داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا در کنار تحصیل پزشکی در اسپانیا و‌‌ تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا از رشته های پر متقاضی و محبوب ایرانیان برای تحصیل در کشور اسپانیا شمرده میشود . دلیل این امر واضح است پول ساز بودن این رشته ، پرستیژ عالی و همچنین شرایط خوب تحصیل داروسازی در اسپانیا از دیگر دلایل آن میباشد .
در این نوشته میکوشیم به بخش های مهمی همچون مزایای تحصیل دارو سازی در اسپانیا ، شهریه دانشگاه های دارو سازی در اسپانیا ، هزینه زندگی در اسپانیا ، رنکینگ و رتبه دارو سازی اسپانیا و دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت اسپانیا را بررسی کنیم .
همچنین میتوانید نوشته های مربوط به تحصیل پزشکی در اسپانیا و داروسازی در اسپانیا را نیز در سایت ما مطالعه کنید .

تبدیل شدن به یک داروساز نیاز به تلاش و تعهد طولانی مدت دارد. این مسیر شامل سال‌ها آموزش تخصصی، کارآموزی و ورود به دنیای حرفه‌ای داروسازی می‌شود. داروسازی به عنوان یک بخش از حوزه گسترده پزشکی شناخته می‌شود و افراد متخصص در این زمینه مسئول تحقیق و توسعه داروها، محاسبه دزها و ترکیب‌های مختلف برای درمان بیماری‌های متنوع در انسان‌ها می‌شوند. در ادامه، مراحل تبدیل شدن به یک داروساز را توضیح می‌دهیم.

دوره های کارشناسی داروسازی در اسپانیا معمولاً پنج سال است. آنها را می توان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا دنبال کرد. اکثر برنامه های داروسازی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس هستند. دانشجویان بین المللی برای موفقیت در دوره های کارآموزی و برنامه های آموزشی باید اسپانیایی را یاد بگیرند.

سالانه بیش از 200000 دانشجوی بین المللی به اسپانیا می روند. دانشجویان بین المللی می توانند جامعه دانشجویی متنوعی را تجربه کنند. اسپانیا آموزش با کیفیت همراه با یادگیری تجربی را از طریق کارآموزی و تمرین ارائه می دهد.

این مقاله را بخوانید تا در مورد برنامه های داروسازی در اسپانیا بیشتر بدانید. بیاموزید که چگونه به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید در بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا پذیرفته شوید

بهترین دانشگاه ها برای داروسازی در اسپانیا

27 دانشگاه در اسپانیا وجود دارد که 38 برنامه داروسازی را ارائه می دهند. اما فقط چند برنامه به زبان انگلیسی هستند. لیست زیر شامل دانشگاه هایی است که دوره هایی را به زبان انگلیسی یا اسپانیایی ارائه می دهند. این دانشگاه ها نه تنها داروسازی بلکه برنامه های پزشکی را نیز ارائه می دهند. لطفاً توجه داشته باشید که این لیست جامع نیست و تمامی 27 دانشگاه را در بر نمی گیرد. دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی ملی خود مرتب شده اند. برخی از این دانشگاه ها نیز بر اساس رتبه بندی جهانی QS برای داروسازی در سطح جهانی قرار دارند.

National Ranking by UniRank 2021 University / Institute
1 University of Barcelona
2 Complutense University of Madrid
3 University of Valencia
5 University of Granada
11 Universidad de Sevilla
13 University of Salamanca
15 Pompeu Fabra University
18 University of Navarra
26 Universidade de Santiago de Compostela
50 UCAM Catholic University of Murcia
55 CEU San Pablo University
64 Francisco de Vitoria University
IQS Foundation

دوره های داروسازی به زبان انگلیسی در اسپانیا

University / Institute Program Offered Language
UCAM Catholic University of Murcia Bachelor’s degree in Pharmacy English
CEU San Pablo University Bachelor’s degree in Pharmacy Spanish, English
Francisco de Vitoria University Bachelor’s degree in Pharmacy English
IQS Foundation Bachelor’s degree in Pharmacy English
Pompeu Fabra University Master in Bioinformatics for Health Sciences Spanish, English

همانطور که از لیست بالا مشاهده می شود، گزینه های برنامه های آموزش زبان انگلیسی محدود است. دانش‌آموزان می‌توانند در صورت تمایل به گسترش گزینه‌های درخواستی خود، یادگیری اسپانیایی را در نظر بگیرند. بسیاری از دانشگاه های برتر اسپانیا داروسازی را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند.

در دانشگاه های اسپانیا رشته داروسازی چه چیزی را مطالعه خواهید کرد؟

برنامه های داروسازی در اسپانیا ترکیب خوبی از دوره های آموزشی و یادگیری تجربی است. به طور معمول، دانشگاه های پزشکی اسپانیا موضوعات/موضوعات زیر را پوشش می دهند.

منابع طبیعی داروها و مواد مورد استفاده در داروها
فرمولاسیون و فناوری دارویی
فارماکولوژی مولکولی و شیمی درمانی و درمان بالینی
فارماکولوژی خون، قلب و عروق و کلیه و درمان بالینی
نوروفارماکولوژی و درمان بالینی
داروسازی فیزیکی، فرمولاسیون و فناوری دارویی
محصولات استریل و بیوتکنولوژی دارویی پیشرفته
شیمی دارویی پیشرفته، کشف دارو و طراحی
داروخانه ترک اعتیاد
تمرین داروسازی و مهارت های یکپارچه داروسازی
عملکرد حرفه ای و بهداشت عمومی
مهارت های سازمانی و مدیریتی

شرایط پذیرش داروسازی در اسپانیا

شرایط اولیه پذیرش عبارتند از:

دیپلم دبیرستان
مدرک لیسانس (برای دوره های مقطع کارشناسی ارشد)
ریز نمرات دانشگاهی
الزامات موضوع – زیست شناسی، شیمی، ریاضیات.
متقاضیان باید میانگین 85٪ یا بالاتر را در چهار موضوع در کلاس 12 کسب کنند که شامل حداقل نمرات 75٪ در شیمی، زیست شناسی و فیزیک یا ریاضیات است.
تسلط به زبان انگلیسی (تا سطح B2)
دانش کافی زبان اسپانیایی
مدارک مورد نیاز دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشکده های داروسازی در اسپانیا می باشد

پاسپورت معتبر
عکس (نوع پاسپورت)
رونوشت های آکادمیک مطالعاتی که تا به امروز انجام داده اید، که به شما امکان دسترسی به سیستم دانشگاه اسپانیا را می دهد. در مورد دانش آموزان دوره متوسطه، نمرات دو سال تحصیلی پایان یافته آخر
نامه تشویق
رزومه
گواهی زبان
مدرک معادل نمره – باید توسط آن دسته از دانش آموزانی که یک سیستم پیش دانشگاهی غیر از اسپانیایی را تکمیل کرده اند ارائه شود.

چگونه برای داروسازی در اسپانیا اپلای کنیم؟

برای گرفتن پذیرش از اسپانیا در رشته داروسازی باید طبق داشتن شرایط کامل و اصول اولیه در زمان مناسب از افراد و موسسات پذیرشی که به عنوان رابطان دانشگاه فعالیت میکنند اقدام شود.

موسسه مهاجرتی دانشجویی اوج پرواز، با سالها تجربه و تخصص به عنوان یکی از عاملان و رابطان متقاضیان برای تحصیل در اسپانیا فعالیت میکند. اگر قصد تحصیل در این کشور و اخذ پذیرش را دارید میتوانید از طریق چت در واتس آپ با مشاوران ما در تماس باشید.

هزینه های تحصیل داروسازی برای دانشجویان بین المللی

در زیر شهریه دانشگاه هایی که دوره های دوزبانه یا انگلیسی ارائه می دهند، آورده شده است:

University Annual Tuition Fee in EUR Annual Tuition Fee in USD*
CEU San Pablo University 12,900 13,445
UCAM Catholic University of Murcia 8,970 9,360
Francisco de Vitoria University 11,400 11.880
IQS Foundation 12,540 13,070

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی کاملا مقرون به صرفه است. دانشجویان بین المللی ممکن است به طور متوسط 900-1300 یورو (947-1368 USD*) هر ماه هزینه کنند. این رقم در حدود 10800-15600 یورو (11364-16415* USD) برای یک سال تخمین زده می شود.

هزینه های واقعی زندگی ممکن است بسته به عادات هزینه های دانش آموز تغییر کند. به عنوان مثال، خوابگاه های دانشگاه مقرون به صرفه تر از خوابگاه های خصوصی هستند.

Particulars Annual Expense in EUR Annual Expense in USD*
Accommodation 4,200-12,000 4,420-12,630
Food 1,500 1,580
Books 800-900 840-950
Utilities and Miscellaneous 3,600 3,790
Total 10,100-18,000 10,630-18,950
مشاوره داروسازی در اسپانیا

مشاوره تحصیل داروسازی در اسپانیا

در پایان اگر قصد تحصیل دارو سازی به زبان انگلیسی یا اسپانیایی در کشور اسپانیا را دارید بهتر است برای بررسی شرایط شما و توضیحات بیشتر در خصوص بورسیه شرایط سنی و همچنین معرفی شهر ها و دانشگاه های موجود و تفاوت، مزیت ها و معایب هر شهر با مشاورین و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز در تماس باشید. برای گرفتن مشاوره و انجام کارهای تحصیلی شما توسط گروه مهاجرتی اوج پرواز می توانید از طریق قسمت تماس با ما و یا قسمت تماس و چت در واتساپ با مشاوران ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید از قسمت دیدگاه ها سوالات خود را مطرح کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *