تحصیل داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه یکی از رشته های مورد علاقه بسیاری از دانشجویان بین المللی بوده است. چندین دانشگاه در ترکیه وجود دارد که داروسازی را برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی و ترکی به عنوان زبان تدریس ارائه می دهند. امروزه دوره تحصیل داروسازی در ترکیه 5 سال می باشد. تحصیل در ترکیه به هر دو زبان انگلیسی و ترکی ممکن میباشد.
نزدیک به چهارده دانشگاه برای تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی وجود دارد. و دانشگاه های بیشتری به روی دانشجویان بین المللی باز می شوند. با در دسترس بودن برنامه های انگلیسی، ترکیه به عنوان کشوری مطلوب برای مطالعات پزشکی دیده می شود.

دوره های داروسازی در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دسترس هستند. دانشگاه های بیشتری نسبت به دو دانشگاه دیگر دوره های کارشناسی ارائه می دهند. دوره لیسانس داروسازی پنج سال است. برنامه های داروسازی با تمرکز بر چندین پروژه و دوره های کارآموزی اجباری، سختگیرانه هستند. آنها هم تراز با کشورهایی هستند که در کشورهای محبوبی مانند ایالات متحده، بریتانیا و کانادا ارائه می شوند. تحصیل در ترکیه نیز برای دانشجویان مفید است زیرا هزینه های داروسازی زیر 20000 دلار است.

در این مقاله، علاوه بر معرفی رشته داروسازی در ترکیه و تحصیل در ترکیه ، به پاسخ به سوالات اساسی مرتبط با تحصیل در این کشور می‌پردازیم. این سوالات شامل مواردی نظیر شهریه تحصیل در دانشکده‌های داروسازی ترکیه، شرایط تحصیل در رشته داروسازی، شرایط سنی مورد نیاز، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته داروسازی ترکیه، دانشگاه‌های داروسازی مورد تایید در ایران که در ترکیه ترجیح داده می‌شوند، شرایط ویزای تحصیل در ترکیه برای دانشجویان داروسازی، و درآمد داروسازی در ترکیه می‌شوند. اگر تمایل به تحصیل در ترکیه یا سایر کشورها در رشته داروسازی و سایر رشته‌های پیراپزشکی را دارید، می‌توانید از طریق چت در واتساپ با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری را دریافت کنید.

پذیرش داروسازی ترکیه

مزایای تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه

ترکیه کشوری با تنوع فرهنگی است که دانشجویان خارجی از سراسر جهان را به تحصیل در آن جا می‌پذیرد. ترکیه به دلیل برنامه‌های تحصیلی مقرون به‌صرفه، تعداد رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشدی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، و انواع بورس‌هایی که شامل شهریه، مسکونت، بیمه، و حتی هزینه‌های سفر می‌شوند، جذابیت دارد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ترجیح داده‌اند که داروسازی را در ترکیه بخوانند. در ترکیه چندین دانشکده و مؤسسه آموزشی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی را در رشته داروسازی به‌صورت دوزبانه به انگلیسی و ترکیه پذیرفته‌اند.

شرایط پذیرش داروسازی در ترکیه

برای دوره های کارشناسی، شرط ضروری مدرک دبیرستان است. دانش آموزان باید دوازده سال تحصیل خود را به پایان رسانده باشند. برخی از دانشگاه ها ممکن است برای اثبات مهارت ترکی خود به دانشجویان نیاز داشته باشند. دانستن زبان ترکی برای دروس عملی در چند سال آخر برنامه مدرک ضروری است.

شرایط پذیرش و مدارک ممکن است برای هر دانشگاه متفاوت باشد. لیست زیر فقط یک دستورالعمل کلی است. اکثر معیارهای اعلام شده توسط دانشگاه ها را پوشش می دهد.

فرم درخواست آنلاین
مدرک دبیرستان
ریز نمرات تحصیلی
اثبات تسلط به زبان انگلیسی (معادل تافل iBT 66-75)
تسلط به زبان ترکی (معادل TOMER C1 71)
کپی پاسپورت
عکس هایی در اندازه پاسپورت
نمرات امتحان SAT/ACT/YOS و غیره
آزمون YOS توسط دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه Ankara Üniversitesi برگزار می شود. در حالی که اکثر دانشگاه های خصوصی نتایج آزمون های بین المللی مانند SAT/ACT/IB را می پذیرند.

دوره های کارشناسی ارشد معیارهای مشابهی دارند. بسیاری از دانشگاه ها موارد زیر را برای پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی بیان می کنند.

فرم درخواست آنلاین
لیسانس مربوطه
ریز نمرات تحصیلی
نمرات امتحان از ALES/GRE
نمرات مهارت انگلیسی و ترکی
نیت نامه
کپی پاسپورت و عکس

هر دانشگاه استانداردهای پذیرش خود را دارد. مدارک اصلی مورد نیاز برای پذیرش در برنامه داروسازی در ترکیه به شرح زیر است:

دانشگاه های دولتی

دانشگاه های دولتی ترکیه شرایط پذیرش متفاوتی دارند. هر کدام ممکن است الزامات و مدارک خاصی داشته باشند.

گواهی عمومی آموزش متوسطه (GCSE) با حداقل میانگین 90% معمولاً برای پذیرش در دانشگاه های دولتی مورد نیاز است.

برای شرکت در برخی از کالج های دولتی ترکیه (آزمون استعداد آمریکایی) باید آزمون استعداد ترکی (YÖS) یا SAT را بگذرانید.

اگر می خواهید در برخی از دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی تحصیل کنید باید تافل و اگر می خواهید به زبان ترکی تحصیل کنید باید TÖMER را ارسال کنید.

دانشگاه های خصوصی

استانداردهای پذیرش موسسات خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی راحت تر است.

گواهی عمومی آموزش متوسطه (GCSE) با حداقل میانگین 65% برای دانشگاه های خصوصی مورد نیاز است.

بسته به زبان تحصیلی، برخی از دانشگاه های خصوصی نیز تافل یا TÖMER را درخواست می کنند.

دانشگاه داروسازی ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

مطالعه داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی بسیاری از دانشگاه ها برنامه های داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، از جمله: دانشگاه یدی تپه، دانشگاه آلتینتاس، دانشگاه شرق نزدیک، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه ایستینیه، دانشگاه مدیپول و دانشگاه آجیبادم. دانشگاه های دولتی که برنامه های داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند شامل دانشگاه استانبول و دانشگاه آنکارا هستند.

مدت زمان تحصیل داروسازی در ترکیه

تکمیل یک تخصص در داروسازی در ترکیه پنج سال طول می کشد. در صورتی که دانشجو در حین تحصیل در این رشته مدرک زبان ترکی دریافت نکرده باشد و در برنامه زبان انگلیسی ثبت نام نکرده باشد، این دوره یک سال دیگر تمدید خواهد شد که به آن “سال آمادگی زبان” می گویند. لیست زیر شامل موضوعات کلیدی است که این برنامه پوشش می دهد:

ترکیب داروها و داروها

ارائه نسخه های پزشکی به بیماران

آموزش و تعامل با بیماران

بررسی پرونده ها و مدارک پزشکی و پیگیری آنها

زینه های تحصیل داروسازی در ترکیه

هزینه ها و هزینه های تحصیل داروسازی در ترکیه 2022 برای دانشجویان بین المللی
برنامه داروسازی در هر دانشگاه در ترکیه متفاوت است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بین 500 تا 10000 دلار است.

هزینه های تحصیل داروسازی در دانشگاه های خصوصی ترکیه

متوسط دستمزد دوره داروسازی در یک دانشگاه خصوصی در ترکیه، بر اساس موسسات، از 7000 تا 20000 دلار متغیر است.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی

یکی از مزایای برجسته تحصیل در ترکیه، امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی از سوی دولت است. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر اعم از ایالات متحده، در ترکیه دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بورسیه‌های دولتی بهره‌مند شوند.

یکی از برنامه‌های بورسیه تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی در ترکیه، بورسیه تحصیلی Turkiye Burslari یا Türkiye می‌باشد.

برنامه Turkiye Burslari برای دانشجویان از تمامی کشورها باز است و هر کسی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا فوق‌لیسانس در ترکیه داشته باشد، می‌تواند از این بورسیه بهره‌مند شود. اما برخی نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

دانشجویان در مقطع کارشناسی باید حداقل 70٪ امتیاز کسب کنند.
دانشجویان در مقطع فوق‌لیسانس باید حداقل 75٪ امتیاز کسب کنند.
داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌های علوم بهداشتی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) تحصیل کنند، باید حداقل 90 امتیاز داشته باشند.
در اضافه به سوابق تحصیلی، دانشجویان بر اساس انگیزه و فعالیت‌های خارج از ساعات تحصیلی ارزیابی می‌شوند.
علاوه بر Turkiye Burslari، بورسیه‌های دیگری نیز در ترکیه موجود است که توسط شورای آموزش عالی ترکیه ارائه می‌شود و هدف آن کمک به دانشجویان بین‌المللی در تحصیل است. همچنین برخی از دانشگاه‌ها بورسیه‌های خود را به دانشجویان بین‌المللی اعطاء می‌کنند و سازمان‌های مستقل نیز در ارتقاء آموزش عالی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی در ترکیه، می‌توانید مقالات مرتبط را مطالعه کنید.

پذیرش تضمینی داروسازی ترکیه

مشاوره رایگان مهاجرت کاری و تحصیلی داروسازی در ترکیه

در این متن، ما قصد داریم به شما اطلاعاتی در مورد فرصت‌های تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه ارائه دهیم. اگر شما علاقه دارید به تحصیل داروسازی به زبان ترکیه در ترکیه بپردازید، توصیه می‌شود با مشاوران و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید تا شرایط تحصیلی، بورسیه‌ها، مقررات سنی و دیگر جزئیات مرتبط با تحصیل در ترکیه را به دقت بررسی کنید. ما آماده‌ایم تا در تمام مراحل تحصیلی شما را همراهی کنیم و به شما در انتخاب شهر و دانشگاه مناسب کمک کنیم. برای مشاوره و انجام کارهای تحصیلی خود، می‌توانید با گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.