تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به دلیل تحصیلات خوب با هزینه های کم شهرت دارد. دانشگاه های ترکیه به ویژه از نظر خدمات بهداشتی شهرت جهانی دارند. کسب مهارت های حرفه ای لازم برای دندانپزشک تضمین شده است. علاوه بر این، دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه از دانشجویان بین المللی از نظر پذیرش استقبال می کند.

در این مقاله، علاوه بر معرفی رشته دندانپزشکی در ترکیه، به پاسخ به سوالات اساسی مرتبط با تحصیل در این کشور می‌پردازیم. این سوالات شامل مواردی نظیر شهریه تحصیل در دانشکده‌های دندانپزشکی ترکیه، شرایط تحصیل در دندان پزشکی ترکیه، شرایط سنی مورد نیاز، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه، دانشگاه‌های دندانپزشکی مورد تایید در ایران که در ترکیه ترجیح داده می‌شوند، شرایط ویزای تحصیل در ترکیه برای دانشجویان دندانپزشکی، و درآمد دندانپزشکی در ترکیه می‌شوند. اگر تمایل به تحصیل در ترکیه یا سایر کشورها در رشته دندانپزشکی و سایر رشته‌های پیراپزشکی را دارید، می‌توانید از طریق چت در واتساپ با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری را دریافت کنید.

آزمون دندانپزشکی ترکیه

شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه واقعاً فرصت‌های مهمی را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. اینجا دو راه اصلی برای گرفتن نامه‌پذیرش در دانشکده‌های دندانپزشکی ترکیه توضیح داده شده است:

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. پیش نیاز داشتن دیپلم دبیرستان یا حضور در سال آخر دبیرستان است. معدل شما نیز مهم است، ترجیحاً معدل فوق العاده خوب است.

آزمون YÖS (Yabancı Öğrenci Sınavı):

یکی از گزینه‌ها برای دانشجویان خارجی این است که آزمون YÖS را بدهند. این آزمون توسط دانشگاه‌های ترکیه برگزار می‌شود و به دانشجوان بین‌المللی این امکان را می‌دهد تا با نتایج این آزمون به دانشگاه‌های دولتی درخواست بدهند. برخی از دانشگاه‌های دولتی در ترکیه همچنین یک آزمون مشترک YÖS برگزار می‌کنند که دانشجویان می‌توانند از آن برای ورود به دانشگاه‌های مختلف استفاده کنند.
**درخواست بدون آزمون: ** راه دوم برای گرفتن نامه‌پذیرش از دانشکده‌های دندانپزشکی ترکیه استفاده از درخواست بدون آزمون در دانشگاه‌های خصوصی (Foundation University) می‌باشد. این درخواست‌ها به عنوان یک راه آسان‌تر و بدون نیاز به گذراندن آزمون YÖS برای دانشجوانان بین‌المللی ارائه می‌شوند. دانشجویان می‌توانند با ارائه گواهی فارغ‌التحصیلی یا نمره‌های آزمون ورودی دانشگاه در کشور خود، درخواست خود را ثبت کنند.
تصمیم به استفاده از کدام روش برای گرفتن نامه‌پذیرش بستگی به شرایط شما و ترجیح‌های شخصی دارد. همچنین، توصیه می‌شود با مشاورین ما از طریق چت در واتس اپ تماس بگیرید تا درخواست‌ها و شرایط خاص خود را بررسی کنید.

همانطور که بسیاری از دانشجویان بلندپرواز آینده می‌دانند، در کشور خود پذیرش در رشته دندانپزشکی بسیار سخت است. ترکیه یک گزینه عالی برای آن دسته از دانشجویانی است که برای تحقق رویاهای خود در مورد تحصیل در رشته دندانپزشکی تلاش می کنند و نمی توانند فرصت مشابهی را در کشور خود داشته باشند. در ترکیه، این رویاهای آرزو شده را می توان بدون دست کشیدن از کیفیت آموزشی و زندگی محقق کرد.

هدف ما در این مقاله این است که شما را در مورد شرایط عمومی، مراحل درخواست و به رسمیت شناختن مدرک دندانپزشکی در ترکیه در سراسر جهان آگاه کنیم.

شهریه و هزینه ها رشته دندانپزشکی در ترکیه

مواد آموزشی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز در تحصیل دندانپزشکی باید توسط خود دانشجویان تهیه شود. در مقایسه با یک دانشجوی حقوق، یک دانشجوی دندانپزشکی به دلیل مواد، ابزار و یا کتاب هزینه بیشتری دارد.

مثال: در طول تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه، دانشجو 1000 تا 1500 لیر (معادل 220 تا 330 یورو) برای این ابزار هزینه می کند. بسیاری از دانش آموزان این ابزار را از دانشجویان ترم بالاتر دریافت می کنند. در برخی از دانشگاه‌های ترکیه، دانشجویان این سازها را به‌طور رایگان دریافت می‌کنند، زیرا شامل هزینه‌های آنها می‌شود. این سازها را می‌توان به صورت سفارش گروهی توسط شرکت‌های وابسته مدرسه سازماندهی کرد تا آن را ارزان‌تر برای دانش‌آموزان خریداری کنند. اطلاعات بیشتر در مورد: هزینه های تحصیل در ترکیه.

در هر صورت، هزینه مواد به‌طور شگفت‌انگیزی بالا نخواهد بود و فقط برای نیمه دوم مطالعات، در مرحله بالینی و همچنین در پراکسیس، بعداً به عنوان دندانپزشک مورد نیاز خواهند بود.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

در ترکیه، شما می توانید در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا ترکی تحصیل کنید. برای هر دو، شما باید پس از ورود به دانشکده، در آزمون مهارت زبان ترکی و انگلیسی قبول شوید. همچنین می توانید نتایج آزمون تافل، آیلتس، TÖMER-ترکی خود را برای حذف سال مهارت زبان ارائه دهید.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی عمدتاً بسیار ارزان تر از هزینه های زبان انگلیسی است، در برخی از دانشکده ها بین هزینه های آموزشی انگلیسی و ترکی تفاوتی وجود ندارد.

درک ترکی حتی برای کسانی که دندانپزشکی را به زبان انگلیسی می‌خوانند، به دلیل ارتباط بیمار با پزشک و درک همکاران در مرحله بالینی دندانپزشکی مهم است.

مراحل دندانپزشکی در ترکیه

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند یک آموزش دندانپزشکی با کیفیت جهانی در خارج از کشور داشته باشند.

آموزش با کیفیت دندانپزشکی در ترکیه به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان یک دانشمند متخصص و پزشک دندانپزشکی معاصر و به‌روز تبدیل شوید.

تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه فرصتی عالی برای شروع آموزش شما فوراً فراهم می‌آورد. همچنین، تجربه ارتباط با بیماران به زبان دیگر باعث گسترش شخصیت و توانایی‌های شما در ارتباط با انسان می‌شود، که یک امتیاز بزرگ برای پزشکان در هر رشته‌ای است.

معادل بودن آموزش دندانپزشکی با استانداردهای ADEE (انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا) کیفیت و عالی بودن دندانپزشکانی که مدرک دانشگاهی‌شان را از ترکیه دریافت کرده‌اند را تأیید می‌کند.

سیستم اعتباری ECTS (اتحادیه اروپا)، تأمین دیپلم EU (اتحادیه اروپا)، فرآیند بولونیا، آموزش را به سطح جهانی استانداردی می‌برد و آن را با دیپلم‌های اتحادیه اروپا در انواع جنبه‌ها معادل می‌کند.

آموزش دندانپزشکی در ترکیه توسط بسیاری از شوراهای دندانپزشکی ایالات متحده برای آزمون‌های تخصص دندانپزشکی تأیید می‌شود.

امارات متحده دیپلم‌های ترکیه را به‌طور خودکار تأیید می‌کند. بنابراین، آموزش دندانپزشکی در ترکیه در واقع می‌تواند چندین درب را به شما باز کند. به همین دلیل هر کسی که به تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه علاقه دارد، باید آن را در لیست آرزوهای تحصیل خود در میان پنج کشور برای تحصیل در خارج از کشور قرار دهد.

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در ترکیه

دانشجویان دندانپزشکی واجد شرایط دریافت انواع بورسیه تحصیلی در ترکیه هستند. اجازه دهید در مورد برخی از موارد برجسته صحبت کنیم

علاوه بر ارائه کمک های مالی، بورسیه های تحصیلی ترکیه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در دانشگاه مورد نظر خود در برنامه درخواستی انتخابی خود قرار گیرند. به همین دلیل، در بین سایر برنامه های بورسیه تحصیلی در سراسر جهان متمایز است. بورسیه های تحصیلی ترکیه برای فراهم کردن فرصت هایی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و همچنین تحصیلات دانشگاهی در ترکیه طراحی شده اند. این همچنین نیازهای دانشجویی مانند خوابگاه و بیمه درمانی را در طول جلسه آموزشی پوشش می دهد. برای واجد شرایط بودن برای درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه، دانش آموزان باید 90٪ و بالاتر در تحصیلات دبیرستان خود را کسب کنند.

بورسیه تحصیلی CoHE برای دانشجویان بین المللی

هدف آن دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کشورهایی است که با شورای آموزش عالی (CoHE) موافقت نامه امضا کرده اند. هزینه های تحصیل، محل اقامت، هزینه های آموزش زبان ترکی و هزینه های بیمه درمانی را پوشش می دهد. در صورتی که دانشجویان پذیرفته شده فاقد مدرک مهارت زبان ترکی باشند، به آنها یک سال آموزش رایگان زبان ترکی داده می شود.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی دندانپزشکی در ترکیه نیز واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه هستند.

به طور کلی، بسیاری از دانشگاه های ترکیه برنامه های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی با شهریه مقرون به صرفه ارائه می دهند. شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی می تواند تا 1200 دلار و تا 19000 دلار باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی بین 17000 تا 27000 تومان می باشد. اگرچه هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، اما دانش‌آموزان باید آزمون ورودی YOS مخصوص دانشگاه را بگذرانند. موسسات خصوصی آزمون های تخصصی را برگزار نمی کنند و در عوض نمرات آزمون های SAT، ACT، لیسانس خارجی، ABITUR و انواع دیگر آزمون های بین المللی را می پذیرند. بنابراین، دانشگاه های خصوصی ترکیه توسط دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی ترجیح داده می شوند. این کشور چشم انداز بسیار مثبتی برای دانشجویان بین المللی دارد و هزینه کمتری برای زندگی با سبک زندگی راحت ارائه می دهد. تحصیل دندانپزشکی در ترکیه یک سرمایه گذاری است که مطمئناً بازدهی پرباری را به همراه خواهد داشت.

بهترین دانشگاه  تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه توسط شورای آموزش عالی YOK-Council of Education معتبر هستند. آنها برنامه هایی را ارائه می دهند که مطابق با استانداردهای اروپایی طراحی شده اند و بنابراین روند بولونیا را دنبال می کنند. در اینجا لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی آورده شده است.

نام دانشگاه رتبه ملی (Uniranks، 2022)
دانشگاه استانبول 4
دانشگاه آنکارا 5
دانشگاه مرمره 11
استانبول دانشگاه آیدین 27
دانشگاه یدی تپه 32
دانشگاه باهچه شهیر 47
دانشگاه آلتین اس 150
دانشگاه استانبول – Cerrahpasa 162
دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) NA
بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها با آموزش دندانپزشکی متمایز هستند و با افزایش تعداد دانشگاه‌های متخصص در آموزش تخصص‌های پزشکی فقط در ترکیه.

اما برخی از دانشگاه ها هستند که با آزمایشگاه های خود متمایز هستند و شهرت خوبی برای آموزش این تخصص در ترکیه دارند که ما به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بهترین دانشگاه دولتی ترکیه برای تحصیل دندانپزشکی

1- دانشگاه آنکارا

2- دانشگاه Hacettepe

3- دانشگاه Ege

4- دانشگاه قاضی

5- دانشگاه آتاتورک

 بهترین دانشگاه خصوصی ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

1- دانشگاه بسکت

۲- دانشگاه آیدین استانبول

3- دانشگاه مدیپل

4- دانشگاه یدیتپه

5- دانشگاه باهچه شهیر

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تعداد سالهای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه 5 سال است که دانشجو مجوز دندانپزشکی را تکمیل می کند.

دانشجویان دندانپزشکی به مدت دو سال دروس تئوری را مطالعه می کنند، دروس عملی از سال سوم شروع می شود و در دو سال اخیر در بیمارستان ها آموزش عملی می بینند.

پس از اخذ گواهینامه دندانپزشکی عمومی، دانشجویانی که مایل به تخصص هستند می توانند در آزمون DUS قبول شده و سپس رشته تخصصی مناسب را انتخاب کنند.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی دانشگاه دولتی ترکیه:

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه سالانه بین 2500 تا 8000 دلار است. این قسط فقط شامل شهریه دانشگاه می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه خصوصی ترکیه

قیمت تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه از 10000 تا 23000 دلار در سال می باشد. شهریه دانشگاه با توجه به دانشگاه و زبان تحصیل متفاوت است

مشاوره تحصیل دندانپزشکی ترکیه

مشاوره رایگان مهاجرت کاری و تحصیلی دندانپزشکی در ترکیه

در این متن، ما قصد داریم به شما اطلاعاتی در مورد فرصت‌های تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه ارائه دهیم. اگر شما علاقه دارید به تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکیه در ترکیه بپردازید، توصیه می‌شود با مشاوران و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید تا شرایط تحصیلی، بورسیه‌ها، مقررات سنی و دیگر جزئیات مرتبط با تحصیل در ترکیه را به دقت بررسی کنید. ما آماده‌ایم تا در تمام مراحل تحصیلی شما را همراهی کنیم و به شما در انتخاب شهر و دانشگاه مناسب کمک کنیم. برای مشاوره و انجام کارهای تحصیلی خود، می‌توانید با گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.