تقلب در دولینگو

 تقلب در آزمون دولینگو یکی از سوالاتی است که ممکن است در سال های اخیر که به خاطره محدودیتهای پاندمی و شرایط کرونا و پس از رایج شدن آزمون دولینگو و لغو شدن سایر آزمون های حضوری، بسیار رایج شده باشد. در این مقاله سعی می کنیم با معرفی اجمالی این آزمون به این سوال پرتکرار و همچنین این پدیده جدید شرایط کرونایی پاسخ دهیم.در صورت اینکه شرکت در ازمون دولینگو و همچنین قبولی تضمینی در آزمون دولینگو دغدغه شما نیز می باشد در ادامه این مقاله همراه ما باشید. همچنین اگر اطلاعات بیشتری در خصوص آزمون دولینگو و همچنین منابع لازم و نحوه مطالعه در این آزمون را نیاز دارید میتوانید برای مطالعه به مقاله های اصلی ما در خصوص آزمون دولینگو وارد شوید.

ازمون دولینگو چیست؟

 در ابتدا DOULINGO تنها نام یک پلتفرم و نرم افزار آموزش آنلاین زبان انگلیسی بود. اما پس از  محبوبیت و فراگیری این پلتفرم مدیران و تصمیم گیران تصمیم به گسترش این پلتفرم برای آموزش زبان های دیگر به صورت قدم به قدم و مرحله به مرحله کردند. پس از مدتی بلند پروازی های مدیران دولینگو به حدی فراتر رفت که این پلتفرم پس از مدتی و با ارائه یک آزمون آنلاین به عنوان یک مدرک زبان شناخته شد.

 در ابتدا شرکت و اعتبار در این آزمون به خاطر آنلاین بودن خیلی مورد استقبال موسسات، دانشگاه ها و سفارت ها و همچنین متقابلاً متقاضیان قرار نگرفت. اما پس از شیوع ویروس کرونا و ظهور این ویروس و همچنین کنسل شدن آزمون های حضوری و معتبری همچون آیلتس و تافل تبدیل به فرصتی بی نظیر برای یکه تازی شناخت بیشتر آزمون دولینگو شد. 

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد لغو مکرر آزمون های حضوری و با درخواست متقاضیان مهاجرت تحصیلی و درخواست ویزا از دانشگاهها و سفارتخانه های کشورهای دیگر باعث جلب توجه بیشتر به این آزمون شد. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد با سرعت کم نظیر بعضی دانشگاه ها و  سفارت‌خانه‌های کشور های مختلف یکی پس از دیگری مجبور به تایید این آزمون کردند.

 به جز لغو آزمون های حضوری از دیگر دلایل محبوبیت و فراگیر شدن آزمون دولینگو می توان به هزینه ی کمتر آن نسبت به دیگر آزمون ها، آنلاین بودن، در دسترس بودن، امکان شرکت حداقل دو بار و همچنین سرعت بالای ارائه و انتشار کارنامه متقاضی نام برد.

 تقلب در آزمون دولینگو ممکن است؟

 همانطور که در بالا به آن اشاره شد پس از فراگیر شدن و مورد تایید شدن این آزمون به عنوان یک آزمون معتبر به ویژه در شرایط کرونا، آنلاین بودن شرکت از راه دور در این آزمون بسیاری از متقاضیان را  در مورد امکان تقلب در ازمون دولینگو یا کمک از بیرون برای کسب نمره دلخواه در این آزمون با پرسش های زیادی مواجه کرد.

 پاسخ به این سوال کاملاً واضح می باشد، تقلب در هر آزمونی چه حضوری و چه آنلاین و از راه دور ممکن است. البته این موضوع تنها یک طرف ماجرا می باشد و قطعاً برگزارکنندگان هر آزمونی چه حضوری و آنلاین از این احتمال آگاه هستند. و همچنین تمهیدات و مقررات لازم را برای جلوگیری از آن اعمال خواهند کرد.

 آزمون دولینگو نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. بررسی روند و تغییرات این آزمون نشان می دهد که با وجود باگ هایی که در ابتدای راه این آزمون وجود داشت اما کم کم امنیت و حساسیت آزمون بالاتر رفت. با توجه به این حساسیت و قوانین سفت و سخت هر روز احتمال تقلب در آزمون دولینگو کمتر می شود. در ادامه با قوانین و مقررات این آزمون را بررسی می کنیم.

برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو، داوطلبان ملزم به رعایت یک سری از قوانین به شرح زیر هستند:

 محلی که متقاضی قصد شرکت در آزمون را دارد باید اتاقی ساکت و دارای نور کافی باشد. در صورتی که محل آزمون نور کافی نداشته باشد و کوچکترین صدایی در محیط آزمون توسط سیستم هوشمند و همچنین مراقبین آزمون تشخیص داده شود به سرعت باعث اینولید شدن و لغو آزمون می شود.

  گوشها، صورت و همچنین چهره متقاضی باید کاملاً واضح و مشخص باشد، حتی در صورت داشتن عینک بر روی صورت انعکاس نور بر روی آن نباید باعث ابهام در روند آزمون شود.

 داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند نباید از اینکه آفتابی و یا هندزفری یا هدفون و یا هر وسیله مشکوک و غیر مجازی استفاده کنند.

 امکان ارتباط و صحبت در طول آزمون با هیچ شخص دیگری مجاز نیست.

 

 حرکات بدن و صورت و همچنین چشم ها به وسیله هوش مصنوعی پس از آزمون به وسیله مراقبین کنترل می شود. در صورتی که هرگونه حرکت غیر مجاز آیا مشغولی تشخیص داده شود منجر به لغو آزمون و رد آن میشود.

  در هنگام شروع آزمون مشخصات متقاضی با مدارک هویتی او تطابق داده میشود.

 در هنگام شروع آزمون سیستم که متقاضی باید با آن در آزمون شرکت کنند توسط هوش مصنوعی کنترل می شود و در صورتی که هرگونه ارتباط مشکوکی رویت شود امکان ادامه آزمون و یا ورود به محیط آزمون داده نمی شود.

 روش های تقلب در دولینگو

 به عنوان یک آزمون آنلاین از راه دور بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون دولینگو به فکر کمک از بیرون به وسیله استفاده از گوشی موبایل، حضور فرد دیگری در آزمون، استفاده از هندزفری، همراه داشتن کاغذ، کمک از گوگل و یا دیگر روش های رایج می باشند.اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بسیاری از روش های گفته شده توسط تیم بازبینی و برگزار کنندگان این آزمون پیش بینی شده است. به این صورت که   فعالیت متقاضی در محیط آزمون پس از ورود به آن ضبط شده همچنین حرکات متقاضی ضبط می گردد. پس از ورود به محیط آزمون امکان باز کردن صفحه دیگری می باشد. در صورت حرکت مشکوک چشم ها و اعضای بدن  با حساسیت بالا آزمون رد میشود.

دولینگو تقلب را تشخیص میدهد؟

شاید پس از اینکه متوجه شدید که امکان برگزاری در این آزمون به صورت آنلاین و از راه دور ممکن میباشد، حتماً فکر احتمال فریب و یا تقلب در این آزمون در ذهن شما تداعی شده باشد. اما قبل از تصمیم گیری بهتر است به این نکته توجه کنید که متولیان و برگزارکنندگان آزمون دولینگو قبل از شما تمامی موارد گفته شده را بررسی کرده‌اند و تا حد امکان با استفاده از تکنولوژی و اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری می کنند.

همچنین با گذشت زمان و تایید شدن این آزمون از طرف دانشگاه ها و سفارت خانه ها و دیگر موسسات معتبر دنیا سیستم پیشگیری و امنیت این آزمون نسبت به گذشته ارتقای چشمگیری داشته است و همچنین حساسیت، بازبینی، و سخت گیری در این آزمون افزایش پیدا کرده است. اگر صرفاً به دلیل آنلاین بودن احساس کردید که احتمال تقلب در این آزمون به سادگی امکان پذیر می باشد، حتماً تجدید نظر کنید. طبق تجربیات بسیاری از داوطلبانی که در ماه های اخیر در این آزمون شرکت کرده اند احتمال این ولیدی و یا رد شدن آزمون از احتمال تایید شدن آن مخصوصاً در صورت کوچکترین تخلف و حرکت مجازی بیشتر شده است.

دولینگو تقلب را چگونه تشخیص می دهد؟

 علاوه بر نکات گفته شده در گذشته قابل ذکر است که در هنگام شروع آزمون صدا تصویر و همچنین حرکات شما ثبت می شود. آزمون دارای قوانین و هوش مصنوعی خودکار می باشد درصورت آنکه متقاضی از محیط آزمون بیرون رود یا دارای حرکات مشکوک دست،پا و چشم ها باشد منجر به لغو آزمون می شود. با توجه به نوع تخلف و فعالیت غیرقانونی متقاضی عواقب آن نیز متفاوت می باشد.

دلایل اینولدی دولینگو

نتیجه گیری خیلی مهم

  تقلب در هر آزمونی مانند سایر آزمون های حضوری و غیر حضوری ممکن است. اما همانطور که در موارد قبلی نیز به آن اشاره شد عواقب خود را دارد. همچنین به دلیل سخت گیری ها و حساسیت بیشتر برگزار کنندگان ازمون دولینگو به احتیاط ، مشورت و تامل بیشتر نیاز دارد. صورتی که شما نیز  تصمیم به شرکت در آزمون دولینگو را دارید و به دلیل کمبود وقت و یا آشنا نبودن با این آزمون می خواهید هر چه سریعتر موفق به اخذ یک مدرک معتبر زبان انگلیسی شوید، قبل از اقدام به هر عملی حتماً نکات گفته شده را مد نظر قرار دهید و حتما با کارشناسان ما مشورت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط دقیق تر شما و به منظور شرکت در کلاس های آمادگی و اخذ مدرک آزمون دولینگو تضمینی و در کمترین زمان میتوانید از قسمت تماس با ما با کارشناسان گروه اوج پرواز ارتباط برقرار کنید. گروه اوج  پرواز با حداقل 4 سال تجربه در زمینه آمادگی ازمون دولینگو و اخذ پذیرش می‌تواند متقاضیان را برای اخذ تضمینی آزمون دولینگو در کوتاهترین زمان آماده کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *