پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین در حال حاضر یکی از سریع ترین مقاصد در حال رشد برای دانشجویان بین المللی است که در مقطع لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS) در جهان تحصیل می کنند. تقریباً 49 کالج پزشکی مجاز دارد که دانشجویان بین المللی را برای MBBS می پذیرند. طبق آمار، سالانه بیش از 10000 دانش آموز MBBS را در چین می گذرانند.

رشته پزشکی در چین یک برنامه پنج ساله است که هدف آن ارائه تجربیات آموزشی پزشکی با کیفیت است که فارغ‌التحصیلان را قادر می‌سازد تا به پزشکان شایسته با دانش پزشکی، مهارت‌های بالینی کافی و حرفه‌ای تبدیل شوند.

برخی از دانشکده های پزشکی برتر چین با بهترین برنامه های رشته پزشکی در چین آموزش داده شده به زبان انگلیسی عبارتند از کالج پزشکی دانشگاه شانتو (SUMC)، دانشگاه پزشکی پایتخت (CMU)، دانشکده پزشکی دانشگاه Xiamen (XMU)، دانشکده پزشکی دانشگاه جیانگسو (JSU) و گوانگژو. دانشگاه پزشکی (GMU).

در مقاله ما تلاش می‌کنیم علاوه بر معرفی تحصیل در چین ، به پاسخ به سوالات اساسی مرتبط با تحصیل پزشکی در چین بپردازیم. این اطلاعات شامل مواردی مانند شهریه تحصیل در رشته پزشکی در چین، شرایط تحصیل در پزشکی در چین، شرایط سنی تحصیل پزشکی در چین، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در پزشکی در چین، دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید در چین، شرایط ویزای تحصیل پزشکی در چین، و درآمد پزشکی در چین و موارد مشابه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر شما به تحصیل در رشته پزشکی در کشور چین یا سایر کشورها علاقه دارید، می‌توانید با مشاوران ما از طریق چت در واتس‌آپ تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد این رشته و فرصت‌های تحصیلی در اختیارتان قرار دهیم.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

شرایط پزشکی در چین

مزایای تحصیلی پزشکی در چین

در سال 2007، وزارت آموزش چین (MOE) “مقررات موقت برای استانداردهای کنترل کیفیت در آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی” را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی منتشر کرد. این ابتکار تجربه آموزشی با کیفیت و استاندارد را برای دانشجویان بین المللی تضمین می کند.

دلایل زیادی برای تحصیل MBBS در چین وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

همه 45 دانشکده پزشکی تایید شده تحت نظارت مستقیم دولت چین در “دایرکتوری دانشکده های پزشکی جهانی” سازمان جهانی بهداشت (WHO) قرار دارند و توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تایید شده اند.
واجد شرایط درخواست برای آزمایشات ملی غربالگری پزشکی مانند شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان (PMDC)، شورای پزشکی هند (MCI)، کمیسیون عربستان سعودی برای تخصص های بهداشتی (SCHS)، شورای حرفه های پزشکی و دندانپزشکی، حرفه های پزشکی شورای آفریقای جنوبی، هیئت ارزیابی حرفه ای و زبانی (PLAB) در بریتانیا و آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE)؛
اساتید پزشکی درجه یک، طیف گسترده ای از بورسیه ها، شهریه مقرون به صرفه و امکانات پزشکی پیشرفته؛
کارآموزی پزشکی از بیمارستان های سطح بالا که زیرساخت ها و فناوری بی نظیری دارند.
مهارت‌های پژوهشی دانشجویان را تقویت می‌کند تا به صنعت پزشکی پررونق چین کمک کند و؛
فرصت های نامحدود پس از فارغ التحصیلی.

مدت زمان تحصیل پزشکی در چین

برنامه درسی پنج ساله شامل دروس پایه در سال اول، دروس پایه و بالینی مبتنی بر سیستم، دوره های آموزشی مهارتی و دروس انتخابی در سال دوم و سوم، دروس بالینی در سال چهارم، کارآموزی بالینی و دروس انتخابی در سال پنجم است. .

دوره‌ها به زبان انگلیسی توسط دانشکده‌های علوم پایه و بالینی واجد شرایط تدریس می‌شوند و کتاب‌های درسی معتبر بین‌المللی و انتشارات به عنوان مرجع برای دانشجویان هستند. این برنامه به طور موثر علوم پایه پزشکی را با آموزش بالینی پیشرفته ادغام می کند.

شهریه دانشگاه های پزشکی در چین

گرچه در بعضی کشور های اروپایی هزینه کمتری نسبت به چین برای تحصیل پزشکی وجود دارد اما هزینه تحصیل در چین نسبت به بیشتر دانشگاه های کشور های غربی مناسب تر است. بسته به کالج/دانشگاه و مکان در چین، شهریه سالانه MBBS از 3200 تا 11000 دلار آمریکا متغیر است.
یکی از دلایل اصلی که دانشجویان برای تحصیل پزشکی خود به مقاصدی مانند چین روی می آورند، هزینه آن است. برنامه‌ها در ایالات متحده و بریتانیا می‌توانند فوق‌العاده گران باشند، و در حالی که برخی از دوره‌ها، اساتید و برنامه‌های با کیفیت را ارائه می‌دهند، بسیاری از باهوش‌ترین دانشجویان قادر به پرداخت هزینه‌های شهریه نیستند، چه رسد به مسکن، هزینه‌های بین‌المللی، کتاب‌های درسی. ، و غیره.

پس چه کار می کنند؟ آنها به چین روی می آورند که دارای موسسات پزشکی مشهور جهانی است که گام های پیشگامانه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی ایجاد کرده اند. شهریه ها معمولاً به طور متوسط سالانه بین 5000 دلار و 8400 دلار آمریکا می رسد – کسری از آنچه دانش آموزان در مقاصد دیگر برای برنامه ها، مدرک ها و برنامه های درسی مشابه می پردازند. به طور کلی، مدارک تحصیلی برای برنامه های پزشکی در چین با هزینه هایی به دست می آید که 70٪ کمتر از ایالات متحده است. البته این هزینه ها به مدرک انتخابی دانشجو در رشته پزشکی بستگی دارد. خوشبختانه، چین تقریباً هر چیزی را که بخواهید ارائه می دهد.

تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی ممکن است؟

از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان جهانی در جهان شناخته شده است، داشتن فرصتی برای تدریس توسط یک استاد یا دکتر انگلیسی زبان می تواند برای دانشجویان مزیت رشک برانگیزی ایجاد کند. خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌های چین برنامه‌های مدرک پزشکی را ارائه می‌دهند که همگی توسط پزشکان مشهور بین‌المللی به زبان انگلیسی (یا چینی، اگر دانشجویان آن گزینه را ترجیح می‌دهند) تدریس می‌کنند. در واقع، اکثر دانشگاه های پزشکی چین در بین 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند و چندین دهه برنامه های MBBS (لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی) انگلیسی را تدریس کرده اند.

چین با دوره‌ها و برنامه‌های انگلیسی در همه سطوح، از برنامه‌های 6 ساله کارشناسی گرفته تا برنامه‌های 4 یا 5 ساله کارشناسی ارشد، و حتی برنامه‌های دکترا، هر آنچه را که دانشجویان علاقه‌مند به پزشکی نیاز دارند، در اختیار دارد. این واقعیت که مجموعه‌ای از دانشگاه‌های آن از زبان انگلیسی برای اجرای سخنرانی‌های خود استفاده می‌کنند، فقط به افزایش کیفیت آموزش و دسترسی به برنامه‌ها کمک می‌کند.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

برترین دانشگاه های پزشکی چین

در اینجا لیستی از بهترین دانشگاه های پزشکی در چین آمده است:

دانشگاه پکن
دانشگاه فودان
شانگهای جیائو تانگ
دانشگاه شینهوا
دانشگاه سون یات سن
دانشگاه ژجیانگ
دانشگاه نانجینگ
دانشگاه مرکزی جنوبی
دانشگاه علم و فناوری هوآژونگ

شرایط تحصیل پزشکی در چین

دوره تحصیلی پزشکی در چین به دو رشته پزشکی و جراحی تقسیم می‌شود و برای کسب مدرک کارشناسی در این رشته‌ها حدوداً 5 تا 6 سال زمان نیاز است. این 6 سال تحصیل به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش آموزش تئوری که معمولاً در 5 سال اول انجام می‌شود و دوره کارآموزی در بیمارستان‌ها که در سال آخر انجام می‌پذیرد.

بر اساس شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در چین، دانشجوها باید در بازه سنی 18 تا 25 سال قرار داشته باشند. همچنین متقاضیان تحصیل پزشکی در چین برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی باید حداقل 70 درصد نمره را در دروس اصلی مانند فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی کسب کنند.

برای شروع دوره کارشناسی در تحصیل پزشکی در چین، شما باید یک دوره 12 ساله تحصیلی را پشت سر بگذارید و مدرک دیپلم را دریافت کرده باشید. سپس می‌توانید برای پذیرش در دوره پزشکی یا پری‌مدیکال در چین اقدام کنید.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

پذیرش در دانشکده پزشکی چین

در این مقاله، ما قصد داریم به شما اطلاعاتی در مورد فرصت‌های تحصیل پزشکی در چین ارائه دهیم. اگر شما علاقه دارید به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در چین بپردازید، توصیه می‌شود با مشاوران و کارشناسان گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید تا شرایط تحصیلی، بورسیه‌ها، مقررات سنی و دیگر جزئیات مرتبط با تحصیل در چین را به دقت بررسی کنید. ما آماده‌ایم تا در تمام مراحل تحصیلی شما را همراهی کنیم و به شما در انتخاب شهر و دانشگاه مناسب کمک کنیم. برای مشاوره و انجام کارهای تحصیلی خود، می‌توانید با گروه مهاجرتی اوج پرواز تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید