLC MEDICAL و یا …). بعد از پذیرفته شدن در آزمون مورد نظر نیازی به مصاحبه نمی باشد.

 آزمون ورودی دندان پزشکی در ایتالیا

 ‏  تا اینجا خواندید که برای شروع و تحصیل در رشته  دندان پزشکی در کشور ایتالیا  ملزم به شرکت در یک آزمون ورودی استاندارد هستید.  قابل ذکر است که تا سال ۲۰۲۲  امتحان ورودی برای تحصیل به زبان انگلیسی در در این رشته ها در  کشور ایتالیا آزمون آیمت و  امتحان ورودی برای متقاضیان تحصیل به زبان ایتالیایی در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های ایتالیا آزمون آلفا تست بود.با این وجود طبق اعلام رسمی وزارت علوم ایتالیا از سال 2023 آزمون تولک مدیکال جایگزین آزمون آلفاتست  خواهد شد. و ممکن است آزمون آیمت نیز تغییر کند.

 در اینجا باید اشاره کرد که آزمونهای یاد شده  نسبت به آزمون کنکور ایران و یا آزمون های دیگر بین المللی استاندارد تر می باش و منطقی تر می باشد شاید به همین سبب میباشد که برای دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانیان در مقایسه با آزمون کنکور سراسری ایران و حتی آزمون YOS ترکیه محبوب تر می باشد. قابل ذکر است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی در ایتالیا هر ساله از کشور ترکیه هستند.

 هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

 هزینه تحصیل  دندان پزشکی ایتالیا با توجه به دانشگاه مربوطه تعیین می شود اما به طور  متوسط و کلی بین ۷۰۰ یورو تا ۳۰۰۰ یورو متغیر می باشد. البته هزینه های گفته شده بدون در نظر گرفتن داشتن بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا می باشد. با وجود داشتن بورسیه تحصیلی دندان پزشکی یا بورسیه استانی و  یا بورسیه های تحصیلی دیگر هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا رایگان خواهد بود.  گفتنی است حتی  اگر برای بورسیه تحصیلی هم اقدام شود یا درخواست بورسیه تحصیلی رد شود  باز هم  با انجام اقداماتی  می توان از تخفیف شهریه  و کاهش چشمگیر هزینه ها  استفاده کرد. خوشبختانه گروه مهاجرتی اوج پرواز تا به حال موفق به گرفتن بورسیه های تحصیلی گوناگونی و همچنین تخفیف شهریه از دانشگاههای ایتالیا برای متقاضیان خود شده است. شما نیز برای برخورداری از خدمات و مشاوره های لازم می توانید از قسمت چت در واتساپ درخواست خود را ثبت کنید.

 تحصیل رایگان دندانپزشکی در ایتالیا

 همانطور که در بالا نیز با آن اشاره شد برای تحصیل رایگان در رشته دندانپزشکی در کشور ایتالیا  میتوان برای دریافت بورسیه های تحصیلی گوناگون دانشگاه ایتالیا اقدام کرد. گفتنی است با داشتن شرایط خاصی بدون  اقدام برای بورسیه تحصیلی و حتی در صورت رد شدن بورسیه تحصیلی باز هم می توان به صورت رایگان در رشته دندانپزشکی در کشور ایتالیا تحصیل کرد. خوشبختانه کارشناسان و مشاوران گروه مهاجرتی اوج پرواز در اکثر موارد قادر به دریافت بورسیه استانی برای متقاضیان و کاهش شهریه دانشگاه شده اند.

بورسیه دنداپزشکی در ایتالیا

 بورسیه  دندان پزشکی در ایتالیا

  داوطلبانی که تصمیم به شروع به تحصیل در رشته  دندان پزشکی در یکی از دانشگاه های ایتالیا را  گرفته اند  در صورت داشتن شرایطی این امکان را دارند مثل تحصیل در سایر رشته ها از بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا برخوردار شوند.  در این میان می توان بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در کشور ایتالیا  مانند بورسیه استانی ایتالیا یا همان بورسیه جهان سومی نام برد.غیر از موارد اشاره شده هر دانشگاه بورسیه های منحصر به فرد خود را دارد متنوعی ارائه دهد که می توان برای آن ها نیز به صورت جداگانه در صورت داشتن شرایط خاص و به شرطی که  با پروسه تحصیلی و پذیرش و درخواست بورس و کمک هزینه شما منافاتی نداشته باشد اقدام کرد.

 

  از دیگر کمک هزینه ها و مزایای تحصیل در کشور ایتالیا در کنار سایر بورسیه های تحصیلی کمک هزینه و بورسیه اجاره خانه در بعضی از شهرها و استان ها دانشگاه های این کشور است.در صورت ارائه مدارک کافی و به موقع امکان بهره مندی از آنها نیز کاملاً شدنی می باشد. باید به این موضوع اشاره کنیم که این نوع بورس تنها در بعضی از دانشگاه‌ها و استانها قابل ارائه است. از این رو باید قبل از انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل خود از شرایط هر کدام از دانشگاه ها اطلاعات دقیق و درستی داشته باشید. مفتخریم که برین راه گروه مهاجرتی پرواز با داشتن متقاضیان بسیاری در شهرهای مختلف ایتالیا و همچنین با حضور جنس های بیشمار خود در این کشور و طی سالیان متمادی فعالیت خود اطلاعات به روز و دقیق و جامعی در هنگام پروسه اقدامات به شما و مشاورت خود خواهد داد.

 نیاز به تذکر جدی است که برای  دریافت این  تسهیلات  با توجه به تغییرات اخیر و سخت تر شدن روند درخواست و مشکلات در  برخی از استانها و دانشگاه ها، حساسیت ها  بیشتر شده و باید در انتخاب شهر و دانشگاه با اطلاعات تجربه کامل بررسی تمام جوانب عمل کرد. از این رو ضروری است که برای درخواست بورسیه مدارک و شرایط لازم را به دقت و با حساسیت بالا آماده و تکمیل کرد. خوشبختانه گروه مهاجرتی های  اوج پرواز هر ساله قادر بوده است برای بالای ۹۵ درصد  داوطلبانه خود از  دانشگاههای کشور ایتالیا بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی دریافت کند. 

 دانشگاه های دندانپزشکی انگلیسی در ایتالیا

 همانطور گفتیم برای تحصیل در رشته  دندانپزشکی در کشور ایتالیا در کنار تحصیل به زبان ایتالیایی، تحصیل به زبان انگلیسی نیز ممکن است. طبق آنچه که در بالا نیز به آن اشاره شد برای ورود رشته پزشکی همانند رشته دندانپزشکی در ایتالیا نیاز به شرکت در آزمون ورودی می باشد. اگر اطلاع از دانشگاه های پزشکی ایتالیا را دارید می توانید از قسمت تحصیل پزشکی در ایتالیا اطلاعات کافی را به دست بیاورید اما در زیر به دانشگاه هایی که تا سال ۲۰۲۲ رشته  دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می دهند اشاره خواهیم کرد:

(دندانپزشکی،دانشگاه سیه نا) University of Siena

(دندانپزشکی،دانشگاه ساپینزا) University of Sapienza

 البته نکات خاصی نیز وجود دارد مثلاً ظرفیت هر کدام از این دانشگاه‌ها با توجه به  اروپایی بودن و غیر اروپایی بودن متقاضی متفاوت می باشد. که با توجه به اعلام رسمی سایت میور MIUR سایت رسمی وزارت علوم ایتالیا در سال های آینده تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت هایی که برای پذیرش کورس انگلیسی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی میباشد افزایش پیدا خواهد کرد.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در خارج

