تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا همیشه یکی از روش های اصلی برای مهاجرت نه تنها برای دانشجویان بلکه برای آن دسته از متقاضیانی است که تصمیم به مهاجرت به کشور آمریکا را دارند. با این وجود این تصمیم کاملا عاقلانه و درست میباشد از این رو  که امروزه بهترین روش و کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به کشور آمریکا وسایر کشورهای آمریکایی و اروپایی از طریق تحصیل در آن کشور می باشد. به صورت کلی شاید بالا ۹۰ % از متقاضیانی که برای تحصیل به آمریکا می روند در آنجا خواهند ماند و جذب آن کشور می شوند.

امریکا یا نام دیگر آن ایالات متحده از نظر بزرگی سومین کشور پهناور جهان و همچنین با تقریبا 300 میلیون جمعیت سومین کشور پرجمعیت جهان نیز میباشد. ایالات متحده که در آمریکای شمالی واقع شده است، از سمت غرب با اقیانوس آرام و از جهت شرق با اقیانوس اطلس مجاورت دارد و با کشور های کانادا و مکزیک هم مرز است. واحد پولی آمریکا دلار است.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مزایای تحصیل در کشور آمریکا

تحصیل در آمریکا از نظر شرایط زندگی و تحصیلات به عنوان یک کشور جهان اولی دارای مزایای منحصر به فرد و جذابی است که در زیر تنها برخی از انهارا مرور میکنیم:

شیوه ی آموزشی و سیستم تحصیلی مدرن و برتر دنیا: یکی از محبوب ترین و مدرن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل و زندگی کشور آمریکا میباشد . با تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا میتوانید تحصیل و کسب علم در پیشرفته ترین کشور دنیا و بهترین دانشگاه های دنیا را تجربه کنید. بسیاری از دانشگاه های آمریکا بالاترین رنک های علمی جهان در زمینه علمی و تحقیقاتی را دارند. 

امکان کار دانشجویی در امریکا و فرصت های شغلی بسیار بعد از تحصیل: ایالات متحده به عنوان یکی از کشورها با  پایین ترین نرخ های بیکاری، گزینه فوق العاده ای برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی است. گرچه که ممکن است محدودیت هایی در مدت اقامت بعد از پایان تحصیل ممکن است وجود داشته باشد، اما همیشه فرصت هایی برای افرادی که مصمم هستند که در آمریکا مشغول به کار شوند وجود دارد. حتی کسانی که تمایل دارند پس از تحصیل به کشور خود برگردند، می توانند مطمئن باشند که مدرک تحصیلی از یک دانشگاه آمریکایی آنها را نسبت به دیگران متمایز کرده و یک قدم  به شغل رویاییشان نزدیک تر می کند.

دریافت بورسیه های تحصیلی متنوع: برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در کشور آمریکا را دارند، بورسیه هایی  و کمک هزینه هایی که دانشگاه های آمریکا پیشنهاد میکند میتواند انگیزه ی مضاعف باشد. این بورسیه ها در دانشگاه ها و رشته های مختلف متفاوت است و در مقطع ارشد و دکترا بیشتر یافت میشود.

نظام آموزشی و تحصیلی در کشور آمریکا

سیستم آموزشی ایالات متحده شامل 12 سال آموزش ابتدایی و متوسطه  می باشد بعد از تحصیلات دبیرستان دانش آموزان برای ادامه تحصیل میتواند به کالج و دانشگاه بروند.در ایالات متحده، تقویم مدارس از آگوست یا سپتامبر شروع می شود و تا ماه مه یا ژوئن ادامه می یابد. 

اکثر دانش آموزان مدرسه را در پاییز شروع میکنند. سال تحصیلی از سه ترم تشکیل شده است که ترم نامیده می شود. ترم اول از سپتامبر تا دسامبر است و پس از آن یک تعطیلات کوتاه بین ترم ها وجود دارد. ترم دوم از ژانویه تا می است. ترم آخر تعطیلات تابستانی است. دانش آموزان پس از متوسطه می توانند از ژوئن تا آگوست در تعطیلات تابستانی باشند.

آموزش ابتدایی و متوسطه 

سیستم آموزشی مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر آمریکا  یک پارچه است. با این حال، تفاوت جزئی از یک ایالت به ایالت  دیگر وجود دارد. آموزش ابتدایی و متوسطه به دو دسته تقسیم می شود:

مدرسه ابتدایی در آمریکا : برای کودکان 6-7 سال از مهدکودک تا کلاس 5 یا 6 ادامه دارد.

مدرسه راهنمایی در امریکا: به مدت 2 تا 3 سال از کلاس 6 یا 7 تا کلاس 8 ادامه دارد.

دبیرستان در آمریکا : به مدت 4 سال از کلاس 9 تا کلاس 12 ادامه دارد.

تحصیل در مدارس و دبیرستان های آمریکا

پس از پایان کلاس 12 ، دانش آموزان در امریکا دیپلم دبیرستان را  دریافت می کند. برای ورود به تحصیلات دانشگاهی و بالاتر، دانش آموزان باید دوره متوسطه (دبیرستان) را به پایان برسانند. آموزش اجباری در ایالات متحده به طور کلی رایگان است، با این وجود، ممکن است هزینه هایی از جمله سفرهای علمی، لباس، کتاب و غیره وجود داشته باشد. همچنین بعضی مدارس خصوصی نیز در امریکا وجود دارند. 

در کشور آمریکا مدارس به دو صورت خصوصی و دولتی وجود دارد. اگر شما هم قصد تحصیل خود یا فرزندانتان در یکی از مدارس امریکا را دارید، باید بدانید که تحصیل در مدارس آمریکا بیشتر برای افراد دارای اقامت و ساکن امریکا ممکن است. اگر قصد تحصیل در مدارس دبیرستان در آمریکا را دارید میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس در واتس آپ میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پذیزش تضمینی آمریکا

تحصیلات عالی و دانشگاهی در آمریکا

ایالات متحده بیش از 4500 موسسه تحصیلات تکمیلی دارد.تحصیلات بعد از دوره ی مدارس و دیپلم در کانادا به صورت آموزش در کالج ها و دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان پذیر است. بعد از سپری کردن دوره دبیرستان اگر دانش آموزان با موفقیت مدرک دیپلم را دریافت کنند، می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در کالج ها یا دانشگاه های آمریکا ادامه بدهند.
در امریکا انواع مختلفی از سیستم های آموزشی برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد. در امریکا تحصیلات تکمیلی در موسساتی همچون کالج یا دانشگاه دولتی، کالج یا دانشگاه خصوصی و موسسه فناوری که همگی امکان ادامه تحصیل را به دانشجویان در امریکا میدهند.تحصیلات در کالج ها معمولا دو ساله و حرفه محور و در دانشگاه ها در مقاطع لیسانس فوق لیسانس و دکترا و عمدتا تئوری محور یا پژوهشی است.

همانطور که قبلا گفته شد دانش آموزان می توانند بعد از به پایان رساندن دوره ی دبیرستان بجز کالج ها به دانشگاه ها نیز وارد شوند. یا این تفاوت که دانشگاه ها آموزشگاه هایی هستند که هم تحصیلات کارشناسی و هم تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. سیستم مدارک در دانشگاه های کانادا مشابه سیستم دانشگاهی در آمریکا است.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های آمریکا

برای تحصیل در این دوره باید وارد دانشگاه ها در کانادا شوید ، برای ورود به دانشگاه ها در کانادا و تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز به نشان دادن مدرک پایان تحصیلات دبیرستان( دیپلم) دارید. برای ورود به دوره ی لیسانس در دانشگاههای کانادا گاهی نیاز به شرکت در آزمون های ورودی مانند SAT دارید. مقطع کارشناسی در کانادا حدودا 4 سال زمان میبرد و شما میتوانید در تمام رشته های زیر گروه های علوم تجربی ، انسانی و ریاضی به تحصیل خود ادامه دهید.
همچنین دانشجویان میتوانند بعد از گذراندن دوره کالج 2 ساله برای ادامه ی تحصیل وارد مقطع کارشناسی در کانادا شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آمریکا

برای کسب پذیرش در مقطع ارشد در دانشگاه های کانادا نیاز به پایان رساندن دوره ی کارشناسی و اخذ دانشنامه دارید. البته در صورتی که هنوز موفق به پایان رساندن دوره ی کارشناسی نشده اید و در سال آخر دوره لیسانس هستید همچنان امکان اقدام برای دوره ارشد وجود دارد.
رشته های موجود در دانشگاه های کانادا در این مقطع به دو صورت کورس بیست و تز بیس هستند. معمولا برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها باید صلاحیت خود را به دانشگاه ها نشان دهید.

برای گرفتن پذیرش در این مقطع معمولا مدرک زبان های دولینگو(در برخی موارد،مدرک زبان آیلتس ،تافل هوم ادیشن نیاز است . همچنین در برخی از رشته ها داشتن آزمون GRE ضروری است یا شانس پذیرش را بالا میبرد.

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا

دانشجویان میتوانند بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، برای تحصیل در دوره ی دکترا در دانشگاه های کانادا اقدام کنند. پذیرش در این دوره در کانادا 3 تا 5 سال طول میکشد. و بیشتر زمان آموزشی در این دوره ها صرف کارهای تحقیقاتی میشود.
برای کسب پذیرش در دوره ی کانادا در کانادا نیاز یه نشان دادن صلاحیت علمی و زلانی خود به دانشگاه و تیم پذیرش دارید.

ویزای تضمینی تحصیلی آمریکا

شرایط و نحوه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا

طبق سایت رسمی مهاجرت آمریکا اولین چیزی که برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا نیاز دارید داشتن پذیر از یکی از دانشگاه های کانادا میباشد. پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا متقاضیان میتوانند بعد آماده کردن مدارک لازم(تمکن،مدارک تحصیلی و فرم های مربوط ، استادی پلن و…) ابتدا به صورت آنلاین درخواست ویزای خود را سابمیت کرده و سپس برای انجام ویزا متریک به یکی از مراکز معتبر و توصیه شده از سفارت کانادا در یکی از کشور های اطراف مراجعه کنند.

شرایط تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آمریکا

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ابتدا نیاز به شرکت در مقطع لیسانس و تحصیل در یکی از رشته های مرتبط با علوم تجربی(لیسانس ساینس) مانند زیست شناسی، شیمی و …. به مدت 4 سال دارید. بعد از به اتمام رساندن دوره ی لیسانس از یکی از دانشگاه های کانادا متقاضی میتواند بعد از گذراندن دوره های مربوط و شرکت در آزمون های لازم رشته ی مورد علاقه خود را انتخاب کند.

پذیرش و ویزا با تافل هوم ادیشن و دولینگو آمریکا

یکی از مواردی که برای بسیاری از متقاضیان سوال شده است. امکان اخذ پذیرش و ویزا برای کشور آمریکا و دانشگاه های این کشور با آزمون تافل آنلاین در خانه و دولینگو میباشد. در این خصوص باید گفت که بعضی از دانشگاه های کشور آمریکا این آزمون را ممکن است تایید کنند. و خوشبختانه موسسه ما توانسته برای بسیاری از دانشگاه های آمریکا با این آزمون ها پذیرش بگیرد. همچنین امکان اخذ آزمون تافل تضمینی نیز ممکن میباشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به قسمت مربوطه در مقاله آزمون تافل هوم ادیشن و آزمون دولینگو مراجعه کنید یا از طریق چت در واتس آپ با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره پذیرش آمریکا

ویزای تضمینی آمریکا

در صورتی که شما نیز تصمیم به اقدام برای دریافت هر یک از انواع ویزا های به کشور آمریکا را دارید می توانید از خدمات تضمینی موسسه مهاجرتی اوج پرواز استفاده کنید. بدین منظور به وسیله یکی از روش های ارتباطی مانند تماس و چت آنلاین در واتساپ و یا فرم ارزیابی با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما پس از بررسی شرایط شما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس برقرار خواهند کرد.

اخذ پذیرش تضمینی در آمریکا

یک اتفاق خوب و منحصر به فرد برای آن گروه از عزیزانی که دغدغه پذیرش خود در کشور آمریکا را دارند این است که ایجنت ها و وکلای موسسه مهاجرتی اوج پرواز هر ساله برای تعدادی از متقاضیان اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی تضمینی از کشور آمریکا می کند. اگر شما نیز متقاضی ادامه تحصیل در آمزیکا هستید برای برخورداری از خدمات مهاجرتی ما میتوانید شرایط خود را از قسمت تماس با ما یا چت در واتساپ را ارسال کنید.

موسسه مهاجرتی آمریکا

در این نوشته بر آن بودیم که با مرور شرایط مهم و اساسی در مورد تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف آمریکا وضعیت این کشور را پوشش دهیم. اگر احتیاج به بررسی وضعیت شما و اطلاعات تخصصی و اختصاصی برای تحصیل در هر یک از مقاطع یاد شده دارید میتوانید از قسمت تماس با ما و یا از قسمت چت آنلاین در واتساپ با مشاوران موسسه پرواز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. می توانید سوالات خود را از طریق دیدگاه ها نیز برای ما ارسال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *