آزمون جی ار ای انلاین

آزمون جی آر ای GRE آنلاین یک ازمون بین المللی است که به صورت حضوری و بعد از شرایط کرونا به صورت آزمون  آنلاین GRE نیز برگزار شد. اين ازمون مانند سایر ازمون های دیگر مانند آزمون دولینگو، آیلتس انلاین اندیکاتور، تافل انلاین هوم ادیشن و آزمون تولک به صورت انلاین و حضوری(تا آخرین تغییرات) برگزار می شود. در این ادامه به این آزمون و تاثیر آن بر گرفتن پذیرش و تحصیل در کشور ها و دانشگاه های کشور های مختلف می پردازیم.

میتوانید شرایط تحصیل در کشور های مختلف و تاثیر آزمون جی آر ای را از لینک های مربوطه دنبال کنید.  تحصیل در ایتالیا ، تحصیل در آمریکا ، تحصیل در سوئد ، تحصیل در کانادا ، تحصیل در اسپانیا ،تحصیل در انگلیس و تحصیل در استرالیا .

صفر تا صد آزمون GRE جی آر ای شرایط+منابع+هزینه

یکی از سوالات  متداول برای بسیاری این است که آزمون GRE چیست و چرا برای پذیرش در دانشگاه های بسیاری از کشورها اهمیت و نقش بسزایی دارد. اگر شما نیز یکی از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پاسخ های خود در مورد آزمون جی آر ای یا GRE هستید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ایا ازمون جی ار ای اهمیت دارد؟

بله، آزمون GRE (Graduate Record Examination) یکی از آزمون‌های مهم و اهمیت‌دار برای ورود به برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های برتر جهان است. این آزمون برای ورود به برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در بسیاری از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز است و نقش بسیار مهمی در فرایند انتخاب دانشجویان دارد. اهمیت این آزمون به دلیل دلایل زیر است:

  1. اعتبار بین‌المللی: آزمون GRE یکی از آزمون‌های بین‌المللی است که توسط دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی معتبر در سراسر جهان قبول می‌شود. بنابراین، دریافت نمره خوب در این آزمون می‌تواند در فرایند ورود به دانشگاه‌های برتر و تحصیل در برنامه‌های مرتبط با رشته تحصیلی شما تأثیر مثبتی داشته باشد.
  2. اعتبار در انواع برنامه‌های تحصیلی: GRE برای ورود به برنامه‌های کارشناسی ارشد، دکترا، و حتی برخی برنامه‌های MBA (Master of Business Administration) و دیگر برنامه‌های تحصیلی مورد نیاز است. بنابراین، اگر قصد تحصیل در یکی از این برنامه‌ها را دارید، آزمون GRE اهمیت زیادی دارد.
  3. ارزیابی مهارت‌های تحلیلی و علمی: GRE علاوه بر مهارت‌های زبانی، مهارت‌های تحلیلی و علمی فرد را نیز ارزیابی می‌کند. نتایج این آزمون به دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی اطلاعات مهمی درباره توانایی‌های شما در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

بنابراین، اگر قصد تحصیل در برنامه‌های کارشناسی ارشد یا دکترا را دارید و دانشگاه‌هایی با رتبه‌بندی بالا را هدف قرار داده‌اید، آمادگی و شرکت در آزمون GRE اهمیت زیادی دارد.

آزمون جی ار ی چه اهمیتی دارد ؟

ازمون Graduate Record Examination یا ازمون GRE یک آزمون مهم در فرآیند درخواست تحصیلات تکمیلی به خصوص در رشته های دانشکده بازرگانی، اقتصاد و بیزینس است. GRE یک آزمون چند گزینه ای، مبتنی بر رایانه و استاندارد است که اغلب برای پذیرش در دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی و برنامه های کسب و کار فارغ التحصیل (MBA) در سطح جهانی مورد نیاز است.

البته گفتنی است که اگرچه ارائه آزمون جی آر ای در بعضی از رشته های یاد شده و در بعضی از کشورها برای کسب پذیرایش ضروری می باشد اما در بسیاری دیگر از رشته ها می تواند به عنوان مدرک آپشنال و تکمیلی ارائه شود. امروزه داشتن مدرک آزمون جی آر ای تاثیر بسزایی در اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای آمریکا و کانادا دارد.

تقلب در آزمون آنلاین جی آر ای و خرید GRE تضمینی

ازمون جی ار ای از زمانی که انلاین شده است بسیاری را به فکر امنیت این ازمون و احتمال تقلب در ازمون GRE انلاین انداخته است. در این خصوص باید گفت گرچه در هر ازمون و مرحله ای احتمال دستیابی به نتیجه سریع و فوری و یا تقلب و کمک از بیرون وجود دارد اما باید گفت با وجود ضعف هایی در ابتدا امنیت این ازمون روز به روز در حال افزایش است و قبل از انجام هر عملی بهتر است با متخصصین و کارشناسان با تجربه ی سال ها تدریس و برگزاری این ازمون ها مشورت کنید.

کارشناسان و اساتید گروه مهاجرتی اوج پرواز با تجربه سال ها تدریس و برگزاری انلاین ازمون جی ار ای و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا میتوانند بعد از بررسی شرایط شما و مشاره های رایگان ازمون جی ار ای انلاین تضمینی را به شما پیشنهاد کنند.

آزمون جی آر ی برای چه رشته هایی نیاز است؟

آزمون جی آر ای برای بعضی از رشته ها مانند رشته های اقتصاد و همچنین بیزینس و یا رشته های مدیریتی و MBA در برخی از دانشگاه ها ضروری است. همچنین به طور کلی داشتن مدرک جی آر ای در برخی دیگر از رشته ها به عنوان رزومه قوی و یک ویژگی بسیار مثبت تاثیر به سزایی در قبولی متقاضی دارد.

چرا آزمون جی آر ای در خانه محبوب شده است؟

به دلیل آنلاین شدن آزمون GRE و سهولت در برگزاری این ازمون و امکان شرکت کردن در این ازمون از خانه نسبت به بر تعدا شرکت کنندگان این آزمون اضافه شده است. از همین رو یعنی به موجب بالا رفتن تعداد متقاضیان آزمون جی آر ای و همچنین آنلاین شدن این ازمون سطح نمرات بالا رفته و رقابت برای این ازمون بالاتر رفته است.

آزمون GRE در خانه چیست؟

آزمون GRE توسط موسسه ETS برگزار می شود.این موسسه همچنین برگزار کننده آزمون تافل می باشد. موسسه ETS هدف برگزاری این آزمون را  سنجش صلاحیت علمی و هوشی افراد برای ورود به مراکز آزمون ها، دانشگاه ها برای تحصیلات تکمیلی و همچنین مراکز کسب و کار عنوان کرده است .

در لغت GRE کوتاه شده عبارت Graduate Record Examinations  می باشد.این آزمون به خصوص برای بسیاری از دانشگاه‌های کشور آمریکا و کانادا یکی از معیارهای اصلی برای فیلتر متقاضیان به منظور اعطای پذیرش برای ادامه تحصیلات تکمیلی می باشد. البته شرکت در این آزمون برای  ورود به بسیاری از رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا، و پسداک  به خصوص در بسیاری از رشته‌های پرطرفدار مانند بیزینس ، MBA و بسیاری از رشته های مهندسی و فنی می باشد.

خرید مدرک جی ار ای انلاین واقعیت دارد؟!

اولا اصطلاح خرید آزمون جی آر ای به کل اشتباه میباشد. پس خرید آزمون GRE واقعیت ندارد اما همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم در ابتدا به دلیل انلاین شدن آزمون GRE و نقص هایی که داشت مشکلاتی در صحت برگزاری و تقلب در این ازمون گزارش میشد که با گذشت زمان و اپدیت هایی که موسسه ETS داده است سلامت برگزاری ازمون بالاتر رفته است. اگر قصد شرکت در این ازمون را دارید حتما باید از اپدیت های این ازمون مطلع شوید همچنین در صورت هرگونه سوال در خصوص کلاس های و نحوه برگزاری ازمون جی آر ای و مشاوره در این زمینه میتوانید از طریق چت در واتس اپ با مشاوران ما در تماس باشید.

ا

آزمون GRE از چه بخش هایی تشکیل شده و تفاوت آن با آیلتس و تافل چیست؟

برای شروع باید بگوییم آزمون جی آر ای(GRE) دارای دو نسخهGENERAL و SUBJECT می باشد.

آزمون GRE General:

نمونه معروف تر و متداول آزمون GRE همین آزمون GRE General می باشد که به صورت هفتگی در بسیاری از موسسات و مراکز جهان و همچنین ایران به دو صورت کامپیوتری برگزار می شود. البته گفتنی است که در شرایط کرونا و محدودیت تشکیل تجمعات این آزمون به صورت آنلاین و از راه دور نیست برگزار می شود.این نوع از آزمون GRE شامل سه بخش:
1. Quantitative ( استدلال محاسباتی و ریاضیات ):این قسمت از آزمون شامل سوالاتی از جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مسائل تشکیل شده است. این بخش به عنوان قسمت و نمره آور این آزمون تلقی می شود و معمولاً اطلاعات پایه و دبیرستانی برای حل مسائل آن کافیست. نمره این سمته ۱۳۰ تا ۱۷۰ می باشد.برای این قسمت از دو سری سوال ۲۵ تایی و برای هر کدام ۳۵ دقیقه زمان تعیین شده است.
2 . Verbal ( استدلال کیفی و مهارت زبانی ): این قسمت مهارت زبانی متقاضی را مورد سنجش قرار می دهد و دارای سوالات جای خالی و همچنین درک مطلب می باشد.این سوالات در دو سری و به صورت ۵ گزینه ای بوده و دارای امتیازی بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ می باشد. پاسخگویی سوالات بدون احتساب نمرات منفی است.
3 . Analytical Writing ( قسمت نوشتاری تحلیلی ):این قسمت دارای دو بخش ISSUE و ARGUMENT می باشد.در بخش ISSUE متقاضی ۴۵ دقیقه زمان دارد.برای نوشتن و کسب نمره قابل قبول در این بخش متقاضی باید نهایت توانایی زبانی خود از نظر گرامری انتخاب لغات و همچنین تحلیل و استدلال را به کار گیرد. نمرات این بخش از ۰ تا ۶ بوده و نمره ۴ نمره قابل قبولی محسوب می شود. قسمت دوم ARGUMENT می باشد که متقاضی ۴۵ دقیقه زمان برای مطالعه و تحلیل نقادانه یک متن داده شده و اصلاح اشکالات آن دارد.

ازمون انلاین gre

آزمون GRE Subject:

نسخه موضوعی GRE یا همان GRE Subject  از دروس علمی و رشته هایی مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان شناسی می باشد  و نشان دهنده سطح علمی متقاضیان شرکت کننده در این آزمون می باشد. حتماً قبل از شرکت در این آزمون به وب سایت دانشگاه خود رجوع کنید و از ضرورت شرکت در این آزمون اطلاع پیدا کند.  تا لحظه نگارش این مطلب این آزمون سه بار و  به وسیله سازمان سنجش در ایران برگزار می شود.

 نسخه موضوعی آزمون تنها به صورت کاغذی می باشد و از 100  پرسش 5 گزینه ای  تشکیل شده است. تفاوت نسخه موضوعی این آزمون است آزمون GRE General،  احتساب نمره منفی در صورت پاسخ غلط می باشد.   ضرورت شرکت در این آزمون فقط برای آن دسته از دانشگاه‌هایی میباشد که رقابت برای ورود در برخی از رشته های آن بالا می باشد. همچنین گاهی شرکت در آزمون GRE Subject  ضروری نمی باشد اما شرکت و کسب نمره قابل قبول در این آزمون می‌تواند پیشنهادی برای بالا بردن شانس پذیرش و جبران کم کاری ها در مقاطع گذشته باشید.

هزینه آزمون GRE و زمان برگزاری جی ار ای در خانه

 نقطه ی تمایز دیگر آزمونهای GRE Subject و GRE general تفاوت در زمان برگزار آنها می باشد .  آزمون عمومی و جنرال به صورت کلی در هر ماه سال برگزار می شود، در صورتی که آزمون موضوعی و سابجکت آن تنها در سه ماه سپتامبر، اکتبر و آوریل  ارائه می شود.

 مبلغ شرکت در این دو امتحان تقریباً مشابه یکدیگر می باشد و طبق  آخرین بررسی‌ها هزینه آزمون GRE  تقریباً 220دلار است. این نکته را به خاطر بسپاریم که پس از ثبت نام در این آزمون اگر تصمیم به تغییر زمان و مکان آزمون را داشته باشید باید ۵۰ دلار به عنوان  جریمه  بپردازید. همینطور اگر پس از ثبت نام و پرداخت هزینه  تصمیم به لغو آزمون را داشته باشید تنها نیمی از آن قابل بازگشت میباشد. یعنی پس از لغو آزمون 110دلار به حساب ETS شما واریز خواهد شد..

منابع آزمون GRE

 منابع بسیاری را برای آمادگی در آزمون جی آر ای می توان معرفی کرد. با این وجود گروه اوج پرواز با بررسی تمامی منابع آزمون GRE  تنها به معرفی بهترین منابع آن می پردازد.

۱- منابع vocabulary آزمون GRE

 اگر تصمیم به تسلط لغات سخت GRE دارید باید بیشتر تلاش کنید. مفیدترین منابع  امتحان GRE که بهتر است حتما مطالعه کنید:

  1.  برنامه Magoosh GRE Vocabulary Flashcards
  2. کتاب یا  برنامه Barron’s Essential words for the GRE که با نام۸۰۰ بارونز هم شناخته می شود.
  3. فلش کارت های Manhattan

 با استفاده از این کارت ها می توانید پس از یادگیری هر کدام از آنها به مرور چند بار آنها و تسلط بهتر برسید.

۲- نمونه سوالات مشابه و نمونه سوالات واقعی آزمون GRE

 اگر قصد یک منبع تست نمونه سوالات مشابه این آزمون دارید، به شما مجموعه کتاب‌های The Official Guide to the GRE General Test  به شرح زیر پیشنهاد می شود:

  • The Official Guide to the GRE® General Test
  • Official GRE® Quantitative Reasoning Practice Questions
  • Official GRE® Verbal Reasoning Practice Questions

۳- منابع مفید برای آشنایی با ترفند های آزمون جی آر ای هوم ادیشن

 �ر قصد یادگیری تکنیک ها و ترفندهای مناسب برای پاسخگویی به آزمون جی آر ای را دارید می‌توانید از کتاب های منهتن و ویدیوهای مگوش  استفاده کنید. کتاب های منهتن شامل ۸ جلد کتاب هستند که ۶ جلد اول  مرتبط با  بخش کوانت و ۲ جلد  دیگر  مرتبط با بخش وربال هستند:

  • Manhattan Prep GRE Strategy Guides
  •  فیلم های آموزشی سایت magoosh.com

۴- نمونه سوالات آزمون GRE HOME EDITION

 پس از معرفی منابع رسمی که تا به اینجا به شما معرفی کردیم  می‌توان از نمونه سوالات آزمون GRE در کتاب ۵ پوندی منهتن و منبع سوالات چینی که  به صورت مداوم به روز میشوند استفاده کنید. قابل توجه است که بسیاری از این سوالات در آزمون ها به صورت تکراری نیز دیده  شده اند.

 منابع پرسش‌های آزمون  GRE  دو  قسمت وربال و کوانت:

5 Lb. Book of GRE Practice Problems

نمونه  پرسش های بخش وربال آزمون GRE:

  • TC-1200 ( این قسمت به صورت منظم به روز می شود و سوالات آن بیشتر از۱۲۰۰ است)
  • RC-240 ( این قسمت هم نیز به صورت مرتب به روز می شود)

نمونه   پرسش های بخش کوانت آزمون GRE:

  • ۴۰۰ سوال  مربوط به آزمونهای ایران( به تناوب به روز می شود و تا لحظه نگارش این وصله حدود ۱۰۰۰ سوال دارد) 
  • ۲۴۰ سوال  مربوط به آزمونهای چین

نکات مهم در مورد آزمون GRE:

  •  مراکز آزمونی که در حال حاضر در ایران اقدام به برگزاری آزمون جی آر ای می کنند شامل: سازمان سنجش، موسسه فرهنگی علامه سخن، موسسه آموزشی معرفت، موسسه آموزشی امیربهادر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه شمال در آمل، دانشگاه شیراز و مجتمع آموزشی گسترش انفورماتیک زنجان  می باشند.
  •  مبلغ شرکت در آزمون GRE 220 دلار آمریکا  می باشد.اگر متقاضی به صورت LATE ( 4 روز مانده به وقت برگزاری آزمون)  در این آزمون ثبت نام کند،  هزینه آزمون تا 230 دلار بالاتر خواهد رفت .
  •  کارنامه آزمون تقریباً 10 تا 15  روز پس از شرکت در آزمون اعلام می شود. شرکت کننده میتواند از طریق اکانت خود در سایت ETS کارنامه نهایی خود را دریافت کند همچنین یک نسخه از کارنامه به ایمیلی که متقاضی هنگام ثبت نام وارد کرده است ارسال خواهد شد. متقاضی باید به منظور ورود به اکانت خود وارد سایت org/gre شود.سپس وارد قسمت ETS Account شده و در نهایت با وارد کردن نام کاربری و رمز وارد اکانت خود شده و در  قسمت View Scores and Score Recipients کارنامه و نتیجه آزمون قابل مشاهده می باشد.

آزمون جی آر ای GRE آنلاین تضمینی:

گروه پرواز یک گروه جامع در خصوص آمادگی آزمون های بین المللی، مشاور تخصصی  در مورد مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش می باشد.از این رو اگر شما قصد دریافت بهترین نتیجه را در آزمون آنلاین ‏جی ار ای به صورت تضمینی و همچنین اطلاع از آخرین اطلاعات مهاجرتی و دانشگاه های پذیرش دهنده با آزمون GRE HOME EDITION را دارید، از قسمت چت در واتساپ با مشاوران و متخصصان گروه اوج پرواز برای مشاوره رایگان تماس حاصل بفرمایید.