 رنکینگ و رتبه دانشگاه های ایتالیا و اعتبار مدرک پزشکی ایتالیا

 بسیاری از دانشگاه های کشور ایتالیا به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی در سراسر دنیا  رتبه و اعتبار بین المللی بسیار  معتبری دارند. همچنین طبق توافق های و پیمانهای  بین المللی با دیگر کشورهای اروپایی  که یکی از آنها  معاهده بولونیا و سیستم تبادل دانشجو بین کشورهای اراسموس اروپایی می باشد امکان ادامه تحصیل و کار در سایر کشورها  به طور ویژه کشورهای اروپایی پس از تحصیل در ایتالیا  امکان پذیر است.  یکی دیگر از مزیت های تحصیل در ایتالیا و داشتن مدرک دندانپزشکی از یکی از دانشگاه ایتالیا امکان کار در بسیاری از کشورها به دلیل مورد تایید بودن و اعتبار  بالای دانشگاه ها و مدارک کشور ایتالیا  می باشد.

 دانشگاههای دندانپزشکی ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران

 بیشتر دانشگاههایی که رشته  دندانپزشکی را در کشور ایتالیا ارائه می دهند به علت رنکینگ بالا دانشگاههای ایتالیا  مورد تایید  وزارت بهداشت ایران با درجه ممتاز میباشد. با این وجود حتماً  زمانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید باید قبل از از هرکاری با گرفتن مشاوره گروه مهاجرتی اوج پرواز از آخرین  تغییرات آگاه شوید. اما به طور کل  در در کورس ایتالیایی  و انگلیسی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی اکثر دانشگاه ها مورد تایید هستند..

 شرایط سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا

  به صورت کلی برای تحصیل در رشته  دندانپزشکی در کشور ایتالیا محدودیت سنی  مشخصی  وجود ندارد با این وجود یکی از  فاکتورهای مهم برای مهاجرت تحصیلی و همچنین اخذ ویزای تحصیلی محدودیت های سنی و در نظر گرفتن شرایط سنی متقاضی  خواهد بود. و  توصیه می شود قبل از هر اقدامی شرایط فردی و همچنین شرایط کلی متقاضی  در نظر گرفته شود.  پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام برای رشته  دندانپزشکی در کشور ایتالیا حتماً با مشاورین ما در تماس باشید.

تخصص دندانپزشکی در ایتالیا

پزشکان و دندانپزشکانی که میخواهند برای تحصیل در دوره تخصص در کشور ایتالیا اقدام کنند باید بدانند که دوره های تخصص در کشور ایتالیا برای انها میسر میباشد. همچنین برای پزشکان، تحصیل در دوره تخصص معمولاً به عنوان شغل در نظر گرفته می شود و دارای حقوق در حین تحصیل می باشند.

البته پروسه اقدام برای تخصص در کشور ایتالیا بستگی به کشوری که شما مدرک خود را از آن اخذ کرده‌اید دارد و روند مربوط به خود را دارا می باشد. گفتنی است که ممکن است در مواردی نیاز به تطبیق واحد ها و ارزیابی تحصیلی شما باشد. البته متقاضیانی که در خود کشور ایتالیا و یا کشورهای دیگر اروپایی موفق به پایان تحصیل شده اند روند ساده تری دارند.

پذیرش تضمینی ذندانپزشکی ایتالیا

اخذ پذیرش دندانپزشکی ایتالیا

 در این مقاله سعی کردیم که شما را بابت تحصیل در کشور ایتالیا اگاه کنیم. اگر قصد تحصیل  دندانپزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا، یا همچنین قصد تحصیل  دندانپزشکی به زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا را دارید توصیه می کنیم برای بررسی شرایط شما و توضیحات بیشتر در خصوص بورسیه استانی شرایط سنی و همچنین معرفی شهر ها و دانشگاه های موجود و تفاوت، مزیت ها و معایب هر شهر با مشاورین و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید. برای گرفتن مشاوره و انجام کارهای تحصیلی شما  به وسیله گروه مهاجرتی اوج پرواز می توانید از طریق قسمت تماس با ما و یا قسمت تماس و چت در واتساپ با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید نظرات و سوالات خود را در در قسمت نظرات بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *